szintén
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.
Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.
Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.
Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra. Vedd meg a linkelt fesszabalyázót ebayről, nekem is az van. Utána jó lesz valószínűleg, ha nem akkor második körben jöhet az új generátor tekercs.
Olcsóbb egyszerűbb mint generátorral kezdeni a hibakutatást....
Másrészt új fesszabi régi geretáror jobb kombó mint új generátor régi fesszabi.
Ha meg van lóvé akkor cserél mindkettőt
Tekercs és test között ne ellenállásmérő funkciót használj (Nulla körüli??), hanem a sipolosat
Köszönöm a válaszokat!
Az említett 25-50V AC-t a generátor kivezetései között "üresen" mértem, tehát fesz.szabról lehúzva, így azt sajna nem tudom, hogy ha rá van csatlakoztatva a fesz.szab akkor mit mutatott volna. Gyanítom, hogy a testelés miatt akkor valami mást és egyérteműbb lenne, hogy mi a gebasz. Az eddig összeszedett tudásom alapján a generátor tekercseinek nem szabad test között semmilyen ellenállást mutatni, de "sípoló" módban is néztem, és sípolt mindhárom kivezetés a testhez képest, azaz ez biztos nem jó. Hogy a feszültségszabályzó jó-e, azt gondolom csak egyérteműen jó generátor mellett lehetne jól kiszűrni (a diódás mérésem alapján műxik).
Holnap ha nem esik az eső megnézem tudok-e mérni generáror fesz-t összedugott állapotban, és lemérem mégegyszer amit tudok, aztán motorvillamossági műhelyre gondoltam - hátha gyorsabb és olcsóbb lesz a vége.
Ha a fesz.szabályzó kimérése egyértelműen hibát mutatna, akkor könnyebb lenne, és beruháznék a MOSFET-esre valszeg...