- 9 years ago
#19938
Esetleg rendelkezik valaki valamilyen véleménnyel netán tapasztalattal ezzel a "löttyel" kapcsolatban?
http://www.militec1.hu/ http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/ ... etabondot/
és még sok hasznos tanács fellelhető az oldalon az adalékokkal kapcsolatban!!!
- 9 years ago
#19937
Esetleg rendelkezik valaki valamilyen véleménnyel netán tapasztalattal ezzel a "löttyel" kapcsolatban?
http://www.militec1.hu/ Hát ha hinni akarsz az ilyen felület nemesítős cuccokban akkor inkább Metabond, arra sokan esküsznek.
- 9 years ago
#19936
Esetleg rendelkezik valaki valamilyen véleménnyel netán tapasztalattal ezzel a "löttyel" kapcsolatban?
http://www.militec1.hu/
http://www.militec1.hu/
- 9 years ago
#19935
fekete? igen az egész tiszta fekete Arany! az ütősebb mint a piros /sztem/ Igen a fék és a kuplung kar arany színű ezért én is inkább az arany felé hajlok egy kicsit a piros sem rossz de az valahogy nem fog meg annyira.
- 9 years ago
#19934
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . fekete? igen az egész tiszta fekete Arany! az ütősebb mint a piros /sztem/
- 9 years ago
#19933
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . fekete? igen az egész tiszta fekete szerintem tiszta piros és ebay hátha sikerül kifogni valami jót
- 9 years ago
#19932
Sziasztok!
Keresek jó minőségű felnicsíkot Monsterre, fekete felnire.
Tudtok ajánlani itthon minőségi matricát, matricást, webshopot, vagy postacímet, GPS koordinátát, vagy előre konfigurál postagalambot aki tudja a címet?
Köszönöm
Cs. én ebayen vadásztam a Multistradara ilyet http://www.ebay.com/itm/Ducati-Monster- ... SwpDdU-0KO pár napon belül megérkezik és a felrakom akkor majd kiderül hogy menyire macerás lesz felrakni elvileg 3 részböl kell majd felragasztani kiderül! KÖszönöm, valami hasonlót keresek!
Kiváncsi vagyok, ha megérkezik, akkor hogy boldogulsz vele.
Mikorra várod?
Hát mostanában kell jönni héten max jövőhét eleje
- 9 years ago
#19931
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . viccet félretéve, szerintem ez menő Köszi a segítséget ez nagyon bejön de felkerestem ezt a céget és a végösszeg 15.000 forint lett volna az meg szerintem 4 db 5mm-es matricáért nem kevés.
- 9 years ago
#19930
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . fekete? igen az egész tiszta feketeCsatolmányok:
wp_20151026_001.jpg (1.11 MiB) Megtekintve 14781 alkalommal
- 9 years ago
#19929
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . Láttam már tricolort, meg kétszínűt is! Én azt választanám ami nekem tetszik, mivel én nézem /látom a legtöbbet. ( szerintem) Van elképzelésem kettő is tetszik csak nem tudom melyiket vegyem ezért kértem az itteniek véleményét
- 9 years ago
#19928
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . Láttam már tricolort, meg kétszínűt is! Én azt választanám ami nekem tetszik, mivel én nézem /látom a legtöbbet. ( szerintem)
- 9 years ago
#19927
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . fekete?
- 9 years ago
#19926
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . viccet félretéve, szerintem ez menőCsatolmányok:
principal-speed-ducati-monster-adhesivo-pegatina-vinilo-llanta-rueda-moto-sticker-vinyl-rim-stripe.jpg (97.73 KiB) Megtekintve 14781 alkalommal
- 9 years ago
#19925
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok . Ez most nagyon divatosCsatolmányok:
ca751639-be92-486b-9050-7f751f689b0c-23917-000010abaf96e24a.jpg (183.69 KiB) Megtekintve 14781 alkalommal
- 9 years ago
#19924
Némi segítséget kérnék divat kérdésben. Én is vérszemet kaptam hogy beszerezzek egy szett felnicsíkot. Na most a kérdés hogy 620as dark monsterre melyik szín megy a legjobban szerintetek mert én döntésképtelen vagyok .
- 9 years ago
#19923
Sziasztok!
Keresek jó minőségű felnicsíkot Monsterre, fekete felnire.
Tudtok ajánlani itthon minőségi matricát, matricást, webshopot, vagy postacímet, GPS koordinátát, vagy előre konfigurál postagalambot aki tudja a címet?
Köszönöm
Cs. én ebayen vadásztam a Multistradara ilyet http://www.ebay.com/itm/Ducati-Monster- ... SwpDdU-0KO pár napon belül megérkezik és a felrakom akkor majd kiderül hogy menyire macerás lesz felrakni elvileg 3 részböl kell majd felragasztani kiderül! KÖszönöm, valami hasonlót keresek!
Kiváncsi vagyok, ha megérkezik, akkor hogy boldogulsz vele.
Mikorra várod?
- 9 years ago
#19922
Sziasztok!
Keresek jó minőségű felnicsíkot Monsterre, fekete felnire.
Tudtok ajánlani itthon minőségi matricát, matricást, webshopot, vagy postacímet, GPS koordinátát, vagy előre konfigurál postagalambot aki tudja a címet?
Köszönöm
Cs.
http://www.felnicsikok.hu/
Nem volt vele gond, mondjuk a felrakás macerás, ügyes kéz kell hozzá... Köszönöm, csekkolom!
- 9 years ago
#19921
Sziasztok!
Keresek jó minőségű felnicsíkot Monsterre, fekete felnire.
Tudtok ajánlani itthon minőségi matricát, matricást, webshopot, vagy postacímet, GPS koordinátát, vagy előre konfigurál postagalambot aki tudja a címet?
Köszönöm
Cs. én ebayen vadásztam a Multistradara ilyet http://www.ebay.com/itm/Ducati-Monster- ... SwpDdU-0KO pár napon belül megérkezik és a felrakom akkor majd kiderül hogy menyire macerás lesz felrakni elvileg 3 részböl kell majd felragasztani kiderül!
- 9 years ago
#19920
Sziasztok!
Keresek jó minőségű felnicsíkot Monsterre, fekete felnire.
Tudtok ajánlani itthon minőségi matricát, matricást, webshopot, vagy postacímet, GPS koordinátát, vagy előre konfigurál postagalambot aki tudja a címet?
Köszönöm
Cs.
http://www.felnicsikok.hu/
Nem volt vele gond, mondjuk a felrakás macerás, ügyes kéz kell hozzá...
- 9 years ago
#19919
Kinek mi a véleménye/tapasztalata a Dayco vezérműszíjjal kapcsolatban?jók én kocsiba használom
- 9 years ago
#19918
nevtelen.jpg (354.92 KiB) Megtekintve 14781 alkalommal
Kinek mi a véleménye/tapasztalata a Dayco vezérműszíjjal kapcsolatban? 

Csatolmányok:
- 9 years ago
#19917
Sziasztok!
Keresek jó minőségű felnicsíkot Monsterre, fekete felnire.
Tudtok ajánlani itthon minőségi matricát, matricást, webshopot, vagy postacímet, GPS koordinátát, vagy előre konfigurál postagalambot aki tudja a címet?
Köszönöm
Cs.
Keresek jó minőségű felnicsíkot Monsterre, fekete felnire.
Tudtok ajánlani itthon minőségi matricát, matricást, webshopot, vagy postacímet, GPS koordinátát, vagy előre konfigurál postagalambot aki tudja a címet?
Köszönöm
Cs.
- 9 years ago
#19916
A fórumozás mellett mindenképpen olvasd el a géped service manual-ját. Itt mindenféle Ducatihoz tartozó anyagot megtalálsz: http://www.carlsalter.com/ducati-service-manuals.asp
persze már megvanill segit egy ducatista is (748,996) jóbarátom, s egy motorszerelő-gépészmérnök jóbarátom .
És nem egy technic lego után állok neki én seEZ megvan?
http://www.ducati.ms/forums/40-sport-to ... nuals.html Igen , de nagyon köszönöm !
- 9 years ago
#19915
Szia !
A kuplung agyon nem lötyögnek a lamellák , a szerelőm mondta h hamarosan cserélni kell, még a múlt szezonban. Alapesetben megvárnám még megcsúszik, eddig hibátlanul működik ,de mivel az első túrám Montenegro-Albánia lesz ami kb 3e km körüli inkább új kuplunggal indulnék neki.
Már megrendeltem , a kuplungagy rögzítő célszerszámot , ha megjön szétszedem ,és elviszem a Rónakft-hez felújítattni, már írtam nekik emailt.
Majd beszámolok részletesen és képeket is teszek fel milyen volt milyen lett stb stb.
Addig még nyomozok a határértékek után, több forrásból szeretem ellenőrizni a dolgokat.
Köszönöm a tippet és a segitséget
Üdv Gábor A fórumozás mellett mindenképpen olvasd el a géped service manual-ját. Itt mindenféle Ducatihoz tartozó anyagot megtalálsz: http://www.carlsalter.com/ducati-service-manuals.asp
persze már megvanill segit egy ducatista is (748,996) jóbarátom, s egy motorszerelő-gépészmérnök jóbarátom .
És nem egy technic lego után állok neki én seEZ megvan?
http://www.ducati.ms/forums/40-sport-to ... nuals.html
- 9 years ago
#19914
Hali !
Főztem egy csülkös bablevest , mindent recept szerint csinaltam meg is szar lett , otletek h mitől lett szar ?![]()
szar a szakács En a babra tippeltem
A babot be kell áztatni!!! 6óra min.
- 9 years ago
#19913
Hali !
Főztem egy csülkös bablevest , mindent recept szerint csinaltam meg is szar lett , otletek h mitől lett szar ?![]()
szar a szakács En a babra tippeltem
- 9 years ago
#19912
Hali !
Főztem egy csülkös bablevest , mindent recept szerint csinaltam meg is szar lett , otletek h mitől lett szar ?![]()
vagy ne volt benne elég cucc
- 9 years ago
#19911
Hali !
Főztem egy csülkös bablevest , mindent recept szerint csinaltam meg is szar lett , otletek h mitől lett szar ?![]()
szar a szakács
- 9 years ago
#19910
Hali !
Főztem egy csülkös bablevest , mindent recept szerint csinaltam meg is szar lett , otletek h mitől lett szar ?

Főztem egy csülkös bablevest , mindent recept szerint csinaltam meg is szar lett , otletek h mitől lett szar ?


- 9 years ago
#19909
Üdv!
Nekem ugyan ezeket produkálta, feszültségszabályzót kellett cserélni, utána jó lett! Koszonom! Lehet akozott osszefugges, hogy a heten csereltem ledes indexekre az eredetieket es ezert csinalta ezt? Ha kicsereltetem a feszültség szabályozót nem fogja megint ezt csinálni újra? Egy ilyen alkatrész ára körülbelül mennyi? 25-30e körül volt az ára, már nem tudom pontosan. Hogy fogja-e újra csinálni... fogalmam sincs sajnos ennyire nem értek hozzá!
üdv Nekem tuti nem ez a baja, mivel rendesen beindul, nincs töltési probléma, dugulás lesz itt a gond a karburátornál vagy a benzin szűrőnél....
- 9 years ago
#19908
Üdv!
Ma lerobbantam, de már a szerelőnél van a motor. Problémák: Indításkor sokkal több szivató kellett neki folyamatosan, indulás után éreztem, hogy erőtlenebb, sokkal röfögősebb volt a légszűrő felől a hangja, még így is, hogy meg van nyitva, lerobbanás előtt ha húztam a gázt elkezdett fulladozni, majd elment az alapjárat is. Ha beröffentettem éppen csak járt, és ha odahúztam neki lefulladt. Valaki valami ötlet? Üdv!
Nekem ugyan ezeket produkálta, feszültségszabályzót kellett cserélni, utána jó lett! Koszonom! Lehet akozott osszefugges, hogy a heten csereltem ledes indexekre az eredetieket es ezert csinalta ezt? Ha kicsereltetem a feszültség szabályozót nem fogja megint ezt csinálni újra? Egy ilyen alkatrész ára körülbelül mennyi? 25-30e körül volt az ára, már nem tudom pontosan. Hogy fogja-e újra csinálni... fogalmam sincs sajnos ennyire nem értek hozzá!
üdv
- 9 years ago
#19907
Üdv!
Ma lerobbantam, de már a szerelőnél van a motor. Problémák: Indításkor sokkal több szivató kellett neki folyamatosan, indulás után éreztem, hogy erőtlenebb, sokkal röfögősebb volt a légszűrő felől a hangja, még így is, hogy meg van nyitva, lerobbanás előtt ha húztam a gázt elkezdett fulladozni, majd elment az alapjárat is. Ha beröffentettem éppen csak járt, és ha odahúztam neki lefulladt. Valaki valami ötlet? Üdv!
Nekem ugyan ezeket produkálta, feszültségszabályzót kellett cserélni, utána jó lett! Koszonom! Lehet akozott osszefugges, hogy a heten csereltem ledes indexekre az eredetieket es ezert csinalta ezt? Ha kicsereltetem a feszültség szabályozót nem fogja megint ezt csinálni újra? Egy ilyen alkatrész ára körülbelül mennyi?
- 9 years ago
#19905
Üdv!
Ma lerobbantam, de már a szerelőnél van a motor. Problémák: Indításkor sokkal több szivató kellett neki folyamatosan, indulás után éreztem, hogy erőtlenebb, sokkal röfögősebb volt a légszűrő felől a hangja, még így is, hogy meg van nyitva, lerobbanás előtt ha húztam a gázt elkezdett fulladozni, majd elment az alapjárat is. Ha beröffentettem éppen csak járt, és ha odahúztam neki lefulladt. Valaki valami ötlet? Üdv!
Nekem ugyan ezeket produkálta, feszültségszabályzót kellett cserélni, utána jó lett!
- 9 years ago
#19904
Üdv!
Ma lerobbantam, de már a szerelőnél van a motor. Problémák: Indításkor sokkal több szivató kellett neki folyamatosan, indulás után éreztem, hogy erőtlenebb, sokkal röfögősebb volt a légszűrő felől a hangja, még így is, hogy meg van nyitva, lerobbanás előtt ha húztam a gázt elkezdett fulladozni, majd elment az alapjárat is. Ha beröffentettem éppen csak járt, és ha odahúztam neki lefulladt. Valaki valami ötlet? Hideg van , fázik . Karburátoros monstereknél általános jelenség . Kisebb hőértékű gyertyával próbálkozz (NGK DCPR 7 E) A nagy hőleadás miatt nem tud a gyertya felmelegedni üzemi hőmérsékletre .http://dl650.info/database/knowledgebas ... ya?start=3
- 9 years ago
#19903
Üdv!
Ma lerobbantam, de már a szerelőnél van a motor. Problémák: Indításkor sokkal több szivató kellett neki folyamatosan, indulás után éreztem, hogy erőtlenebb, sokkal röfögősebb volt a légszűrő felől a hangja, még így is, hogy meg van nyitva, lerobbanás előtt ha húztam a gázt elkezdett fulladozni, majd elment az alapjárat is. Ha beröffentettem éppen csak járt, és ha odahúztam neki lefulladt. Valaki valami ötlet?
Ma lerobbantam, de már a szerelőnél van a motor. Problémák: Indításkor sokkal több szivató kellett neki folyamatosan, indulás után éreztem, hogy erőtlenebb, sokkal röfögősebb volt a légszűrő felől a hangja, még így is, hogy meg van nyitva, lerobbanás előtt ha húztam a gázt elkezdett fulladozni, majd elment az alapjárat is. Ha beröffentettem éppen csak járt, és ha odahúztam neki lefulladt. Valaki valami ötlet?
- 9 years ago
#19902
Kedves Márkatársak,
Van közöttetek aki Romániában él? Egy alkatrész rendelésben lenne szükségem segítségre.
Előre is köszönöm.
Üdv:
Tamás Szia,
vannak kint kollégáim. Írd meg privát üzenetben, hogy mit szeretnél és meglátjuk, hogy mit tudunk tenni!
Üdv,
- 9 years ago
#19901
Kedves Márkatársak,
Van közöttetek aki Romániában él? Egy alkatrész rendelésben lenne szükségem segítségre.
Előre is köszönöm.
Üdv:
Tamás
Van közöttetek aki Romániában él? Egy alkatrész rendelésben lenne szükségem segítségre.
Előre is köszönöm.
Üdv:
Tamás
- 9 years ago
#19900
Sok mindentől függ. Az első és legnyilvánvalóbb a vastagság. Ha alatta van a minimális méretnek akkor csere.
A súrlódó lamelláknál fontos a kopóréteg állapota. Ha meg van égve bakelit keménységűre akkor lehet akármilyen vastag, csúszni fog. Ha sokáig használja az ember így, akkor a keményre égett lamellák összemarják akár a fémlamellát is. Az olajos kuplungnál a megégett lamella elsötétíti az olajat is, apró szemcsékkel lesz tele, így a kenési tulajdonságai is jelentősen romlanak.
A súrlódó lamellák felületénél fontos az egyenletes kopás is - egészen pontosan az, hogy síkban maradjon a kopóréteg felülete, ne legyen a kör egyes részein vastagságbeli eltérés. Az olajos kuplungnál ez a síkhoz mért eltérés nem lehet nagyobb 0,2mm-nél. Ennek a mérése látható a 2. képen, a hézagolólemezzel.
A fémlamelláknál a felület állapota a fontos. A sokat használt fém tükrösre kopik, hiába van összerakva vadonat új súrlódó lamellákkal, a felülete annyira sík, hogy csúszni fog. Ezért javasoltam, hogy ha a vastagsága még oké, akkor legyen felérdesítve az a felület, ahol a súrlódó lamellákkal érintkezik.
Ha mindez oké, még mindig lehet probléma: A fémlamellák az agyhoz a belső fogakkal kapcsolódnak - sűrű a fogazás, acél érintkezik acéllal, a korai elhasználódás esélye kicsi. A súrlódóbetét hordozóanyaga (1. ábra, A) azonban alumínium ötvözet, amely a füleivel lazán kapaszkodik az acél kuplungkosárba (1. ábra, B), így egy idő után beverődik, elkopik. Ezt is meg kell mérni, a hézag (1. abra, S távolság) nem lehet több mint 0,6mm.
Ezek az értékek a 2006-os Ducati Monster S2R 800-asra vonatkoznak, de tudtommal a Monster 620 és 695 is pontosan ezt kapta és a többi olajos kuplungnál sem lehet nagy eltérés.
Az elv és a technika a szárazkuplungnál is ugyanez, csak az értékek lehetnek kismértékben eltérőek.
Szia !
A kuplung agyon nem lötyögnek a lamellák , a szerelőm mondta h hamarosan cserélni kell, még a múlt szezonban. Alapesetben megvárnám még megcsúszik, eddig hibátlanul működik ,de mivel az első túrám Montenegro-Albánia lesz ami kb 3e km körüli inkább új kuplunggal indulnék neki.
Már megrendeltem , a kuplungagy rögzítő célszerszámot , ha megjön szétszedem ,és elviszem a Rónakft-hez felújítattni, már írtam nekik emailt.
Majd beszámolok részletesen és képeket is teszek fel milyen volt milyen lett stb stb.
Addig még nyomozok a határértékek után, több forrásból szeretem ellenőrizni a dolgokat.
Köszönöm a tippet és a segitséget
Üdv Gábor A fórumozás mellett mindenképpen olvasd el a géped service manual-ját. Itt mindenféle Ducatihoz tartozó anyagot megtalálsz: http://www.carlsalter.com/ducati-service-manuals.asp
persze már megvanill segit egy ducatista is (748,996) jóbarátom, s egy motorszerelő-gépészmérnök jóbarátom .
És nem egy technic lego után állok neki én se
- 9 years ago
#19899
Mindenkinek köszönöm ,a hasznos hozzászólásokat , a kérdés , hogy ez felújitás tényleg életképes és működő dolog-e ? Futok pár kört ez ügyben.
Amúgy mi az előírás, hogy mikor elég csak kopó és mikor kell acél lamellákat is cserélni? hogy van ez ?
update ! a kopólamellán 3mm a gyári érték 2,3 mm a határérték, az acéllamellák 2mm egy db 1,5 mm , ez igy helytálló ? Sok mindentől függ. Az első és legnyilvánvalóbb a vastagság. Ha alatta van a minimális méretnek akkor csere.
A súrlódó lamelláknál fontos a kopóréteg állapota. Ha meg van égve bakelit keménységűre akkor lehet akármilyen vastag, csúszni fog. Ha sokáig használja az ember így, akkor a keményre égett lamellák összemarják akár a fémlamellát is. Az olajos kuplungnál a megégett lamella elsötétíti az olajat is, apró szemcsékkel lesz tele, így a kenési tulajdonságai is jelentősen romlanak.
A súrlódó lamellák felületénél fontos az egyenletes kopás is - egészen pontosan az, hogy síkban maradjon a kopóréteg felülete, ne legyen a kör egyes részein vastagságbeli eltérés. Az olajos kuplungnál ez a síkhoz mért eltérés nem lehet nagyobb 0,2mm-nél. Ennek a mérése látható a 2. képen, a hézagolólemezzel.
A fémlamelláknál a felület állapota a fontos. A sokat használt fém tükrösre kopik, hiába van összerakva vadonat új súrlódó lamellákkal, a felülete annyira sík, hogy csúszni fog. Ezért javasoltam, hogy ha a vastagsága még oké, akkor legyen felérdesítve az a felület, ahol a súrlódó lamellákkal érintkezik.
Ha mindez oké, még mindig lehet probléma: A fémlamellák az agyhoz a belső fogakkal kapcsolódnak - sűrű a fogazás, acél érintkezik acéllal, a korai elhasználódás esélye kicsi. A súrlódóbetét hordozóanyaga (1. ábra, A) azonban alumínium ötvözet, amely a füleivel lazán kapaszkodik az acél kuplungkosárba (1. ábra, B), így egy idő után beverődik, elkopik. Ezt is meg kell mérni, a hézag (1. abra, S távolság) nem lehet több mint 0,6mm.
Ezek az értékek a 2006-os Ducati Monster S2R 800-asra vonatkoznak, de tudtommal a Monster 620 és 695 is pontosan ezt kapta és a többi olajos kuplungnál sem lehet nagy eltérés.
Az elv és a technika a szárazkuplungnál is ugyanez, csak az értékek lehetnek kismértékben eltérőek.
Szia !
A kuplung agyon nem lötyögnek a lamellák , a szerelőm mondta h hamarosan cserélni kell, még a múlt szezonban. Alapesetben megvárnám még megcsúszik, eddig hibátlanul működik ,de mivel az első túrám Montenegro-Albánia lesz ami kb 3e km körüli inkább új kuplunggal indulnék neki.
Már megrendeltem , a kuplungagy rögzítő célszerszámot , ha megjön szétszedem ,és elviszem a Rónakft-hez felújítattni, már írtam nekik emailt.
Majd beszámolok részletesen és képeket is teszek fel milyen volt milyen lett stb stb.
Addig még nyomozok a határértékek után, több forrásból szeretem ellenőrizni a dolgokat.
Köszönöm a tippet és a segitséget
Üdv Gábor A fórumozás mellett mindenképpen olvasd el a géped service manual-ját. Itt mindenféle Ducatihoz tartozó anyagot megtalálsz: http://www.carlsalter.com/ducati-service-manuals.asp
- 9 years ago
#19898
Mindenkinek köszönöm ,a hasznos hozzászólásokat , a kérdés , hogy ez felújitás tényleg életképes és működő dolog-e ? Futok pár kört ez ügyben.
Amúgy mi az előírás, hogy mikor elég csak kopó és mikor kell acél lamellákat is cserélni? hogy van ez ?
update ! a kopólamellán 3mm a gyári érték 2,3 mm a határérték, az acéllamellák 2mm egy db 1,5 mm , ez igy helytálló ? Sok mindentől függ. Az első és legnyilvánvalóbb a vastagság. Ha alatta van a minimális méretnek akkor csere.
A súrlódó lamelláknál fontos a kopóréteg állapota. Ha meg van égve bakelit keménységűre akkor lehet akármilyen vastag, csúszni fog. Ha sokáig használja az ember így, akkor a keményre égett lamellák összemarják akár a fémlamellát is. Az olajos kuplungnál a megégett lamella elsötétíti az olajat is, apró szemcsékkel lesz tele, így a kenési tulajdonságai is jelentősen romlanak.
A súrlódó lamellák felületénél fontos az egyenletes kopás is - egészen pontosan az, hogy síkban maradjon a kopóréteg felülete, ne legyen a kör egyes részein vastagságbeli eltérés. Az olajos kuplungnál ez a síkhoz mért eltérés nem lehet nagyobb 0,2mm-nél. Ennek a mérése látható a 2. képen, a hézagolólemezzel.
A fémlamelláknál a felület állapota a fontos. A sokat használt fém tükrösre kopik, hiába van összerakva vadonat új súrlódó lamellákkal, a felülete annyira sík, hogy csúszni fog. Ezért javasoltam, hogy ha a vastagsága még oké, akkor legyen felérdesítve az a felület, ahol a súrlódó lamellákkal érintkezik.
Ha mindez oké, még mindig lehet probléma: A fémlamellák az agyhoz a belső fogakkal kapcsolódnak - sűrű a fogazás, acél érintkezik acéllal, a korai elhasználódás esélye kicsi. A súrlódóbetét hordozóanyaga (1. ábra, A) azonban alumínium ötvözet, amely a füleivel lazán kapaszkodik az acél kuplungkosárba (1. ábra, B), így egy idő után beverődik, elkopik. Ezt is meg kell mérni, a hézag (1. abra, S távolság) nem lehet több mint 0,6mm.
Ezek az értékek a 2006-os Ducati Monster S2R 800-asra vonatkoznak, de tudtommal a Monster 620 és 695 is pontosan ezt kapta és a többi olajos kuplungnál sem lehet nagy eltérés.
Az elv és a technika a szárazkuplungnál is ugyanez, csak az értékek lehetnek kismértékben eltérőek.
Szia !
A kuplung agyon nem lötyögnek a lamellák , a szerelőm mondta h hamarosan cserélni kell, még a múlt szezonban. Alapesetben megvárnám még megcsúszik, eddig hibátlanul működik ,de mivel az első túrám Montenegro-Albánia lesz ami kb 3e km körüli inkább új kuplunggal indulnék neki.
Már megrendeltem , a kuplungagy rögzítő célszerszámot , ha megjön szétszedem ,és elviszem a Rónakft-hez felújítattni, már írtam nekik emailt.
Majd beszámolok részletesen és képeket is teszek fel milyen volt milyen lett stb stb.
Addig még nyomozok a határértékek után, több forrásból szeretem ellenőrizni a dolgokat.
Köszönöm a tippet és a segitséget
Üdv Gábor
- 9 years ago
#19897
Mindenkinek köszönöm ,a hasznos hozzászólásokat , a kérdés , hogy ez felújitás tényleg életképes és működő dolog-e ? Futok pár kört ez ügyben.
Amúgy mi az előírás, hogy mikor elég csak kopó és mikor kell acél lamellákat is cserélni? hogy van ez ?
update ! a kopólamellán 3mm a gyári érték 2,3 mm a határérték, az acéllamellák 2mm egy db 1,5 mm , ez igy helytálló ? Sok mindentől függ. Az első és legnyilvánvalóbb a vastagság. Ha alatta van a minimális méretnek akkor csere.
A súrlódó lamelláknál fontos a kopóréteg állapota. Ha meg van égve bakelit keménységűre akkor lehet akármilyen vastag, csúszni fog. Ha sokáig használja az ember így, akkor a keményre égett lamellák összemarják akár a fémlamellát is. Az olajos kuplungnál a megégett lamella elsötétíti az olajat is, apró szemcsékkel lesz tele, így a kenési tulajdonságai is jelentősen romlanak.
A súrlódó lamellák felületénél fontos az egyenletes kopás is - egészen pontosan az, hogy síkban maradjon a kopóréteg felülete, ne legyen a kör egyes részein vastagságbeli eltérés. Az olajos kuplungnál ez a síkhoz mért eltérés nem lehet nagyobb 0,2mm-nél. Ennek a mérése látható a 2. képen, a hézagolólemezzel.
A fémlamelláknál a felület állapota a fontos. A sokat használt fém tükrösre kopik, hiába van összerakva vadonat új súrlódó lamellákkal, a felülete annyira sík, hogy csúszni fog. Ezért javasoltam, hogy ha a vastagsága még oké, akkor legyen felérdesítve az a felület, ahol a súrlódó lamellákkal érintkezik.
Ha mindez oké, még mindig lehet probléma: A fémlamellák az agyhoz a belső fogakkal kapcsolódnak - sűrű a fogazás, acél érintkezik acéllal, a korai elhasználódás esélye kicsi. A súrlódóbetét hordozóanyaga (1. ábra, A) azonban alumínium ötvözet, amely a füleivel lazán kapaszkodik az acél kuplungkosárba (1. ábra, B), így egy idő után beverődik, elkopik. Ezt is meg kell mérni, a hézag (1. abra, S távolság) nem lehet több mint 0,6mm.
Ezek az értékek a 2006-os Ducati Monster S2R 800-asra vonatkoznak, de tudtommal a Monster 620 és 695 is pontosan ezt kapta és a többi olajos kuplungnál sem lehet nagy eltérés.
Az elv és a technika a szárazkuplungnál is ugyanez, csak az értékek lehetnek kismértékben eltérőek.Csatolmányok:
duckuplung2.png (101.12 KiB) Megtekintve 14781 alkalommalduckuplung1.png (21.19 KiB) Megtekintve 14781 alkalommal
- 9 years ago
#19896
Mindenkinek köszönöm ,a hasznos hozzászólásokat , a kérdés , hogy ez felújitás tényleg életképes és működő dolog-e ? Futok pár kört ez ügyben.
Amúgy mi az előírás, hogy mikor elég csak kopó és mikor kell acél lamellákat is cserélni? hogy van ez ?
update ! a kopólamellán 3mm a gyári érték 2,3 mm a határérték, az acéllamellák 2mm egy db 1,5 mm , ez igy helytálló ?
Amúgy mi az előírás, hogy mikor elég csak kopó és mikor kell acél lamellákat is cserélni? hogy van ez ?
update ! a kopólamellán 3mm a gyári érték 2,3 mm a határérték, az acéllamellák 2mm egy db 1,5 mm , ez igy helytálló ?
- 9 years ago
#19895
Sziasztok !
Mivel nem talaltam kuplungos topikot , gondoltam ide irok , remelem nem gond .
Van egy st2-m 59ekmrrel es kuplunglamella szettet kene benne cserelni.
A kerdesem az lenne h milyen (meilyk gyártó) lamellaszettjet vegyem , vagy meilyket ne , kinek milyen tapasztalata van ?
ugye kezenfekvo lenne a gyarit megvenni ezt 85e magyar forintert tudnam venni , ez milyen arnak szamkt amugy
?
ill Ferodo-t tudnek meg intezni 65e forintert.
A motort csak hosszab (min1500km) kulfoldi túrákra hasznalom , nincs palya , meg varosi dugozas (kullungcsusztatas minimalis )
A kerdes hol es meiylket vegyem ?
(telorol vagyok bocs az ekezetekert)
udv Gabor Ne dobj ki ennyi pénzt, amelynek nagy része csak azért van, mert Ducati nevű motorba kerül az adott alkatrész.
Ha a jelenlegi lamelláid fülei nem túl kopottak - a szélességüket tekintve, a kuplungkosárba illeszkedő részen, akkor látogass el a Budapesten a Róna Kft.-hez és újíttasd fel őket. A felújítás alatt nem kókányolást kell érteni, hanem a kopófelület kicserélését. Mielőtt egyesek elkezdik a szemüket forgatni: A gyári kopófelület is épp így kerül oda, felragasztják és/vagy felszegecselik.
Ha speckó a géped vagy versenyzel akkor ezt érdemes jelezni és ahhoz az igénybevételhez illeszkedő anyagot kapsz a lamelláidra.
Ha igazán jó munkát akarsz végezni, akkor az acél nyomólamelláidat is megérdesíted kicsit visszaszerelés előtt: Durvább csiszolóvászonnal kétszer átmész rajta egymásra merőleges irányban, vagy homokszórással finoman átmész rajta.
Itt találod meg őket: http://ronakft.hu/kezdhu.html - néhány éve írt róluk a Totalcar is egy cikket.
Ja, a remek minőség mellett van még egy mellettük szóló érv: Kb. 6000 - igen, hatezer - forintba fog kerülni. Hmmmm. nem hangzik rosszul. de vannak felmutatható referenciáik például a klubonkun belül akinek van velük szemben gyakorlati tapasztalata is ? Valahol a régi gépemen megvannak még a S2R-be rakott lamellák képei, jövő héten otthon vagyok, majd teszek fel. Én tökéletesen elégedett vagyok - márpedig csak a jót szeretem.
- 9 years ago
#19894
Sziasztok !
Mivel nem talaltam kuplungos topikot , gondoltam ide irok , remelem nem gond .
Van egy st2-m 59ekmrrel es kuplunglamella szettet kene benne cserelni.
A kerdesem az lenne h milyen (meilyk gyártó) lamellaszettjet vegyem , vagy meilyket ne , kinek milyen tapasztalata van ?
ugye kezenfekvo lenne a gyarit megvenni ezt 85e magyar forintert tudnam venni , ez milyen arnak szamkt amugy
?
ill Ferodo-t tudnek meg intezni 65e forintert.
A motort csak hosszab (min1500km) kulfoldi túrákra hasznalom , nincs palya , meg varosi dugozas (kullungcsusztatas minimalis )
A kerdes hol es meiylket vegyem ?
(telorol vagyok bocs az ekezetekert)
udv Gabor Ne dobj ki ennyi pénzt, amelynek nagy része csak azért van, mert Ducati nevű motorba kerül az adott alkatrész.
Ha a jelenlegi lamelláid fülei nem túl kopottak - a szélességüket tekintve, a kuplungkosárba illeszkedő részen, akkor látogass el a Budapesten a Róna Kft.-hez és újíttasd fel őket. A felújítás alatt nem kókányolást kell érteni, hanem a kopófelület kicserélését. Mielőtt egyesek elkezdik a szemüket forgatni: A gyári kopófelület is épp így kerül oda, felragasztják és/vagy felszegecselik.
Ha speckó a géped vagy versenyzel akkor ezt érdemes jelezni és ahhoz az igénybevételhez illeszkedő anyagot kapsz a lamelláidra.
Ha igazán jó munkát akarsz végezni, akkor az acél nyomólamelláidat is megérdesíted kicsit visszaszerelés előtt: Durvább csiszolóvászonnal kétszer átmész rajta egymásra merőleges irányban, vagy homokszórással finoman átmész rajta.
Itt találod meg őket: http://ronakft.hu/kezdhu.html - néhány éve írt róluk a Totalcar is egy cikket.
Ja, a remek minőség mellett van még egy mellettük szóló érv: Kb. 6000 - igen, hatezer - forintba fog kerülni. Hmmmm. nem hangzik rosszul. de vannak felmutatható referenciáik például a klubonkun belül akinek van velük szemben gyakorlati tapasztalata is ? nekem a versenyautóba a rona elég szart csinált, nekem a felián csinálta mindig
- 9 years ago
#19893
Sziasztok !
Mivel nem talaltam kuplungos topikot , gondoltam ide irok , remelem nem gond .
Van egy st2-m 59ekmrrel es kuplunglamella szettet kene benne cserelni.
A kerdesem az lenne h milyen (meilyk gyártó) lamellaszettjet vegyem , vagy meilyket ne , kinek milyen tapasztalata van ?
ugye kezenfekvo lenne a gyarit megvenni ezt 85e magyar forintert tudnam venni , ez milyen arnak szamkt amugy
?
ill Ferodo-t tudnek meg intezni 65e forintert.
A motort csak hosszab (min1500km) kulfoldi túrákra hasznalom , nincs palya , meg varosi dugozas (kullungcsusztatas minimalis )
A kerdes hol es meiylket vegyem ?
(telorol vagyok bocs az ekezetekert)
udv Gabor Ne dobj ki ennyi pénzt, amelynek nagy része csak azért van, mert Ducati nevű motorba kerül az adott alkatrész.
Ha a jelenlegi lamelláid fülei nem túl kopottak - a szélességüket tekintve, a kuplungkosárba illeszkedő részen, akkor látogass el a Budapesten a Róna Kft.-hez és újíttasd fel őket. A felújítás alatt nem kókányolást kell érteni, hanem a kopófelület kicserélését. Mielőtt egyesek elkezdik a szemüket forgatni: A gyári kopófelület is épp így kerül oda, felragasztják és/vagy felszegecselik.
Ha speckó a géped vagy versenyzel akkor ezt érdemes jelezni és ahhoz az igénybevételhez illeszkedő anyagot kapsz a lamelláidra.
Ha igazán jó munkát akarsz végezni, akkor az acél nyomólamelláidat is megérdesíted kicsit visszaszerelés előtt: Durvább csiszolóvászonnal kétszer átmész rajta egymásra merőleges irányban, vagy homokszórással finoman átmész rajta.
Itt találod meg őket: http://ronakft.hu/kezdhu.html - néhány éve írt róluk a Totalcar is egy cikket.
Ja, a remek minőség mellett van még egy mellettük szóló érv: Kb. 6000 - igen, hatezer - forintba fog kerülni. Hmmmm. nem hangzik rosszul. de vannak felmutatható referenciáik például a klubonkun belül akinek van velük szemben gyakorlati tapasztalata is ?
- 9 years ago
#19892
Sziasztok !
Mivel nem talaltam kuplungos topikot , gondoltam ide irok , remelem nem gond .
Van egy st2-m 59ekmrrel es kuplunglamella szettet kene benne cserelni.
A kerdesem az lenne h milyen (meilyk gyártó) lamellaszettjet vegyem , vagy meilyket ne , kinek milyen tapasztalata van ?
ugye kezenfekvo lenne a gyarit megvenni ezt 85e magyar forintert tudnam venni , ez milyen arnak szamkt amugy
?
ill Ferodo-t tudnek meg intezni 65e forintert.
A motort csak hosszab (min1500km) kulfoldi túrákra hasznalom , nincs palya , meg varosi dugozas (kullungcsusztatas minimalis )
A kerdes hol es meiylket vegyem ?
(telorol vagyok bocs az ekezetekert)
udv Gabor Ne dobj ki ennyi pénzt, amelynek nagy része csak azért van, mert Ducati nevű motorba kerül az adott alkatrész.
Ha a jelenlegi lamelláid fülei nem túl kopottak - a szélességüket tekintve, a kuplungkosárba illeszkedő részen, akkor látogass el a Budapesten a Róna Kft.-hez és újíttasd fel őket. A felújítás alatt nem kókányolást kell érteni, hanem a kopófelület kicserélését. Mielőtt egyesek elkezdik a szemüket forgatni: A gyári kopófelület is épp így kerül oda, felragasztják és/vagy felszegecselik.
Ha speckó a géped vagy versenyzel akkor ezt érdemes jelezni és ahhoz az igénybevételhez illeszkedő anyagot kapsz a lamelláidra.
Ha igazán jó munkát akarsz végezni, akkor az acél nyomólamelláidat is megérdesíted kicsit visszaszerelés előtt: Durvább csiszolóvászonnal kétszer átmész rajta egymásra merőleges irányban, vagy homokszórással finoman átmész rajta.
Itt találod meg őket: http://ronakft.hu/kezdhu.html - néhány éve írt róluk a Totalcar is egy cikket.
Ja, a remek minőség mellett van még egy mellettük szóló érv: Kb. 6000 - igen, hatezer - forintba fog kerülni.
- 9 years ago
#19891
Elmeletileg igen , meg az elozo tulajnal jo par evvel ezelott , halt meg a generator fesz . szab paros , a rossoba csinaltak meg(toki).(uj generator , uj tipusok toltesfigyelos fesz.szab.ja)
En nem mertem rá , a motor működik rendesen amugy .
Nálad túltöltés , vagy a toltes hianya okozta ? Nekem a fesszabályzó gebett meg ami túltöltötte az aksit majd cellazárlatos lett, szóval minden. De nem mentem vele sokat, felemeltem a tankot és láttam, hogy púpos az aksi és hívtam a Wolfot. Beindult csak össze vissza vissza mutatott a műszerfal mikor ráadtam a gyújtást és amikor beindítottam. Ez egy s2r800 volt 2 hónapos. Gariba cseréltek mindent.
Az előző tulaj is mondta nekem h néha meghülyül, én tavaly 11ekm mentem vele, hiba nélkül , az akksi zsír új savas Varta (én ebben hiszek):)
A savszint szezon végére a minimum alá csökkent egy picit de sztem ennyi idő alatt ez normális.
Jah meg az órája az időt is össze vissza mutatjapárszor megijesztett , egy darabig mindig beállítottam ,aztán feladtam .
Tavasszal azért egy elektronikai átvizsgálásra elviszema motobees-hez , Töki állítja h ezzel soha nem lesz már baj (mármint töltés generátor fesz.szab hármassal )
Csak nem szeretnék Montenegroba vagy Albániába DIY-et gyakorolni
- 9 years ago
#19890
Elmeletileg igen , meg az elozo tulajnal jo par evvel ezelott , halt meg a generator fesz . szab paros , a rossoba csinaltak meg(toki).(uj generator , uj tipusok toltesfigyelos fesz.szab.ja)
En nem mertem rá , a motor működik rendesen amugy .
Nálad túltöltés , vagy a toltes hianya okozta ? Nekem a fesszabályzó gebett meg ami túltöltötte az aksit majd cellazárlatos lett, szóval minden. De nem mentem vele sokat, felemeltem a tankot és láttam, hogy púpos az aksi és hívtam a Wolfot. Beindult csak össze vissza vissza mutatott a műszerfal mikor ráadtam a gyújtást és amikor beindítottam. Ez egy s2r800 volt 2 hónapos. Gariba cseréltek mindent.
- 9 years ago
#19889
Elmeletileg igen , meg az elozo tulajnal jo par evvel ezelott , halt meg a generator fesz . szab paros , a rossoba csinaltak meg(toki).(uj generator , uj tipusok toltesfigyelos fesz.szab.ja)
En nem mertem rá , a motor működik rendesen amugy .
Nálad túltöltés , vagy a toltes hianya okozta ?
En nem mertem rá , a motor működik rendesen amugy .
Nálad túltöltés , vagy a toltes hianya okozta ?