Avatar
 baseldon
#6162
Sziasztok!

A következő jelenség van 600as karbis monsternél.
A hidegindításom teljesen rendben, a kézi gázt ' szivatót' nem is kell igazán használnom.
Üzem meleg motornál leállítást követő 2percen belül újbóli indítás jó, pöcc-röff.
Viszont kb. 2 percen túl nehezebben indul, kis gázt is kell neki húznom és tartani pár másodpercig majd úgy beáll szépen!
Tapasztalt már valaki hasonlót, mi okozhatja ezt ?
Tapasztalatom nincs, mert inkabb kerulom a karbis dolgokat, pont az ilyen jelenesek miatt. Velemenyem viszont van. Meghozza a hideginditassal lesz a baj. Mert ha nem kell hidegen "szivato" , az csak attol lehet, hogy alapbol eleg dus az alapjarati keverek a hideginditashoz. Magyarul tulsagosan dus az alapjarati kevereked. Ez hidegen pont jot tesz, ellenben nem hidegen ellenkezoleg hat. Szerintem ezt otthon nem nagyon lehet megcsinalni, mivel olyan kis elteresekrol van szo, amit emberi erzekszervekkel szerintem nem tudsz merni. Akinek meg van hozza szerszama(na meg tapasztalata), az konnyebben ki tudja bogaraszni, hogy hol sziv melle, vagy melyik membran nyult meg jobban, mint szabad. Szerencsevel magad is megtalalhatod a kis repedest valamelyik vakuumcsovon, de tudnod kellene, hogy melyiket nezegesd. Keress egy Ducatist aki imadja a karbikat. Raadasul 2 karbid van, az egyik jo, a masik nem annyira, szoval szinkronizalni is kellene. Nem annyira bonyolult ez, de celszerszam nelkul meg vagy love. Halogathatod is, es egyre rosszabb lesz idovel, akkor konnyebb lesz a hibakereses, viszont a nem beindulas kockazata is no. De megegyszer, fogalmam sincs, hogy nez ki a 600-as karbija. Ha olyan, mint a stihl furesz, akkor tekergesd es jo lesz, ha meg nem olyan, akkor inkabb karbis ember :)
Avatar
 Steeldog70
#6161
Sziasztok!

Tudja valaki,hogy hol tudok itthon S4 modellt vagy makettet beszerezni lehetőleg 1:18 méret arányban.Lehet műanyag,fém vagy mindkettő.

Köszönöm
Avatar
 Stex
#6160
Sziasztok!

A következő jelenség van 600as karbis monsternél.
A hidegindításom teljesen rendben, a kézi gázt ' szivatót' nem is kell igazán használnom.
Üzem meleg motornál leállítást követő 2percen belül újbóli indítás jó, pöcc-röff.
Viszont kb. 2 percen túl nehezebben indul, kis gázt is kell neki húznom és tartani pár másodpercig majd úgy beáll szépen!
Tapasztalt már valaki hasonlót, mi okozhatja ezt ?
Avatar
 negga
#6159
Cserélni akarok télen kuplung kosarat meg lamellákat. Kosárból könnyített Kbike-ra gondoltam. A lamellák tekintetében viszont bizonytalan vagyok. Maradjak a gyárinál, vagy érdemes váltani másra. Tartósság az elsődleges szempont.
Alu kosarhoz alu lamelakkat vegyel. Adige-t ajanlom en is, a tobbi olcsobb markarol csak rosszat hallottam.
Köszi az infot. Megnéztem az katalogust és elvileg a DU-107-es kell nekem, viszont ebayen acélnak írják... Van ebből alu is?
Csatolmányok:
cluch.jpg
cluch.jpg (460.82 KiB) Megtekintve 22626 alkalommal
Avatar
 stafford
#6158
Cserélni akarok télen kuplung kosarat meg lamellákat. Kosárból könnyített Kbike-ra gondoltam. A lamellák tekintetében viszont bizonytalan vagyok. Maradjak a gyárinál, vagy érdemes váltani másra. Tartósság az elsődleges szempont.
Alu kosarhoz alu lamelakkat vegyel. Adige-t ajanlom en is, a tobbi olcsobb markarol csak rosszat hallottam.
Avatar
 Kajakman
#6157
Cserélni akarok télen kuplung kosarat meg lamellákat. Kosárból könnyített Kbike-ra gondoltam. A lamellák tekintetében viszont bizonytalan vagyok. Maradjak a gyárinál, vagy érdemes váltani másra. Tartósság az elsődleges szempont.
én adige alu lamellákat vettem, mert úgy hallottam, hogy bár puhább anyag, de könnyebb a gyárinál, a kisebb súlya miatt kevésbé verődik be, így tartósabb. Én eléggé kíméltem a kuplungot, így nekem a beverődés miatt kellett cserélnem, mintsem a surlódási réteg elkopása miatt. Én alut vennék.
Avatar
 negga
#6156
Cserélni akarok télen kuplung kosarat meg lamellákat. Kosárból könnyített Kbike-ra gondoltam. A lamellák tekintetében viszont bizonytalan vagyok. Maradjak a gyárinál, vagy érdemes váltani másra. Tartósság az elsődleges szempont.
Avatar
 negga
#6155
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.

Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.

Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.

Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra.
A test és a kivezetések közt semmilyen ellenállás nem lehet ohm méterrel mérve !
Én is így gondolom. Majd beszámolok mi lett a vége.
A három vezeték között párban-párban 700-700-700 mOhm az ellenállás. egyes fázisok és a motor blokk vagy váz nem festett fémes felületen csippanósra állítva a multimetert csippan, akkor valószínűleg sérült a generátorból jövő három vezeték szigetelése, ez javítható. Rosszabb esetben a generátor tekercsenél záródik testre, ekkor generátor tekercs csere, olajleeresztés viszonylag szerelős meló és az alkatrész is drága...
Avatar
 ERipley
#6154
Üdv!
600-as Monsteren felni festés előtt "találkoztam" először a 6 db szilenttel, ami a lánckerék felőli oldalon van a felnibe ágyazva. Lehet/kell-e ezeket cserélni (ha már szét van szedve) ?
a kozonseges halandok szamara elerheto TMK leirasban benne van, viszonylag rendszeresen kell ellenorizni, 5000km azt hiszem , am cseret nem ir, de egy reszletesebb szerelesi utasitas ettol meg eloirhatja. A szemelyes tapasztalatom az(amit inkabb autokon gyujtottem, es ott hardy tarcsanak becezik), hogy az ilyet akkor cserelik, amikor megnyult vagy megpuhult es mar nem latja el a feladatat. Ezen tulmenoen csak a csere kedveert nem kell szerintem babralni, csak rendszeresen ranezni, hogy jo-e meg. Talaltam itt az egyik klubtag altal vegzett lancszett csere fotosorozatnal, cserelodott az is. Mert ha mar csereled a lanckereket hatul, akkor miert ne. Szovl ha mar szet van szedve, miert ne :)
Köszönöm a választ! Utána járok mennyire fáj a csere, mert egyébként nem látszik "betegnek". És ha már itt tartunk: a kerékcsapágyakat mindenképp cserélem elöl/hátul. Van valami ajánlott gyártó? Vagy elég rámenni egy jobb minőségű darabra? (SKF, FAG)
Avatar
 Bali Beta
#6153
szintén
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.

Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.

Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.

Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra.
A test és a kivezetések közt semmilyen ellenállás nem lehet ohm méterrel mérve !
Én is így gondolom. Majd beszámolok mi lett a vége.
Avatar
 kopi
#6152

Én a vartát vettem meg! Gyárilag nem fektethető,de ettől függetlenül két éve hibátlanul üzemel!
szintén
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.

Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.

Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.

Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra.
A test és a kivezetések közt semmilyen ellenállás nem lehet ohm méterrel mérve !
Avatar
 baseldon
#6151
Üdv!
600-as Monsteren felni festés előtt "találkoztam" először a 6 db szilenttel, ami a lánckerék felőli oldalon van a felnibe ágyazva. Lehet/kell-e ezeket cserélni (ha már szét van szedve) ?
a kozonseges halandok szamara elerheto TMK leirasban benne van, viszonylag rendszeresen kell ellenorizni, 5000km azt hiszem , am cseret nem ir, de egy reszletesebb szerelesi utasitas ettol meg eloirhatja. A szemelyes tapasztalatom az(amit inkabb autokon gyujtottem, es ott hardy tarcsanak becezik), hogy az ilyet akkor cserelik, amikor megnyult vagy megpuhult es mar nem latja el a feladatat. Ezen tulmenoen csak a csere kedveert nem kell szerintem babralni, csak rendszeresen ranezni, hogy jo-e meg. Talaltam itt az egyik klubtag altal vegzett lancszett csere fotosorozatnal, cserelodott az is. Mert ha mar csereled a lanckereket hatul, akkor miert ne. Szovl ha mar szet van szedve, miert ne :)
Avatar
 ERipley
#6150
Üdv!
600-as Monsteren felni festés előtt "találkoztam" először a 6 db szilenttel, ami a lánckerék felőli oldalon van a felnibe ágyazva. Lehet/kell-e ezeket cserélni (ha már szét van szedve) ?
Avatar
 Bali Beta
#6149
szintén
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.

Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.

Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.

Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra.
Vedd meg a linkelt fesszabalyázót ebayről, nekem is az van. Utána jó lesz valószínűleg, ha nem akkor második körben jöhet az új generátor tekercs.
Olcsóbb egyszerűbb mint generátorral kezdeni a hibakutatást....
Másrészt új fesszabi régi geretáror jobb kombó mint új generátor régi fesszabi.
Ha meg van lóvé akkor cserél mindkettőt :)
Tekercs és test között ne ellenállásmérő funkciót használj (Nulla körüli??), hanem a sipolosat ;)
Köszönöm a válaszokat!
Az említett 25-50V AC-t a generátor kivezetései között "üresen" mértem, tehát fesz.szabról lehúzva, így azt sajna nem tudom, hogy ha rá van csatlakoztatva a fesz.szab akkor mit mutatott volna. Gyanítom, hogy a testelés miatt akkor valami mást és egyérteműbb lenne, hogy mi a gebasz. Az eddig összeszedett tudásom alapján a generátor tekercseinek nem szabad test között semmilyen ellenállást mutatni, de "sípoló" módban is néztem, és sípolt mindhárom kivezetés a testhez képest, azaz ez biztos nem jó. Hogy a feszültségszabályzó jó-e, azt gondolom csak egyérteműen jó generátor mellett lehetne jól kiszűrni (a diódás mérésem alapján műxik).
Holnap ha nem esik az eső megnézem tudok-e mérni generáror fesz-t összedugott állapotban, és lemérem mégegyszer amit tudok, aztán motorvillamossági műhelyre gondoltam - hátha gyorsabb és olcsóbb lesz a vége.
Ha a fesz.szabályzó kimérése egyértelműen hibát mutatna, akkor könnyebb lenne, és beruháznék a MOSFET-esre valszeg...
Avatar
 negga
#6148

Én a vartát vettem meg! Gyárilag nem fektethető,de ettől függetlenül két éve hibátlanul üzemel!
szintén
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.

Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.

Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.

Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra.
Vedd meg a linkelt fesszabalyázót ebayről, nekem is az van. Utána jó lesz valószínűleg, ha nem akkor második körben jöhet az új generátor tekercs.
Olcsóbb egyszerűbb mint generátorral kezdeni a hibakutatást....
Másrészt új fesszabi régi geretáror jobb kombó mint új generátor régi fesszabi.
Ha meg van lóvé akkor cserél mindkettőt :)
Tekercs és test között ne ellenállásmérő funkciót használj (Nulla körüli??), hanem a sipolosat ;)
Avatar
 cszsolt
#6146

Én a vartát vettem meg! Gyárilag nem fektethető,de ettől függetlenül két éve hibátlanul üzemel!
szintén
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.

Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.

Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.

Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra.

Szia! Nem akarok okoskodni, de...
Ha járó motornál ( rajta az akku és világítás is felkepcsolva ) 25V-ot (vagy többet) mérsz a generátor tekercsei közt, akkor fesszabályzót cserélném első körben és a három pólusú csatlakozot...
Korábban már linkelte valaki ezt a Mosfet - es fesszabályzó szettet:



Ebayen kb 6000ft szállítással...

https://www.ebay.com/itm/Voltage-Regula ... uP&vxp=mtr

Ja és ha akkut akarsz venni akkor nem kell megijedni a Bannertől
Minden akkuval vannak rossz és jó tapaszatalatok is. Korábban valaki a Yuasát szidta... A lényeg hogy AGM + SLA legyen. csak ezt lehet fektetni.
Avatar
 Bali Beta
#6145
Köszi, ez jó tipp.
Ez sem talál meg mindent, de más az eredmény ugyan arra a kereső szóra.

Én a vartát vettem meg! Gyárilag nem fektethető,de ettől függetlenül két éve hibátlanul üzemel!
szintén
Ez jó hír, legalább egy 10-essel olcsóbb, mint a Yuasa, és már kezdtem arra hajlani, hogy veszem azt, hisz a Yuasa több mint 3 éven keresztül bizonyított már a motoromban.

Viszont ma végigmértem amit tudtam, és a generátor állórész tekercsei lesznek a ludasak (bocs, ha nem megfelelő terminológiát használok), ugyanis a három kivezetés között minden felállásban jó az ellenállás (0.4 ohm körül), viszont az egyes kivezetések és a test között szintén nulla ohm körül van, holott szakadásnak kellene lennie, tehát letestelnek a tekercsek.
Ami érdekes (legalábbis nekem), hogy járó motornál az AC feszültség az egyes kivezetések között mérve minden felállásban jó (alapon 25V körül, emelt fordulaton 40-50V simán). A feszültségszabályzóból viszont csak 1-2 Volt jön ki, akkun mérve fordulatra emelkedett de max. 12.5V.
A fesz.szabban a diódákat mértem, azok jónak tűntek (0.8V körüli nyitó fesz,)
A generátor - fesz.szab 3 pólusos csatlakozójából az egyik eléggé égett.

Szóval valszeg a zárlatos generátor a baj, csak azt hittem hogy ilyenkor nem is produkál semmit.

Itt megállt nekem a tudomány, ha sikerül elviszem a Motobees-be egy korrektebb hibafeltárásra és javításra.
 angel911
#6144
Nem talál meg mindent, de nekem már volt hogy segített. Keress így a Google keresőben:

site:www.ducatiklub.hu monster

Ilyenkor a "www.ducatiklub.hu" oldalon keres arra, hogy "monster".

Hátha segít neked vagy másnak ;)
Köszi, ez jó tipp.
Ez sem talál meg mindent, de más az eredmény ugyan arra a kereső szóra.

Én a vartát vettem meg! Gyárilag nem fektethető,de ettől függetlenül két éve hibátlanul üzemel!
szintén
Avatar
 harpi
#6143
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Nem talál meg mindent, de nekem már volt hogy segített. Keress így a Google keresőben:

site:www.ducatiklub.hu monster

Ilyenkor a "www.ducatiklub.hu" oldalon keres arra, hogy "monster".

Hátha segít neked vagy másnak ;)
Köszi, ez jó tipp.
Ez sem talál meg mindent, de más az eredmény ugyan arra a kereső szóra.

Én a vartát vettem meg! Gyárilag nem fektethető,de ettől függetlenül két éve hibátlanul üzemel!
Avatar
 Bali Beta
#6142
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
Ellenállásmérővel mérd le a generátor három saruján jelölve A,B,C saruk. Ahol (A-B) (A-C) (B-C) kombinációkban egyforma ellenállást kell mérj (~700 Ohm) nálam. Ha egyiknél szakadást vagy nagyon mást mérsz akkor generátor csere, ha jó akkor fesszab csere.
Igen, ezt is szeretném még megmérni, csak ma nem jutottam oda.
A neten találtam pár videót (lsd lentebb), hogy hogyan lehet egész sok mindent kimérni kevés hozzáértéssel is - ezeket szeretném még megnézni, és ha nem kerek valami, akkor azt tervezem, hogy elviszem a motort a Motobees Kft-hez. Úgy emlékszem itt is ajánlotta már valaki, de keresés közben a google is kidobta most.

Angol:
-
-
-
Magyar:
-
-
Avatar
 Bali Beta
#6141
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
A 12V nevleges feszultsegu akkumulatort 14.4V-al toltjuk. Ha ugy jobban tetszik, akkor 2.4V cellankenti feszultseggel. A feltoltott akku 2.12V feszultseggel bir cellankent, azt szorozzuk 6-al, akkor kijon 12.72V. A feltoltott akku ennyit mutat, amikor mar mondjuk 2 vagy tobb oraja nem tolti semmi. A jaro motornal valahol 13.7 es 14.5 kozott kell hogy talaljuk a feszmeron az erteket. Ez a minimalis es maximalis tolto feszultseg, amit a motor elo kell hogy allitson, ezek kozott lavirozva tolt. Ha nem ennyi, hanem alatta-felette van, akkor generator/fesszabalyzo a bunos. Toobnyire ha latta, akkor generator, ha felette akkor fesszab. A te esetedben a motorod nem tolt semennyit. Az nem jo.
Ma szerettem volna a méréseket megismételni, és további méréseket is végezni, de nem jött össze. Remélem holnap.
Tegnap amikor rámértem az akksira járó motornál valóban nem mutatott többet mint 12 + 1-2 tized Volt, viszont a feszültség szabályzó melegedett szépen, mire üzemmeleg lett a motor már egészen forró volt.

Szóval az utóbbi 1-2 hónapban 2x is lemerült az akksim, de úgy tűnt, hogy hosszabb motorozás visszatölti. Ekkor gondoltam, hogy az akksi már nem nagyon tartja a töltést.
Most vasárnap egész napos túrán voltam, amikor a túra második felében az önindító már nem csinált semmit, meg a hátsó lámpám is kiment (de ez szokott egy évben 1-2szer). Ezután vagy lejtős helyen álltunk meg, vagy a barátom tolt be. Az utolsó két óra már sötétben volt, és azt leszámítva, hogy lasabban váltott tompított és reflektor között, és hogy indexeléskor hullámzott a teljesítmény a villogás ritmusára, a sebességmérő meg néha össze-vissza mutatott egész rendben ment, tehát gondolom azért valamit termelt a generátor. Na majd meglátjuk.
Avatar
 negga
#6140
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
Ellenállásmérővel mérd le a generátor három saruján jelölve A,B,C saruk. Ahol (A-B) (A-C) (B-C) kombinációkban egyforma ellenállást kell mérj (~700 Ohm) nálam. Ha egyiknél szakadást vagy nagyon mást mérsz akkor generátor csere, ha jó akkor fesszab csere.
Avatar
 baseldon
#6139
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
A 12V nevleges feszultsegu akkumulatort 14.4V-al toltjuk. Ha ugy jobban tetszik, akkor 2.4V cellankenti feszultseggel. A feltoltott akku 2.12V feszultseggel bir cellankent, azt szorozzuk 6-al, akkor kijon 12.72V. A feltoltott akku ennyit mutat, amikor mar mondjuk 2 vagy tobb oraja nem tolti semmi. A jaro motornal valahol 13.7 es 14.5 kozott kell hogy talaljuk a feszmeron az erteket. Ez a minimalis es maximalis tolto feszultseg, amit a motor elo kell hogy allitson, ezek kozott lavirozva tolt. Ha nem ennyi, hanem alatta-felette van, akkor generator/fesszabalyzo a bunos. Toobnyire ha latta, akkor generator, ha felette akkor fesszab. A te esetedben a motorod nem tolt semennyit. Az nem jo.
Avatar
 Warpig
#6138
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
Igen, anno én is emiatt jutottam a Bannerhez, bár vegyes tapasztalatok vannak vele. Van akinek gyorsan megdöglik.
Avatar
 EchoPeti1
#6137
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
Akinek túl gyakran kell akkut cserélnie annak rossz a fesszabija.... :S
Sajnos magamra ismertem :'( :D
Avatar
 negga
#6136
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
Akinek túl gyakran kell akkut cserélnie annak rossz a fesszabija.... :S
Avatar
 Bali Beta
#6135
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Köszi! Ezt én is néztem, mert erre írták egyedül egyértelműen, hogy fektetve is használható, viszont az u. ilyen típusu Yuasa, Varta és Bosch -hoz képest kevesebb az indítóárama (210 A helyett 160 A).

Viszont mostanában annyi szó esett a feszültségszabályzóról és a töltésről, hogy elkezdtem méregetni, és eddig oda jutottam, hogy az akksit töltőről töltve felveszi a töltést, viszont mikor rámérek járó motornál nem megy 12 V-nál feljebb nagyon még emelt fordulat mellett sem, tehát úgy néz ki nem (csak) az akksival van a bajom, hanem a motor töltésével.
A fesz.szabályzót diódára mérve jónak tűnik. A neten találtam videókat hogyan lehet a generátort mérésekkel ellenőrizni, ezt tervezem ma megnézni.
Plusz a fesz.szab. csatlakozói elég oxidosak voltak, egy tisztítás sem fog ártani biztos.
Avatar
 Warpig
#6134
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Én ezt néztem ki, ha egyszer vennem kell: http://www.akkumulatoroutlet.hu/akkumul ... b-bs-.html
Avatar
 Bali Beta
#6133
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Nem talál meg mindent, de nekem már volt hogy segített. Keress így a Google keresőben:

site:www.ducatiklub.hu monster

Ilyenkor a "www.ducatiklub.hu" oldalon keres arra, hogy "monster".

Hátha segít neked vagy másnak ;)
Köszi, ez jó tipp.
Ez sem talál meg mindent, de más az eredmény ugyan arra a kereső szóra.
Avatar
 F.Balint
#6132
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Nem talál meg mindent, de nekem már volt hogy segített. Keress így a Google keresőben:

site:www.ducatiklub.hu monster

Ilyenkor a "www.ducatiklub.hu" oldalon keres arra, hogy "monster".

Hátha segít neked vagy másnak ;)
Avatar
 EchoPeti1
#6131
Nagy tanácsot nem tudok adni, Bannert nem vennék, nekem kuka volt 1 év után, én Exide-ot vettem az enyémbe és fektetni is lehet. Eddig bevált! ;)
A tapasztalat hasznosabb tud lenni mint amit a neten talál leírást az ember, úgyhogy köszi!
Az Exide-nek is 160A-es az indítóárama, nem 210A-es. Nem kell ezzel foglalkozni?
De kell mert szarabbul fog indulni...
Több akksi boltban jártam, sehol nem találtak a gyár által előírt pontosan egyező akksit, így maradt egy fektethető, 1A-el kevesebb kapacitású de magas indító áramú akksi. Ha tehettem volna anno olyat veszek ami egy az egyben megfelel, de szerencsére ez az akksi kiválóan működik azóta is. Az más, hogy a fesszabájzóm szarakodik. :D
Avatar
 negga
#6130
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Nagy tanácsot nem tudok adni, Bannert nem vennék, nekem kuka volt 1 év után, én Exide-ot vettem az enyémbe és fektetni is lehet. Eddig bevált! ;)
A tapasztalat hasznosabb tud lenni mint amit a neten talál leírást az ember, úgyhogy köszi!
Az Exide-nek is 160A-es az indítóárama, nem 210A-es. Nem kell ezzel foglalkozni?
De kell mert szarabbul fog indulni...
Avatar
 EchoPeti1
#6129
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Nagy tanácsot nem tudok adni, Bannert nem vennék, nekem kuka volt 1 év után, én Exide-ot vettem az enyémbe és fektetni is lehet. Eddig bevált! ;)
A tapasztalat hasznosabb tud lenni mint amit a neten talál leírást az ember, úgyhogy köszi!
Az Exide-nek is 160A-es az indítóárama, nem 210A-es. Nem kell ezzel foglalkozni?
Én például a sajátomba nem is találtam olyat, ami fektethető lenne és a gyárilag előírt kapacitással rendelkezzen, viszont az indító árama meg magas volt, így nekem pöcc röff működött.
Avatar
 Bali Beta
#6128
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Nagy tanácsot nem tudok adni, Bannert nem vennék, nekem kuka volt 1 év után, én Exide-ot vettem az enyémbe és fektetni is lehet. Eddig bevált! ;)
A tapasztalat hasznosabb tud lenni mint amit a neten talál leírást az ember, úgyhogy köszi!
Az Exide-nek is 160A-es az indítóárama, nem 210A-es. Nem kell ezzel foglalkozni?
Avatar
 EchoPeti1
#6127
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Nagy tanácsot nem tudok adni, Bannert nem vennék, nekem kuka volt 1 év után, én Exide-ot vettem az enyémbe és fektetni is lehet. Eddig bevált! ;)
Avatar
 Bali Beta
#6126
Sziasztok!
Tudom, hogy volt már téma az akkumulátor párszor, de a "Keresés" funkciót használva nem sikerült releváns hozzászólást visszakeresnem.
Most egy YUASA YT12B-BS van bent (3+ éves) ami tönkremenni látszik. Ezeket néztem:
- VARTA YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM
- BOSCH YT12B-4 / YT12B-BS AGM
- YUASA YT12B-4
- BANNER Bike Bull AGM+SLA GT12B-4

A Varta és a Bosch 13-14 eFt körül van, és u.a. az indítóárama mint a YUASA-nak, viszont több helyen írják hogy fektetve nem. A Varta esetében a gyár is 45 fokot ír max, és egy eladó szerint az akksin is rajta van, hogy fektetve nem. De a neten a YUASA-ra is írják, hogy fektetve nem...
A Banner azért van a listán, mert arra direkte írják, hogy fektetve is, de ennek kevesebb az inditó árama (160A).

Esetleg valakinek van valamilyen tanácsa? Nem jókat nézek, vagy ezek mind mehetnek fektetve is?
Azt értem, hogy a YUASA-nak jónak kell lennie, de szívesen maradnék a 13-15 eFt-os sávban.

Köszi előre is!
Avatar
 76
#6125
ahh azóta lejjebb adtam a szintet egy kakassal
gondolom ha kitolod a motort a család már tudja,hogy hús kerül az asztalra!
Fát aprítanank,hagymát pucolnak............
Érdemes lenne beszelned Kopival,mert kéne hátra egy hűthető doboz!
:D
Én valami masszív vadrácsra gondoltam mint ami a vadászoknak van a Lada níván
még lehet menő is lennék
szerintem légy előrelátó!
Tegyél fel inkább egy merítőhálót és csalinak egy kis bojlit az ülés alá,nemsokára itt a karácsony! :)
Avatar
 Betonkeverő
#6124
mindegy mivel,de szedd le gyorsan mert arra tapad az őz!
ahh azóta lejjebb adtam a szintet egy kakassal
gondolom ha kitolod a motort a család már tudja,hogy hús kerül az asztalra!
Fát aprítanank,hagymát pucolnak............
Érdemes lenne beszelned Kopival,mert kéne hátra egy hűthető doboz!
:D
Én valami masszív vadrácsra gondoltam mint ami a vadászoknak van a Lada níván
még lehet menő is lennék
Avatar
 negga
#6122
Járó motornál töltés oké, akksi oké, szerintem az után gyártott feszültség szabályozó lesz a ludas! Folytatjuk a "hibafeltárást"! Köszönöm az infókat!
Mit jelent az töltés oké pontosan? Megnézted emelt fordulatszámon is? Ha fesszültség jó, akkor jó a fesszabi ...
Fesszabályzóval nagyon sokat szívtam én is. Most éppen a csatlakozó égett szét,amit tavaly rosso Laci zsír újra cserélt... :S (Csatolva a kép) De legalább a MOSFET fesszabi nem ment tönkre. Sokkal jobb mint a gyári.

Nekem úgy ment szét előző hogy túl sokat töltött, kicsapkodta az izzókat szét forralta az akkut de hibátlanul indult...
Úgy is tönkre mehet hogy keveset tölt, de az ritka, Akkor szépen lassan elszulfásodik az akku és ha rádugsz egy akku töltőt akkor tudsz rajta még tölteni. Az nem fasszabis jellegű hiba hogy beröffen aztán leáll...

Helló

"Nekem úgy ment szét előző hogy túl sokat töltött, kicsapkodta az izzókat szét forralta az akkut de hibátlanul indult..."

Ezt a túltöltési problémát mivel sikerült orvosolni?
Ugyan ezek a tünetek nálam is!
Köszi
Vettem először kínai néhány ezres cuccot, de az meg túl keveset töltött, szinte semmit és szét is égette a csatlakozot olyan szenesre mint a lenti képen.
A problémát japán fesszabályzó MOSFET (olvass utána) oldotta meg, amit csak amerikából sikerült berendelnem. Az előnye hogy nem fog melegedni és nem megy tönkre mint a gyári...
Itt egy video róla:
Avatar
 Stex
#6121
Végy egy feszültségmérőt és mérd meg a töltőfeszkót járó motornál. Aztán az akksit is megmérheted, hogy indítózás előtt mit mutat, nyugalmi állapotban. Mivel azt írod, hogy menet közben nem produkál hibát, arra gondolnek, hogy avan ugyan töltö feszültséged, ami elegendő a menéshez, de lehet éppen gyenge. Az indítózáskori jelenés pedig a nagy feszültségingadazás hatása, valamire nagyon érzékenyen hat, ami bekavarja a dolgokat. Az új akku is lehet ám rossz. De tegyük fel, hogy jó az akku, de keveset tölt a géped, ezért a nyugalmi feszültség is alacsony lesz. Elkezded az indítózást, jönnek mennek az elektronok, ami az amúgy is alacsony feszkóból nem tud elegendő jutni valahová, ami fontos lenne egy relé/tranzisztor számára, ezért el-eldobja a rendszert. Én egyszerre több apró hibára gyanakodnék. De kezdeném az elején egy multiméterrel.
Járó motornál töltés oké, akksi oké, szerintem az után gyártott feszültség szabályozó lesz a ludas! Folytatjuk a "hibafeltárást"! Köszönöm az infókat!
Mit jelent az töltés oké pontosan? Megnézted emelt fordulatszámon is? Ha fesszültség jó, akkor jó a fesszabi ...
Fesszabályzóval nagyon sokat szívtam én is. Most éppen a csatlakozó égett szét,amit tavaly rosso Laci zsír újra cserélt... :S (Csatolva a kép) De legalább a MOSFET fesszabi nem ment tönkre. Sokkal jobb mint a gyári.

Nekem úgy ment szét előző hogy túl sokat töltött, kicsapkodta az izzókat szét forralta az akkut de hibátlanul indult...
Úgy is tönkre mehet hogy keveset tölt, de az ritka, Akkor szépen lassan elszulfásodik az akku és ha rádugsz egy akku töltőt akkor tudsz rajta még tölteni. Az nem fasszabis jellegű hiba hogy beröffen aztán leáll...

Helló

"Nekem úgy ment szét előző hogy túl sokat töltött, kicsapkodta az izzókat szét forralta az akkut de hibátlanul indult..."

Ezt a túltöltési problémát mivel sikerült orvosolni?
Ugyan ezek a tünetek nálam is!
Köszi
Avatar
 negga
#6120
A segítségeteket szeretném kérni. Nyár elején vásárolt motorom az elején pöcc-röff indult, majd pár hét elteltével olyan 10 alkalomból először csak 1-2 majd egyre több alkalommal nem indult elsőre. Ez úgy néz ki, hogy elkezdtem indítani majd körülbelül 1-2 mp után abbahagyta a tekerést, a műszerek elaludtak 1-2 másodpercre, a fordulatszámmérő meg a sebesség mérő meg felugrott. Alkalmanként ezt háromszor megcsinálta, majd negyedszeri indításra pöcc-röff indult. Ezután jött egy akksi csere amivel hónapokig nem produkálta a jelenséget, majd most, 4 hónap elteltével újra elkezdte. Menet közben egyébként semmi furát nem produkál, annyi, hogy ahogy nézem után gyártott feszültség szabályzó van benne. (2003 Monster S4R)
Végy egy feszültségmérőt és mérd meg a töltőfeszkót járó motornál. Aztán az akksit is megmérheted, hogy indítózás előtt mit mutat, nyugalmi állapotban. Mivel azt írod, hogy menet közben nem produkál hibát, arra gondolnek, hogy avan ugyan töltö feszültséged, ami elegendő a menéshez, de lehet éppen gyenge. Az indítózáskori jelenés pedig a nagy feszültségingadazás hatása, valamire nagyon érzékenyen hat, ami bekavarja a dolgokat. Az új akku is lehet ám rossz. De tegyük fel, hogy jó az akku, de keveset tölt a géped, ezért a nyugalmi feszültség is alacsony lesz. Elkezded az indítózást, jönnek mennek az elektronok, ami az amúgy is alacsony feszkóból nem tud elegendő jutni valahová, ami fontos lenne egy relé/tranzisztor számára, ezért el-eldobja a rendszert. Én egyszerre több apró hibára gyanakodnék. De kezdeném az elején egy multiméterrel.
Járó motornál töltés oké, akksi oké, szerintem az után gyártott feszültség szabályozó lesz a ludas! Folytatjuk a "hibafeltárást"! Köszönöm az infókat!
Mit jelent az töltés oké pontosan? Megnézted emelt fordulatszámon is? Ha fesszültség jó, akkor jó a fesszabi ...
Fesszabályzóval nagyon sokat szívtam én is. Most éppen a csatlakozó égett szét,amit tavaly rosso Laci zsír újra cserélt... :S (Csatolva a kép) De legalább a MOSFET fesszabi nem ment tönkre. Sokkal jobb mint a gyári.

Nekem úgy ment szét előző hogy túl sokat töltött, kicsapkodta az izzókat szét forralta az akkut de hibátlanul indult...
Úgy is tönkre mehet hogy keveset tölt, de az ritka, Akkor szépen lassan elszulfásodik az akku és ha rádugsz egy akku töltőt akkor tudsz rajta még tölteni. Az nem fasszabis jellegű hiba hogy beröffen aztán leáll...
Csatolmányok:
wp_20171015_19_28_10_pro.jpg
wp_20171015_19_28_10_pro.jpg (782.25 KiB) Megtekintve 23522 alkalommal
Avatar
 EchoPeti1
#6119
A segítségeteket szeretném kérni. Nyár elején vásárolt motorom az elején pöcc-röff indult, majd pár hét elteltével olyan 10 alkalomból először csak 1-2 majd egyre több alkalommal nem indult elsőre. Ez úgy néz ki, hogy elkezdtem indítani majd körülbelül 1-2 mp után abbahagyta a tekerést, a műszerek elaludtak 1-2 másodpercre, a fordulatszámmérő meg a sebesség mérő meg felugrott. Alkalmanként ezt háromszor megcsinálta, majd negyedszeri indításra pöcc-röff indult. Ezután jött egy akksi csere amivel hónapokig nem produkálta a jelenséget, majd most, 4 hónap elteltével újra elkezdte. Menet közben egyébként semmi furát nem produkál, annyi, hogy ahogy nézem után gyártott feszültség szabályzó van benne. (2003 Monster S4R)
Végy egy feszültségmérőt és mérd meg a töltőfeszkót járó motornál. Aztán az akksit is megmérheted, hogy indítózás előtt mit mutat, nyugalmi állapotban. Mivel azt írod, hogy menet közben nem produkál hibát, arra gondolnek, hogy avan ugyan töltö feszültséged, ami elegendő a menéshez, de lehet éppen gyenge. Az indítózáskori jelenés pedig a nagy feszültségingadazás hatása, valamire nagyon érzékenyen hat, ami bekavarja a dolgokat. Az új akku is lehet ám rossz. De tegyük fel, hogy jó az akku, de keveset tölt a géped, ezért a nyugalmi feszültség is alacsony lesz. Elkezded az indítózást, jönnek mennek az elektronok, ami az amúgy is alacsony feszkóból nem tud elegendő jutni valahová, ami fontos lenne egy relé/tranzisztor számára, ezért el-eldobja a rendszert. Én egyszerre több apró hibára gyanakodnék. De kezdeném az elején egy multiméterrel.
Járó motornál töltés oké, akksi oké, szerintem az után gyártott feszültség szabályozó lesz a ludas! Folytatjuk a "hibafeltárást"! Köszönöm az infókat!
Avatar
 baseldon
#6118
A segítségeteket szeretném kérni. Nyár elején vásárolt motorom az elején pöcc-röff indult, majd pár hét elteltével olyan 10 alkalomból először csak 1-2 majd egyre több alkalommal nem indult elsőre. Ez úgy néz ki, hogy elkezdtem indítani majd körülbelül 1-2 mp után abbahagyta a tekerést, a műszerek elaludtak 1-2 másodpercre, a fordulatszámmérő meg a sebesség mérő meg felugrott. Alkalmanként ezt háromszor megcsinálta, majd negyedszeri indításra pöcc-röff indult. Ezután jött egy akksi csere amivel hónapokig nem produkálta a jelenséget, majd most, 4 hónap elteltével újra elkezdte. Menet közben egyébként semmi furát nem produkál, annyi, hogy ahogy nézem után gyártott feszültség szabályzó van benne. (2003 Monster S4R)
Végy egy feszültségmérőt és mérd meg a töltőfeszkót járó motornál. Aztán az akksit is megmérheted, hogy indítózás előtt mit mutat, nyugalmi állapotban. Mivel azt írod, hogy menet közben nem produkál hibát, arra gondolnek, hogy avan ugyan töltö feszültséged, ami elegendő a menéshez, de lehet éppen gyenge. Az indítózáskori jelenés pedig a nagy feszültségingadazás hatása, valamire nagyon érzékenyen hat, ami bekavarja a dolgokat. Az új akku is lehet ám rossz. De tegyük fel, hogy jó az akku, de keveset tölt a géped, ezért a nyugalmi feszültség is alacsony lesz. Elkezded az indítózást, jönnek mennek az elektronok, ami az amúgy is alacsony feszkóból nem tud elegendő jutni valahová, ami fontos lenne egy relé/tranzisztor számára, ezért el-eldobja a rendszert. Én egyszerre több apró hibára gyanakodnék. De kezdeném az elején egy multiméterrel.
Avatar
 76
#6117
Lenne egy olyan kérdésem hogy a napokban mentem egy frissen aszfaltozott úton és tele van a motorom ilyen kis fekete szuryokkal ami sikeresen ráégett és a mosó kevés hozzá hogy eltüntesse. Ki mit javasol mivel lehet eltüntetni ?
mindegy mivel,de szedd le gyorsan mert arra tapad az őz!
ahh azóta lejjebb adtam a szintet egy kakassal
gondolom ha kitolod a motort a család már tudja,hogy hús kerül az asztalra!
Fát aprítanank,hagymát pucolnak............
Érdemes lenne beszelned Kopival,mert kéne hátra egy hűthető doboz!
Avatar
 Betonkeverő
#6116
Lenne egy olyan kérdésem hogy a napokban mentem egy frissen aszfaltozott úton és tele van a motorom ilyen kis fekete szuryokkal ami sikeresen ráégett és a mosó kevés hozzá hogy eltüntesse. Ki mit javasol mivel lehet eltüntetni ?
mindegy mivel,de szedd le gyorsan mert arra tapad az őz!
ahh azóta lejjebb adtam a szintet egy kakassal
Avatar
 76
#6115
Sziasztok,

Monster 696-ot nézegetek, sok hírdetésben 73 LE-s a motor, holott mindenhol 80 LE-t írnak rá tesztetkben és spec. oldalakon, 73 LE elvileg a 695 volt. Tudtok segíteni, hogy akkor hogy is van ez? Köszi.
régen az akra oldalon le voltak mérve a motorok,ott se volt több 73 nal ami japánul főtengelyen mérve 80. :)
De meg a gpbe se tudnak a fotengelyen motorozni,pedig erőltetik nagyon. :)

A 696 simán lehet az utazó sebb 180,ha ez kevés vagy nagyobb nyom vágysz akkor ott van meg a 796,1100,de ezeknek is 180 az utazója.
Avatar
 adam90
#6114
Sziasztok,

Monster 696-ot nézegetek, sok hírdetésben 73 LE-s a motor, holott mindenhol 80 LE-t írnak rá tesztetkben és spec. oldalakon, 73 LE elvileg a 695 volt. Tudtok segíteni, hogy akkor hogy is van ez? Köszi.
Avatar
 EchoPeti1
#6113
A segítségeteket szeretném kérni. Nyár elején vásárolt motorom az elején pöcc-röff indult, majd pár hét elteltével olyan 10 alkalomból először csak 1-2 majd egyre több alkalommal nem indult elsőre. Ez úgy néz ki, hogy elkezdtem indítani majd körülbelül 1-2 mp után abbahagyta a tekerést, a műszerek elaludtak 1-2 másodpercre, a fordulatszámmérő meg a sebesség mérő meg felugrott. Alkalmanként ezt háromszor megcsinálta, majd negyedszeri indításra pöcc-röff indult. Ezután jött egy akksi csere amivel hónapokig nem produkálta a jelenséget, majd most, 4 hónap elteltével újra elkezdte. Menet közben egyébként semmi furát nem produkál, annyi, hogy ahogy nézem után gyártott feszültség szabályzó van benne. (2003 Monster S4R)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 91

Sexy Womans in your town

Panerai replica watch

Panerai Luminor Quaranta Carbotech PAM01526: New […]