Avatar
 dino74
#9715
Ja és a gyári bőröndöt felszerelt állapotban nem tudod a kapaszkodótól úgy kinyitni, hogy ne baszd össze. Különben jól néz ki, nekem csak a 19es első kerék meg a virsli hátsó nem tetszik.
Avatar
 dino74
#9714
Nekem bejön tokkal vonóval.
150es hátsó gumival elég mókás
170-es az a 150-es.
nem néztem csak tippeltem :)
Avatar
 gizi
#9713
150es hátsó gumival elég mókás
170-es az a 150-es.
Bánná tköm, hogy mekkora van rajta csak itt állna a garázsban.
Pontosan! :D
Avatar
 mts
#9712
Nekem bejön tokkal vonóval.
150es hátsó gumival elég mókás
170-es az a 150-es.
Bánná tköm, hogy mekkora van rajta csak itt állna a garázsban.
Avatar
 gizi
#9711
nekem élőben sem tetszik jobban mint a sima
Nekem bejön tokkal vonóval.
150es hátsó gumival elég mókás
170-es az a 150-es.
Avatar
 rigo
#9705
elvileg alvázszámból meg kell tudniuk mondani, hogy a tieden megcsinálták e
Köszi a tippet!
hivatalosan a (z eladó) kereskedés köteles kiértesíteni a tulajdonost, és berendelnie a szervizre. az én motoromnál pl ez megtörtént.
Customer Service forever :D
Avatar
 ricsi
#9704
Sziasztok!

Most olvastam külföldi fórumon, hogy az első szériás multiknál volt gyárilag visszahívás a hátsó fékkel.
Én még 2010-11ben nem voltam Ducatis (jogsim sem volt), de érdekelne, hátha emlékszik valaki, hogy Mo-n is volt visszahívás? Az eredeti levél így nézett ki, alul, h mely országokban volt visszahívás.

#102983 - SVC-11-014 MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE

Date09/08/2011
AuthorJLaForte
Category SERVICE BULLETIN
Description
Date: Tuesday, August 9th, 2011
To: Ducati Dealership Service Department
From: DNA Service
MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE
Models: MULTISTRADA 1200 (all versions)
Service Bulletin SVC-11-014
Dear Dealer,
Ducati is pleased to inform you of an updated rear brake system for the Multistrada 1200 that has resulted from our continuing product development efforts. The new system addresses the issue of excessive travel of the rear brake pedal that has been reported from the field. We believe that this will lead to an enhanced level of owner satisfaction amongst our Multistrada customers.
Description of the technical problem:
Excessive travel of rear brake pedal.
Description of the technical problem solution:
Replacement of rear brake system components:
Rear brake system kit Part no. 69926271A for bikes WITHOUT ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the brake master cylinder to the brake caliper (version WITHOUT ABS).

Rear brake system Kit Part no. 69926281A for bikes WITH ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the ABS control unit to the brake master cylinder;
4. Hose connecting the ABS control unit to the brake caliper
Please see bulletin for details.
Bike1MT * *
Authorized countries
CANADA , UNITED STATES , MEXICO
elvileg alvázszámból meg kell tudniuk mondani, hogy a tieden megcsinálták e
Köszi a tippet!
hivatalosan a (z eladó) kereskedés köteles kiértesíteni a tulajdonost, és berendelnie a szervizre. az én motoromnál pl ez megtörtént.
Avatar
 Kajakman
#9703
Sziasztok!

Most olvastam külföldi fórumon, hogy az első szériás multiknál volt gyárilag visszahívás a hátsó fékkel.
Én még 2010-11ben nem voltam Ducatis (jogsim sem volt), de érdekelne, hátha emlékszik valaki, hogy Mo-n is volt visszahívás? Az eredeti levél így nézett ki, alul, h mely országokban volt visszahívás.

#102983 - SVC-11-014 MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE

Date09/08/2011
AuthorJLaForte
Category SERVICE BULLETIN
Description
Date: Tuesday, August 9th, 2011
To: Ducati Dealership Service Department
From: DNA Service
MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE
Models: MULTISTRADA 1200 (all versions)
Service Bulletin SVC-11-014
Dear Dealer,
Ducati is pleased to inform you of an updated rear brake system for the Multistrada 1200 that has resulted from our continuing product development efforts. The new system addresses the issue of excessive travel of the rear brake pedal that has been reported from the field. We believe that this will lead to an enhanced level of owner satisfaction amongst our Multistrada customers.
Description of the technical problem:
Excessive travel of rear brake pedal.
Description of the technical problem solution:
Replacement of rear brake system components:
Rear brake system kit Part no. 69926271A for bikes WITHOUT ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the brake master cylinder to the brake caliper (version WITHOUT ABS).

Rear brake system Kit Part no. 69926281A for bikes WITH ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the ABS control unit to the brake master cylinder;
4. Hose connecting the ABS control unit to the brake caliper
Please see bulletin for details.
Bike1MT * *
Authorized countries
CANADA , UNITED STATES , MEXICO
elvileg alvázszámból meg kell tudniuk mondani, hogy a tieden megcsinálták e
Köszi a tippet!
Avatar
 hbruce
#9702
Sziasztok!

Most olvastam külföldi fórumon, hogy az első szériás multiknál volt gyárilag visszahívás a hátsó fékkel.
Én még 2010-11ben nem voltam Ducatis (jogsim sem volt), de érdekelne, hátha emlékszik valaki, hogy Mo-n is volt visszahívás? Az eredeti levél így nézett ki, alul, h mely országokban volt visszahívás.

#102983 - SVC-11-014 MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE

Date09/08/2011
AuthorJLaForte
Category SERVICE BULLETIN
Description
Date: Tuesday, August 9th, 2011
To: Ducati Dealership Service Department
From: DNA Service
MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE
Models: MULTISTRADA 1200 (all versions)
Service Bulletin SVC-11-014
Dear Dealer,
Ducati is pleased to inform you of an updated rear brake system for the Multistrada 1200 that has resulted from our continuing product development efforts. The new system addresses the issue of excessive travel of the rear brake pedal that has been reported from the field. We believe that this will lead to an enhanced level of owner satisfaction amongst our Multistrada customers.
Description of the technical problem:
Excessive travel of rear brake pedal.
Description of the technical problem solution:
Replacement of rear brake system components:
Rear brake system kit Part no. 69926271A for bikes WITHOUT ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the brake master cylinder to the brake caliper (version WITHOUT ABS).

Rear brake system Kit Part no. 69926281A for bikes WITH ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the ABS control unit to the brake master cylinder;
4. Hose connecting the ABS control unit to the brake caliper
Please see bulletin for details.
Bike1MT * *
Authorized countries
CANADA , UNITED STATES , MEXICO
elvileg alvázszámból meg kell tudniuk mondani, hogy a tieden megcsinálták e
Persze az megint más kérdés, hogy fizikai valót öltött e a beavatkozás :-D !
Nekem is szépen be volt vezetve a visszahívás, csak megcsinálni felejtették el...
Avatar
 dino74
#9701
Sziasztok!

Most olvastam külföldi fórumon, hogy az első szériás multiknál volt gyárilag visszahívás a hátsó fékkel.
Én még 2010-11ben nem voltam Ducatis (jogsim sem volt), de érdekelne, hátha emlékszik valaki, hogy Mo-n is volt visszahívás? Az eredeti levél így nézett ki, alul, h mely országokban volt visszahívás.

#102983 - SVC-11-014 MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE

Date09/08/2011
AuthorJLaForte
Category SERVICE BULLETIN
Description
Date: Tuesday, August 9th, 2011
To: Ducati Dealership Service Department
From: DNA Service
MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE
Models: MULTISTRADA 1200 (all versions)
Service Bulletin SVC-11-014
Dear Dealer,
Ducati is pleased to inform you of an updated rear brake system for the Multistrada 1200 that has resulted from our continuing product development efforts. The new system addresses the issue of excessive travel of the rear brake pedal that has been reported from the field. We believe that this will lead to an enhanced level of owner satisfaction amongst our Multistrada customers.
Description of the technical problem:
Excessive travel of rear brake pedal.
Description of the technical problem solution:
Replacement of rear brake system components:
Rear brake system kit Part no. 69926271A for bikes WITHOUT ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the brake master cylinder to the brake caliper (version WITHOUT ABS).

Rear brake system Kit Part no. 69926281A for bikes WITH ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the ABS control unit to the brake master cylinder;
4. Hose connecting the ABS control unit to the brake caliper
Please see bulletin for details.
Bike1MT * *
Authorized countries
CANADA , UNITED STATES , MEXICO
elvileg alvázszámból meg kell tudniuk mondani, hogy a tieden megcsinálták e
Avatar
 ricsi
#9700
Sziasztok!

Most olvastam külföldi fórumon, hogy az első szériás multiknál volt gyárilag visszahívás a hátsó fékkel.
Én még 2010-11ben nem voltam Ducatis (jogsim sem volt), de érdekelne, hátha emlékszik valaki, hogy Mo-n is volt visszahívás? Az eredeti levél így nézett ki, alul, h mely országokban volt visszahívás.

#102983 - SVC-11-014 MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE

Date09/08/2011
AuthorJLaForte
Category SERVICE BULLETIN
Description
Date: Tuesday, August 9th, 2011
To: Ducati Dealership Service Department
From: DNA Service
MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE
Models: MULTISTRADA 1200 (all versions)
Service Bulletin SVC-11-014
Dear Dealer,
Ducati is pleased to inform you of an updated rear brake system for the Multistrada 1200 that has resulted from our continuing product development efforts. The new system addresses the issue of excessive travel of the rear brake pedal that has been reported from the field. We believe that this will lead to an enhanced level of owner satisfaction amongst our Multistrada customers.
Description of the technical problem:
Excessive travel of rear brake pedal.
Description of the technical problem solution:
Replacement of rear brake system components:
Rear brake system kit Part no. 69926271A for bikes WITHOUT ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the brake master cylinder to the brake caliper (version WITHOUT ABS).

Rear brake system Kit Part no. 69926281A for bikes WITH ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the ABS control unit to the brake master cylinder;
4. Hose connecting the ABS control unit to the brake caliper
Please see bulletin for details.
Bike1MT * *
Authorized countries
CANADA , UNITED STATES , MEXICO
volt
Avatar
 Kajakman
#9699
Sziasztok!

Most olvastam külföldi fórumon, hogy az első szériás multiknál volt gyárilag visszahívás a hátsó fékkel.
Én még 2010-11ben nem voltam Ducatis (jogsim sem volt), de érdekelne, hátha emlékszik valaki, hogy Mo-n is volt visszahívás? Az eredeti levél így nézett ki, alul, h mely országokban volt visszahívás.

#102983 - SVC-11-014 MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE

Date09/08/2011
AuthorJLaForte
Category SERVICE BULLETIN
Description
Date: Tuesday, August 9th, 2011
To: Ducati Dealership Service Department
From: DNA Service
MULTISTRADA 1200 REAR BRAKE SYSTEM UPDATE
Models: MULTISTRADA 1200 (all versions)
Service Bulletin SVC-11-014
Dear Dealer,
Ducati is pleased to inform you of an updated rear brake system for the Multistrada 1200 that has resulted from our continuing product development efforts. The new system addresses the issue of excessive travel of the rear brake pedal that has been reported from the field. We believe that this will lead to an enhanced level of owner satisfaction amongst our Multistrada customers.
Description of the technical problem:
Excessive travel of rear brake pedal.
Description of the technical problem solution:
Replacement of rear brake system components:
Rear brake system kit Part no. 69926271A for bikes WITHOUT ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the brake master cylinder to the brake caliper (version WITHOUT ABS).

Rear brake system Kit Part no. 69926281A for bikes WITH ABS
The above kit consists of:
1. Rear brake master cylinder with oversized compensation hole and oil tank fitting inclined by 50°;
2. 310 mm long EPDM hose connecting the 50° inclined fitting on master cylinder to the oil tank;
3. Hose connecting the ABS control unit to the brake master cylinder;
4. Hose connecting the ABS control unit to the brake caliper
Please see bulletin for details.
Bike1MT * *
Authorized countries
CANADA , UNITED STATES , MEXICO
Avatar
 dino74
#9696
Én az F650-be már 2 éve beleraktam a xenont. Sötétben semmit nem lehetett vele látni, még megnövelt fényerejű izzóval sem, a xenon beszerelése után teljesen jó lett. A multihoz már már nyáron megvettem a szettet csak nem volt időm beszerelni. Véleményem szerint nem vakít jobban mint a gyárilag beszereltek, ha normálisan van beállítva a fényszóró. A melegedés meg nem lehet nagyobb mint a halogén, mivel azok 55 w teljesítményűek, a xenon meg kevesebb, és mivel a hatásfoka is jobb így kevesebb energia alakul hővé.

Ízlések és pofonok, azt tudom, hogy én beszerelem, mert nincs annál rosszabb mint vakon vezetni sötétben, főleg ezeken a f@sza magyar utakon.
ritkán mész magaddal szemben ;)
Vizsgán már hivatalosan át sem megy és már a rendőrök is fellépnek ellene
Avatar
 Doki83
#9695
Én az F650-be már 2 éve beleraktam a xenont. Sötétben semmit nem lehetett vele látni, még megnövelt fényerejű izzóval sem, a xenon beszerelése után teljesen jó lett. A multihoz már már nyáron megvettem a szettet csak nem volt időm beszerelni. Véleményem szerint nem vakít jobban mint a gyárilag beszereltek, ha normálisan van beállítva a fényszóró. A melegedés meg nem lehet nagyobb mint a halogén, mivel azok 55 w teljesítményűek, a xenon meg kevesebb, és mivel a hatásfoka is jobb így kevesebb energia alakul hővé.

Ízlések és pofonok, azt tudom, hogy én beszerelem, mert nincs annál rosszabb mint vakon vezetni sötétben, főleg ezeken a f@sza magyar utakon.
Avatar
 Szmoli
#9692


csak kis infó
a hideg illetve meleg fény kifejezés nem az alapján terjedt el, hogy mekkora a fényforrás hőmérséklete, hanem, hogy milyen érzést vált ki az emberekből, milyen tőle a közérzet, hülyén hangzik, de így van :)

az erőteljes sárga fényre szoktuk mondani, hogy meleg fény, mert olyan érzést vált ki, mint a nap, sárga-sárga, pedig a napfény valójában teljesen más, inkább xenonos, csak nem úgy érezzük
Mérnöki tervezés, szakdoga nekem ebben a témában volt. :) Egyébként így van ahogy mondod, színérzet a kulcs, hogy meleg vagy hidegfehér egy fényforrás. Egy fényforrás színhőmérsékletét az általa okozott színérzet és egy hipotetikus feketetest-sugárzó által létrehozott színérzet alapján határozzák meg. Izzólámpák esetében, lévén, hogy a fény hőmérsékleti sugárzásból származik, a színhőmérséklet jól egybe esik az izzószál hőmérsékletével. A nem hőmérsékleti sugárzás elvén működő fényforrások, mint például a fénycsövek esetében közvetlen fizikai jelentése nincsen. Ezért ilyenkor inkább „korrelált színhőmérsékletről” beszélünk. Nyilvánvalóan az evolúció során a napfényhez (természetes fényhez) alkalmazkodott a szemünk, így abban (színhőmérséket) is látunk a legjobban. És akkor még lehetne beszélni a szemben lévő csapokról, pálcikákról, meg amikor áttérünk monokromatikus látásra szürkületben.
Az új LED világítótestek magas megvilágítással,napfényhez közeli színhőmérséklettel világítják be az utat, sokkal nyugtatóbb a szemnek, jobban, élesebben is látsz velük. Én xenonnal nem szórakoznék.
nekem nem ezzel van a bajom, hanem a foncsor vagy a multiban a lencse nem a xenonra van tervezve. Ahhoz hogy a xenonnal valóban jobban láss eleve magasabbra kell állítani. Milyen fasza mikor jön szemben egy motor, netalán még húzza is neki és belebasz a szemedbe
igazad van ezért nem szereltettem még be még alszom rá egypárat és megálmodom :)
Avatar
 dino74
#9691
Mérnöki tervezés, szakdoga nekem ebben a témában volt. :) Egyébként így van ahogy mondod, színérzet a kulcs, hogy meleg vagy hidegfehér egy fényforrás. Egy fényforrás színhőmérsékletét az általa okozott színérzet és egy hipotetikus feketetest-sugárzó által létrehozott színérzet alapján határozzák meg. Izzólámpák esetében, lévén, hogy a fény hőmérsékleti sugárzásból származik, a színhőmérséklet jól egybe esik az izzószál hőmérsékletével. A nem hőmérsékleti sugárzás elvén működő fényforrások, mint például a fénycsövek esetében közvetlen fizikai jelentése nincsen. Ezért ilyenkor inkább „korrelált színhőmérsékletről” beszélünk. Nyilvánvalóan az evolúció során a napfényhez (természetes fényhez) alkalmazkodott a szemünk, így abban (színhőmérséket) is látunk a legjobban. És akkor még lehetne beszélni a szemben lévő csapokról, pálcikákról, meg amikor áttérünk monokromatikus látásra szürkületben.
Az új LED világítótestek magas megvilágítással,napfényhez közeli színhőmérséklettel világítják be az utat, sokkal nyugtatóbb a szemnek, jobban, élesebben is látsz velük. Én xenonnal nem szórakoznék.
nekem nem ezzel van a bajom, hanem a foncsor vagy a multiban a lencse nem a xenonra van tervezve. Ahhoz hogy a xenonnal valóban jobban láss eleve magasabbra kell állítani. Milyen fasza mikor jön szemben egy motor, netalán még húzza is neki és belebasz a szemedbe
ismerős, ha meg fékezel, magad elé világítasz. Amíg nincs a motorodon automata fényszóró magasságállítás, addig ezzel nem tudsz mit tenni.
erre mondtam, hogy a halogénnel valamivel jobban látsz mert tovább terül mint a xenon, illetve a xenon jobb mint a halogén ha a megfelelő vetítőlencse van előtte
Avatar
 Kajakman
#9690


csak kis infó
a hideg illetve meleg fény kifejezés nem az alapján terjedt el, hogy mekkora a fényforrás hőmérséklete, hanem, hogy milyen érzést vált ki az emberekből, milyen tőle a közérzet, hülyén hangzik, de így van :)

az erőteljes sárga fényre szoktuk mondani, hogy meleg fény, mert olyan érzést vált ki, mint a nap, sárga-sárga, pedig a napfény valójában teljesen más, inkább xenonos, csak nem úgy érezzük
Mérnöki tervezés, szakdoga nekem ebben a témában volt. :) Egyébként így van ahogy mondod, színérzet a kulcs, hogy meleg vagy hidegfehér egy fényforrás. Egy fényforrás színhőmérsékletét az általa okozott színérzet és egy hipotetikus feketetest-sugárzó által létrehozott színérzet alapján határozzák meg. Izzólámpák esetében, lévén, hogy a fény hőmérsékleti sugárzásból származik, a színhőmérséklet jól egybe esik az izzószál hőmérsékletével. A nem hőmérsékleti sugárzás elvén működő fényforrások, mint például a fénycsövek esetében közvetlen fizikai jelentése nincsen. Ezért ilyenkor inkább „korrelált színhőmérsékletről” beszélünk. Nyilvánvalóan az evolúció során a napfényhez (természetes fényhez) alkalmazkodott a szemünk, így abban (színhőmérséket) is látunk a legjobban. És akkor még lehetne beszélni a szemben lévő csapokról, pálcikákról, meg amikor áttérünk monokromatikus látásra szürkületben.
Az új LED világítótestek magas megvilágítással,napfényhez közeli színhőmérséklettel világítják be az utat, sokkal nyugtatóbb a szemnek, jobban, élesebben is látsz velük. Én xenonnal nem szórakoznék.
nekem nem ezzel van a bajom, hanem a foncsor vagy a multiban a lencse nem a xenonra van tervezve. Ahhoz hogy a xenonnal valóban jobban láss eleve magasabbra kell állítani. Milyen fasza mikor jön szemben egy motor, netalán még húzza is neki és belebasz a szemedbe
ismerős, ha meg fékezel, magad elé világítasz. Amíg nincs a motorodon automata fényszóró magasságállítás, addig ezzel nem tudsz mit tenni.
Avatar
 dino74
#9688
Hali! Amit írsz az abszolút helytelen. A xenon színhőmérséklete sokkal magasabb érték(Kelvinben), ezáltal a köznyelv "hidegfehérnek" hívja, ugyanakkor meglepődnél, ha szabad kézzel fogdosnád bekapcsolt állapotban :)
Érdemes utánaolvasni, rengeteg online szakirodalom áll rendelkezésre, pl wikipédián: Google "xenon light temperature"
Így van, van egy 3-4 mp-es felfutási idő, míg a fényforrás le tudja adni maximális teljesítményét, azalatt viszont szinte nem látsz semmit, és ezután is kell jó pár másodperc míg a szemed alkalmazkodik a megváltozott fényviszonyokhoz. Tompított, majd átkapcsolsz: vaksötét, majd x idő úlva távfény újra. 100-as tempónál vakon ez elég zavaró és veszélyes éjszaka.


csak kis infó
a hideg illetve meleg fény kifejezés nem az alapján terjedt el, hogy mekkora a fényforrás hőmérséklete, hanem, hogy milyen érzést vált ki az emberekből, milyen tőle a közérzet, hülyén hangzik, de így van :)

az erőteljes sárga fényre szoktuk mondani, hogy meleg fény, mert olyan érzést vált ki, mint a nap, sárga-sárga, pedig a napfény valójában teljesen más, inkább xenonos, csak nem úgy érezzük
Mérnöki tervezés, szakdoga nekem ebben a témában volt. :) Egyébként így van ahogy mondod, színérzet a kulcs, hogy meleg vagy hidegfehér egy fényforrás. Egy fényforrás színhőmérsékletét az általa okozott színérzet és egy hipotetikus feketetest-sugárzó által létrehozott színérzet alapján határozzák meg. Izzólámpák esetében, lévén, hogy a fény hőmérsékleti sugárzásból származik, a színhőmérséklet jól egybe esik az izzószál hőmérsékletével. A nem hőmérsékleti sugárzás elvén működő fényforrások, mint például a fénycsövek esetében közvetlen fizikai jelentése nincsen. Ezért ilyenkor inkább „korrelált színhőmérsékletről” beszélünk. Nyilvánvalóan az evolúció során a napfényhez (természetes fényhez) alkalmazkodott a szemünk, így abban (színhőmérséket) is látunk a legjobban. És akkor még lehetne beszélni a szemben lévő csapokról, pálcikákról, meg amikor áttérünk monokromatikus látásra szürkületben.
Az új LED világítótestek magas megvilágítással,napfényhez közeli színhőmérséklettel világítják be az utat, sokkal nyugtatóbb a szemnek, jobban, élesebben is látsz velük. Én xenonnal nem szórakoznék.
nekem nem ezzel van a bajom, hanem a foncsor vagy a multiban a lencse nem a xenonra van tervezve. Ahhoz hogy a xenonnal valóban jobban láss eleve magasabbra kell állítani. Milyen fasza mikor jön szemben egy motor, netalán még húzza is neki és belebasz a szemedbe
Avatar
 Kajakman
#9687
Hali!
Bemelegedni maximum a halogén tud, a xenon hidegfény, nem melegszik. Pénteken hozom el a gépem a szervízből, hétvégén megnézem az átkötést, ha okosabb lettem írok:)
Amit írsz az abszolút helytelen. A xenon színhőmérséklete sokkal magasabb érték(Kelvinben), ezáltal a köznyelv "hidegfehérnek" hívja, ugyanakkor meglepődnél, ha szabad kézzel fogdosnád bekapcsolt állapotban :)
Érdemes utánaolvasni, rengeteg online szakirodalom áll rendelkezésre, pl wikipédián: Google "xenon light temperature"
azt szűrtem le a rajzokból ill a csekély spanyol/olasz szókészletemmel hogy a xenon miatt még bemelegedik ne legyen "vakon" egyszerre működteti a kettőt (tompított/távolsági)

Egyébként n arra a következtetésre jutottam hogyha viszem majd szíj cserére akkor rákérdezek a szervizben hátha nem én vagyok az első aki ezt szeretné addig meg marad a régiben :)
Így van, van egy 3-4 mp-es felfutási idő, míg a fényforrás le tudja adni maximális teljesítményét, azalatt viszont szinte nem látsz semmit, és ezután is kell jó pár másodperc míg a szemed alkalmazkodik a megváltozott fényviszonyokhoz. Tompított, majd átkapcsolsz: vaksötét, majd x idő úlva távfény újra. 100-as tempónál vakon ez elég zavaró és veszélyes éjszaka.


csak kis infó
a hideg illetve meleg fény kifejezés nem az alapján terjedt el, hogy mekkora a fényforrás hőmérséklete, hanem, hogy milyen érzést vált ki az emberekből, milyen tőle a közérzet, hülyén hangzik, de így van :)

az erőteljes sárga fényre szoktuk mondani, hogy meleg fény, mert olyan érzést vált ki, mint a nap, sárga-sárga, pedig a napfény valójában teljesen más, inkább xenonos, csak nem úgy érezzük
Mérnöki tervezés, szakdoga nekem ebben a témában volt. :) Egyébként így van ahogy mondod, színérzet a kulcs, hogy meleg vagy hidegfehér egy fényforrás. Egy fényforrás színhőmérsékletét az általa okozott színérzet és egy hipotetikus feketetest-sugárzó által létrehozott színérzet alapján határozzák meg. Izzólámpák esetében, lévén, hogy a fény hőmérsékleti sugárzásból származik, a színhőmérséklet jól egybe esik az izzószál hőmérsékletével. A nem hőmérsékleti sugárzás elvén működő fényforrások, mint például a fénycsövek esetében közvetlen fizikai jelentése nincsen. Ezért ilyenkor inkább „korrelált színhőmérsékletről” beszélünk. Nyilvánvalóan az evolúció során a napfényhez (természetes fényhez) alkalmazkodott a szemünk, így abban (színhőmérséket) is látunk a legjobban. És akkor még lehetne beszélni a szemben lévő csapokról, pálcikákról, meg amikor áttérünk monokromatikus látásra szürkületben.
Az új LED világítótestek magas megvilágítással,napfényhez közeli színhőmérséklettel világítják be az utat, sokkal nyugtatóbb a szemnek, jobban, élesebben is látsz velük. Én xenonnal nem szórakoznék.
Csatolmányok:
result20.jpg
result20.jpg (109.27 KiB) Megtekintve 21088 alkalommal
Avatar
 Dani
#9686
Hali!
próbálkoztam gogle fordítóval csak elég értelmetlen :) Hátha van itt a klubban egy villanyÁSZ aki rajzokból is megérti :D
Bemelegedni maximum a halogén tud, a xenon hidegfény, nem melegszik. Pénteken hozom el a gépem a szervízből, hétvégén megnézem az átkötést, ha okosabb lettem írok:)
Amit írsz az abszolút helytelen. A xenon színhőmérséklete sokkal magasabb érték(Kelvinben), ezáltal a köznyelv "hidegfehérnek" hívja, ugyanakkor meglepődnél, ha szabad kézzel fogdosnád bekapcsolt állapotban :)
Érdemes utánaolvasni, rengeteg online szakirodalom áll rendelkezésre, pl wikipédián: Google "xenon light temperature"
Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mit kössek át a 2003-as multimon, hogy a tompított világítás ne kapcsoljon le amikor refire rakom? Azt akarom, hogyha refin van mindkettő világítson.

üdv
Doki
azt szűrtem le a rajzokból ill a csekély spanyol/olasz szókészletemmel hogy a xenon miatt még bemelegedik ne legyen "vakon" egyszerre működteti a kettőt (tompított/távolsági)

Egyébként n arra a következtetésre jutottam hogyha viszem majd szíj cserére akkor rákérdezek a szervizben hátha nem én vagyok az első aki ezt szeretné addig meg marad a régiben :)
Így van, van egy 3-4 mp-es felfutási idő, míg a fényforrás le tudja adni maximális teljesítményét, azalatt viszont szinte nem látsz semmit, és ezután is kell jó pár másodperc míg a szemed alkalmazkodik a megváltozott fényviszonyokhoz. Tompított, majd átkapcsolsz: vaksötét, majd x idő úlva távfény újra. 100-as tempónál vakon ez elég zavaró és veszélyes éjszaka.


csak kis infó
a hideg illetve meleg fény kifejezés nem az alapján terjedt el, hogy mekkora a fényforrás hőmérséklete, hanem, hogy milyen érzést vált ki az emberekből, milyen tőle a közérzet, hülyén hangzik, de így van :)

az erőteljes sárga fényre szoktuk mondani, hogy meleg fény, mert olyan érzést vált ki, mint a nap, sárga-sárga, pedig a napfény valójában teljesen más, inkább xenonos, csak nem úgy érezzük

Avatar
 Kajakman
#9683
Hali!
Nekem is xenon miatt kellene az átkötés:) Nem nagy feladat a kapcsoló átkötése, mert csak egy vezetéket kell átkötni, a kérdés az, hogy meg lehet-e tenni anélkül, hogy a vezérlésben valami gondot okozna.
próbálkoztam gogle fordítóval csak elég értelmetlen :) Hátha van itt a klubban egy villanyÁSZ aki rajzokból is megérti :D
Bemelegedni maximum a halogén tud, a xenon hidegfény, nem melegszik. Pénteken hozom el a gépem a szervízből, hétvégén megnézem az átkötést, ha okosabb lettem írok:)
Amit írsz az abszolút helytelen. A xenon színhőmérséklete sokkal magasabb érték(Kelvinben), ezáltal a köznyelv "hidegfehérnek" hívja, ugyanakkor meglepődnél, ha szabad kézzel fogdosnád bekapcsolt állapotban :)
Érdemes utánaolvasni, rengeteg online szakirodalom áll rendelkezésre, pl wikipédián: Google "xenon light temperature"
Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mit kössek át a 2003-as multimon, hogy a tompított világítás ne kapcsoljon le amikor refire rakom? Azt akarom, hogyha refin van mindkettő világítson.

üdv
Doki
azt szűrtem le a rajzokból ill a csekély spanyol/olasz szókészletemmel hogy a xenon miatt még bemelegedik ne legyen "vakon" egyszerre működteti a kettőt (tompított/távolsági)

Egyébként n arra a következtetésre jutottam hogyha viszem majd szíj cserére akkor rákérdezek a szervizben hátha nem én vagyok az első aki ezt szeretné addig meg marad a régiben :)
Így van, van egy 3-4 mp-es felfutási idő, míg a fényforrás le tudja adni maximális teljesítményét, azalatt viszont szinte nem látsz semmit, és ezután is kell jó pár másodperc míg a szemed alkalmazkodik a megváltozott fényviszonyokhoz. Tompított, majd átkapcsolsz: vaksötét, majd x idő úlva távfény újra. 100-as tempónál vakon ez elég zavaró és veszélyes éjszaka.
Avatar
 Doki83
#9682
ez egy jó kérdés engem is érdekelne! Én xenon témában keresgetem és ott futottam rá erre http://www.ducatimultistrada.it/pages/a ... Id_Art=198 csak sajna az olaszt nem értem de a kapcsolási rajzból hátha valaki kitudja hámozni!
Nekem is xenon miatt kellene az átkötés:) Nem nagy feladat a kapcsoló átkötése, mert csak egy vezetéket kell átkötni, a kérdés az, hogy meg lehet-e tenni anélkül, hogy a vezérlésben valami gondot okozna.
próbálkoztam gogle fordítóval csak elég értelmetlen :) Hátha van itt a klubban egy villanyÁSZ aki rajzokból is megérti :D
Bemelegedni maximum a halogén tud, a xenon hidegfény, nem melegszik. Pénteken hozom el a gépem a szervízből, hétvégén megnézem az átkötést, ha okosabb lettem írok:)
Avatar
 Szmoli
#9681
Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mit kössek át a 2003-as multimon, hogy a tompított világítás ne kapcsoljon le amikor refire rakom? Azt akarom, hogyha refin van mindkettő világítson.

üdv
Doki
ez egy jó kérdés engem is érdekelne! Én xenon témában keresgetem és ott futottam rá erre http://www.ducatimultistrada.it/pages/a ... Id_Art=198 csak sajna az olaszt nem értem de a kapcsolási rajzból hátha valaki kitudja hámozni!
Nekem is xenon miatt kellene az átkötés:) Nem nagy feladat a kapcsoló átkötése, mert csak egy vezetéket kell átkötni, a kérdés az, hogy meg lehet-e tenni anélkül, hogy a vezérlésben valami gondot okozna.
próbálkoztam gogle fordítóval csak elég értelmetlen :) Hátha van itt a klubban egy villanyÁSZ aki rajzokból is megérti :D
Avatar
 Szmoli
#9680
Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mit kössek át a 2003-as multimon, hogy a tompított világítás ne kapcsoljon le amikor refire rakom? Azt akarom, hogyha refin van mindkettő világítson.

üdv
Doki
azt szűrtem le a rajzokból ill a csekély spanyol/olasz szókészletemmel hogy a xenon miatt még bemelegedik ne legyen "vakon" egyszerre működteti a kettőt (tompított/távolsági)

Egyébként n arra a következtetésre jutottam hogyha viszem majd szíj cserére akkor rákérdezek a szervizben hátha nem én vagyok az első aki ezt szeretné addig meg marad a régiben :)
Avatar
 Doki83
#9679
Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mit kössek át a 2003-as multimon, hogy a tompított világítás ne kapcsoljon le amikor refire rakom? Azt akarom, hogyha refin van mindkettő világítson.

üdv
Doki
ez egy jó kérdés engem is érdekelne! Én xenon témában keresgetem és ott futottam rá erre http://www.ducatimultistrada.it/pages/a ... Id_Art=198 csak sajna az olaszt nem értem de a kapcsolási rajzból hátha valaki kitudja hámozni!
Nekem is xenon miatt kellene az átkötés:) Nem nagy feladat a kapcsoló átkötése, mert csak egy vezetéket kell átkötni, a kérdés az, hogy meg lehet-e tenni anélkül, hogy a vezérlésben valami gondot okozna.
Avatar
 Szmoli
#9678
Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mit kössek át a 2003-as multimon, hogy a tompított világítás ne kapcsoljon le amikor refire rakom? Azt akarom, hogyha refin van mindkettő világítson.

üdv
Doki
ez egy jó kérdés engem is érdekelne! Én xenon témában keresgetem és ott futottam rá erre http://www.ducatimultistrada.it/pages/a ... Id_Art=198 csak sajna az olaszt nem értem de a kapcsolási rajzból hátha valaki kitudja hámozni!
Avatar
 Doki83
#9677
Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mit kössek át a 2003-as multimon, hogy a tompított világítás ne kapcsoljon le amikor refire rakom? Azt akarom, hogyha refin van mindkettő világítson.

üdv
Doki
Avatar
 76
#9672
azért is ide tettem be, na, bocs!!!, annak aki érti, ér röhögni, annak aki nem érti, elnézését kérem :-)

és most szólok, "aki érti a viccet az mindent tud, aki nem az mindenre képes"

http://totalbike.hu/hirek/2016/02/10/ig ... ger_sport/
duma az van! :)
nyomodba soha nem érek... de gyenge próbálkozás néha lehet :-)
félreértettél!
A dumát az uj marketing rizsára és a mi tigrisünkre értettem! :)
Avatar
 Steev.
#9667
Még én sem adtam..... de van ott három kofferral egy piros S + extrák 4 körüli áron.Ettől függetlenül én is inkább az új felé hajlok.
Avatar
 dino74
#9666
folytassuk itt, mert ide tartozik.

szóval Steeve-nek reflektálva, én biztos nem adnék 4,5-5 millió körüli összeget egy 2011-es első generációs multiért.
én sem, tök mindegy mennyibe kerül kint
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19

Tom Cruise's watch collection, through the silver […]

Essentially the most Overlooked Pilot's Watch of a[…]