Sziasztok!
Ha jol alakulnak a dolgaim, rovid idon belol szeretnek egy motort venni. Igazabol CBR 1000rr 2008-09-es verzioban gondolkodtam, de a megbizhatosagon es a relativ jo utcai hasznalhatosagan kivul semmi jo pont nincs mellette... Tipikus japan motor. Ellentetben a ducati-val. A 999 mar mikor fiatalabb koromban lattam egyszeruen megfogott... Ezt nem kell szerintem az itt levoeknek elmondani milyen erzes. Egyszeruen ducati feeling..
A kerdesem az lenne, hogy egy 999.es biposto lenne a kiszemeltem es ezzel kapcsolatban szeretnem a forumon jelenlevok segitseget kerni velemenyekkel. Megbizhatosag gondolom jo, mert elegge kiforrott motorrol beszelunk. Ha megkapja ami jar neki, nincs vele gond en ugy erzem. A kenyelemrol, es a ket szemelyes hasznalatrol, valamint a motor kezelhetosegerol kellene igazan egy kis informacio. Ahol hasznalni szeretnem az nagyon kis mertekben varos.. leginkabb Hegyes, szerpentines resz, valamint nagy festoi tajak, hosszu dombos mezokkel (Svajcban elek) Tobbnyire 6-15ezer km-es 999-eket talaltam itt hasznaltan, ami jonak tunik a sok 30-40ezer km-es japan vasakhoz kepest. Elore is koszonom a segitseget. Udv: Csaba
Szia Csaba,
A "?" alatt a Ducati FAQ-ban van 999 kisokos, abban próbáltunk összeszedni néhány információt a típussal kapcsolatban.
A testtartás elég hasalós, főleg a japánokhoz, de pl. a 1098-hoz képest is.
Én nem vagyok magas kb. 170 cm, nekem kényelmes, sőt szerintem a nálam kicsivel magasabbaknak lehet hogy még valamivel jobb is, mert kevésbé kell nyújtózkodniuk, de szerintem 190 cm felettieknek már inkább a láb helye lenne kevés. Hosszútávon autópályán és országúton, elnyújtott kanyarokkal szerintem kényelmes, sőt rövidtávon még városban is, de szűk fordulókkal teli szerpentineken nekem nem volt az, ott a Multi, a Monster és a Hyper fényévekkel jobb (szóval az általad említett hosszú dombos mezőkön király lehet, de a hegyes szerpentinesen nem annyira).
Mindkét ülésen nagyon sok hely van, a vezető ülésén nagy hosszon lehet előre-hátra csúszni, az utas ülése pedig jól párnázott, széles és hosszú. DE sajnos az utasnak nagyon előre kell hajolnia a vezetőre, mert messze és lejjebb van a vezető, emiatt szerintem hosszú távon az utasnak nem nagy öröm az utazás (kivételt képez a lányok altestében jelentkező "kellemes" érzés, amit a fenekük alatti dob rezonanciája okoz
) és a tájból sem sokat lát.
Mivel állítható a villaszög, így lehet játszani, hogy inkább az egyenesfutásra vagy a kanyarvételre hangolod. A gázvétel elég lineáris, ezért nem okoz meglepetést hirtelen rúgással bizonyos fordulatszámnál. Amire érdemes figyelni az, ha pakolod vissza a fokozatokat motorfékkel, akkor ne blokkoljon a hátsó, mert az a sornégyesektől eltérően komolyabban jelentkezik. A kuplung a japánokhoz képest nehezebben jár és néha törődést igényel, de cserébe szép csörgős hangja van (ha valaki szereti, és ugyebár itt mindenki szereti, kivéve NIT-et, de ő nem számít mert az Eurovízión is az osztrák indulóra szavazott
) )
Az első fék általában szuper akár hagyományos akár radiális, a hátsó többnyire (nekem pl. király, de van akinek sehogyan sem akar jó lenni, ez tipikus Ducati).
A váltó kicsit hosszú úton jár, de elég üzembiztosan veszi a fokozatokat, felfelé kuplung nélkül lehet pakolni és ha nem levegős a kuplung, akkor az üreset is 10-ből 10-szer megtalálod (nem úgy, mint néhány japón). A fokozatok elég hosszúak, főleg az 1-es gyári áttétele az, cserébe viszont a fogyasztás szerintem elég baráti (nekem 5-7,5 liter közötti használattól függően).
Namost az az igazság, hogy én kb. 40%-át motorozom ki a gépnek, de írhatna valaki olyan is, aki úgy rendesen meghajtott már egy ilyen típust
Na ezt nevezem korrekt valasznak!!!!
Koszonom a reszletes leirast. Ha minden jol alakul hetvegen megyek is megvenni. (amugy a kuplunggal valo torodes alatt mit ertessz?) Sajnos a szarazkuplungrol nem sok minden van fejemben. Orulnek, ha leirnad, hogy mik a legfontosabb dolgok amire figyelnem kell ennel a tipusnal, mert eddig csak sor 4 japanom volt sajnos...
Üdv: Csaba A kuplunggal kapcsolatban a fellevegősödésre gondoltam, ami néha előfordul. A "Kisokosban" leírtuk, hogy eddig mik a tapasztalatok pl. tuning motyók meg gyakori városi használat esetén.
Szintén benne van a FAQ-ban hogy mire érdemes figyelni ennél a típusnál. Magyarországon leginkább arra, hogy ne különböző évjáratú darabokból legyen összerakva, ezért is írtuk ott össze olyan alaposan hogy mik az egyes évjáratok jellemzői. (Esetleg printeld ki és vidd magaddal)
Gondolom Svájcban máshogy állnak az eladók a dolgokhoz, de a legjobb azért ott is az lenne, ha vinnél magaddal valakit, aki jól ismeri a Ducatikat vagy esetleg ezt a típust, mert képen néha elég jól néznek ki a bringák, amik a valóságban már közel sem annyira...