Avatar
 XGab
#7710
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak
Nem tudom mit használnak. Gondolom a magasabb olajhőmérséklet miatt más viszkozitású olajat, de hogy abban milyen adalék van jó kérdés.
Avatar
 pakesz
#7709
Sziasztok!
Olyannal találkozott valamelyikőtök, hogy az olajszint-ellenőrző ablakon belül olyan mintha egy csepp víz, vagy pára került volna bele?
Megijedtem a jelenségtől, de láttam egy YouTube-os videón is. Mitől lehet ez?
Üdv!

Hideg van még, ez természetes!
Köszi!
 angel911
#7708
Sziasztok!
Olyannal találkozott valamelyikőtök, hogy az olajszint-ellenőrző ablakon belül olyan mintha egy csepp víz, vagy pára került volna bele?
Megijedtem a jelenségtől, de láttam egy YouTube-os videón is. Mitől lehet ez?
Üdv!

Hideg van még, ez természetes!
Avatar
 pakesz
#7707
Sziasztok!
Olyannal találkozott valamelyikőtök, hogy az olajszint-ellenőrző ablakon belül olyan mintha egy csepp víz, vagy pára került volna bele?
Megijedtem a jelenségtől, de láttam egy YouTube-os videón is. Mitől lehet ez?
Avatar
 SQ
#7706
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak
sztem prolongot használnak, meg néha átmossák alkohollal a tankot

Az a Prolongos kedvenc videóm, mikor vmi V8-as vasba (talán Corvette)
beöntik a csúcs löttyöt és beindítják, és a speaker ordítja, hogy látjátok emberek, még mindíg megy! Sőt, ha locsoljuk a motor blokkot vízzel akkor sem törik, vagy reped el és nem áll meg!

Ja! Mert hűtitek vízzel ! :)

Baromság!
Avatar
 ricsi
#7705
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak
sztem prolongot használnak, meg néha átmossák alkohollal a tankot
 PETTI
#7704
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak
Avatar
 XGab
#7703
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
Avatar
 76
#7702
Ezeket az adalekokat nem azok csináljak akik a kopaszodas elleni szereket? :)
Avatar
 Ringu84
#7701
Szerintem itt a válasz az adalékokra!!!

Gondolom már ezren kérdezték hogy merjék-e használni ezt az adalékot nagy teljesítményű autóknál (Civic Type R) és motoroknál ( Suzuki 450 RMZ). Úgy tudom jobb kerülni de sehol sem találok rá magyarázatot hogy miért is. Gondolom ha olyan jó lenne minden versenyző beloborítaná a versenygépébe. Ha tudna egy linket ami engem igazol (mármint hogy hülyeség ez az adalék) megnyugodnék és nagyon megköszönném.

Az említett autó és motor amit használok és próbáltak meggyőzni hogy öntsem bele.

Előre is köszönöm válaszát

Székely László

Kedves László!

Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű. Mivel a Metabond pontos összetételét csak maga a gyártó ismeri, ezért nyilván senki sem mer nagyon sarkos véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban, főként az interneten nem. Nagyon súlyos jogi következményei lehetnek annak, ha valaki téves adatok alapján mond ítéletet akár pro, akár kontra. Így sajnos nem valószínű, hogy az interneten egzakt tájékoztatáshoz juthat erről a témáról.

Inkább arról mondanék pár szót, a teljesség igénye nélkül, hogy olaj oldalról miért nem javasoljuk az utólagos kenőanyag adalékolást. Nagyon jó meglátás, hogy ha ez az adalék egy „csodaszer” lenne, akkor mindenki csak ezzel versenyezne, sőt a nagy olaj gyártók, mint a Mobil, a Castrol, a Repsol, a Motul és a többiek már rég felvásárolták volna a technológiát vagy akár az egész céget és a saját olajaikban is ezt használnák alapanyagként, hiszen a Forma 1-ben, a Moto GP-ben és a többi csúcskategóriás versenysportban igazán nagy terheléseknek vannak kitéve a motorok. Valami miatt azonban ezek a cégek a saját maguk által fejlesztett kenőanyagokat ajánlják és a McLaren, a Ferrari, a RBR, a Lotus és a többiek is ezek közül a kenőanyagok közül választották ki a számukra megfelelőt.

A kenőanyagoknak vitathatatlanul nagyon fontos tulajdonsága a súrlódás- és kopáscsökkentés, de ezen kívül még számos más elvárásnak is meg kell felelniük. Mivel minden kenőanyag csak viszonylag kis mennyiségben (3-18%) tartalmaz adalékot, ezért nagyon jól be kell osztani a rendelkezésre álló szűk tartományt, hogy minden megkívánt tulajdonságot a kellő mértékben tudjunk támogatni. Alapvető dolog, hogy a kenőanyagok egy kiegyensúlyozott rendszert alkotnak az adalékaikkal, amely rendszernek a használat során egészen az olajcseréig „működőképes” állapotban kell maradnia. Ha ezt a rendszert megbontjuk egy külső adalék bevitelével, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Esetünkben valószínűleg kiemelkedő kopásgátló hatást fogunk tapasztalni, de ennek fejében a kenőanyag többi tulajdonságai (pl. tisztító hatás, oxidáció gátlás, csereperiódus...) sérülhetnek a belső egyensúly felbomlása miatt. Ha belegondolunk abba, hogy egy új olaj kifejlesztése több százezer Euro-t emészt fel, nem gondolhatja komolyan senki azt, hogy az otthoni kis garázsban betöltött pár ezer Ft-os adalékkal, mindenféle tesztelés nélkül, világmegváltó eredményeket lehet elérni. Azt sem lehet pontosan előre meghatározni, hogy a felhasználó milyen típusú kenőanyaghoz kívánja illeszteni a megvásárolt extra adalékot. Előfordulhat ugyanis, hogy a Mobil, a Shell, a Total vagy a MOL olajai teljesen különböző adalékcsomagokból épülnek fel, teljesen különböző alaptulajdonságokkal. Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! Ugyanúgy, ahogy mi nem ismerhetjük a Metabond összetételét, ők sem ismerhetik a Shell vagy a MOL vagy bármely más termék összetételét, ami további rizikófaktort hordoz magában.

Napjainkra már nagyon fontossá vált a környezetvédelem kérdése, ami egyes esetekben speciális, alacsony hamutartalmú olajok felhasználását igényli. Ki biztosítja a felhasználót arról, hogy az alacsony hamutartalmú olaj az utólagos adalékolás után is alacsony hamutartalmú marad? Senki! Ha megnő a hamutartalma a kenőanyagnak, akkor a beépített részecskeszűrő gyorsabban eltömődhet, gyorsabban tönkremehet és évente cserélgetheti a felhasználó, ami több százezer forintos tételt jelet darabonként. Bár valószínűleg az utólagos adalékok nagy részének formulája is már megváltozott az idők folyamán, azt azért tudni kell, hogy ezek az adalékok igen agresszív környezetszennyező anyagokat is tartalmaztak, tartalmaznak.

Összegezve az eddigieket, az utólagos adalékok felhasználását az olajtársaságok egyértelműen elutasítják, sőt a gépgyártókhoz hasonlóan a garanciát is megszűntetik, amennyiben kimutatható az utólagos adalékolás alkalmazása a kenőanyagban. A fő probléma a bizonytalanság, hiszen ezek az termékek nincsenek tesztelve üzemi körülmények között a kenőanyagokkal együtt, és különböző összetételű olajokhoz keverve hatásuk is eltérő lehet, amiért az olajgyártók nem vállalhatják és nem is vállalják a felelősséget.

Üdvözlettel

Olajdoki
Ezt a cikket már olvastam, nem győzött meg:

"Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! "

H a végén azt írja, hogy NEM TUDHATJUK, akkor minek kezdett bele az író a cikkbe?
Az olajtársaság elutasítja az elektromos autót is, mindent elutasít ami neki nem haszon, nem?

Jah és nem sértésnek, de ez vonatkozik a cikk írójára is , hogy aki eddig válaszolt senki se próbálta, mégis csak a mínuszt írjátok az adalékról, a kérdésem meg olyannak szól aki "próbálta már?", mert esetleg az tud érdemi választ adni....

Szerintem itt olyat nem nagyon fogsz találni, aki már kipróbálta, pont a Gizi által idézett cikkek miatt is.
De egy embertől tuti meg tudjuk majd kérdezni, és az te leszel, mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy akármit is mondjunk te már eldöntötted, hogy ki fogod próbálni.
Legyen szerencséd, és ne tegyen kárt a motorodban.
Avatar
 dani104
#7700
Sziasztok,egy pici off...

Egy picit én is belefolynék....hozzáteszem én NEM próbáltam és nagyon szkeptikus vagyok ezekkel az adalékokkal kapcsolatban,hogy miért nem tudom,nem is tudok érdemi magyarázatot adni rá...
A lényeg....van egy másodállásom ahol elég sok autó van...többségében citroen jumpy meg egy pár ford transit....évente kb 100.000-150.000 km-t futnak ezek az autók.....a főnököm nagyon kényes az autók állapotára és minden olajcsere periódusban megkapják az autók egy tele tank gázolajban a tisztító és fogyasztáscsökkentő adalékukat....az olajhoz nem nyúlnak , semmilyen adalékot nem rakatnak bele....
Tudom,hogy a két dolog nem ugyan az , csak annyit szerettem volna közölni vele , hogy adott egy tulaj,ahol rohadt sok autó fut és rohadt sok km-t évente....valamilyen szinten hisz ezekben az adalékokban , de csak és kizárólag az üzemanyag rendszerre vonatkozólag....az olajhoz nem mer nyúlni.....és ez be is vált a sok futott km be is bizonyította....6-700000 km-es autók(nem mellesleg francia autók) fődarab meghibásodás nélkül 6-7 literes fogyasztással közlekednek a mai napig...

Az én véleményem is az , de hozzáteszem , hogy sosem használtam ilyet és nem is mernék ilyet beletenni semmilyen járművembe,hogy a megfelelő periódusban történt olajcsere százszor többet ér,mintha ilyen cuccokat használnék.

Elnézést az időrablásért ;)
Avatar
 gizi
#7699
A lényeg,hogy két lehetőség maradt vagy rosszat tesz vagy marad minden a régiben!Szerintem ez a lényeg!
De a te döntésed...
 PETTI
#7698
Szerintem itt a válasz az adalékokra!!!

Gondolom már ezren kérdezték hogy merjék-e használni ezt az adalékot nagy teljesítményű autóknál (Civic Type R) és motoroknál ( Suzuki 450 RMZ). Úgy tudom jobb kerülni de sehol sem találok rá magyarázatot hogy miért is. Gondolom ha olyan jó lenne minden versenyző beloborítaná a versenygépébe. Ha tudna egy linket ami engem igazol (mármint hogy hülyeség ez az adalék) megnyugodnék és nagyon megköszönném.

Az említett autó és motor amit használok és próbáltak meggyőzni hogy öntsem bele.

Előre is köszönöm válaszát

Székely László

Kedves László!

Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű. Mivel a Metabond pontos összetételét csak maga a gyártó ismeri, ezért nyilván senki sem mer nagyon sarkos véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban, főként az interneten nem. Nagyon súlyos jogi következményei lehetnek annak, ha valaki téves adatok alapján mond ítéletet akár pro, akár kontra. Így sajnos nem valószínű, hogy az interneten egzakt tájékoztatáshoz juthat erről a témáról.

Inkább arról mondanék pár szót, a teljesség igénye nélkül, hogy olaj oldalról miért nem javasoljuk az utólagos kenőanyag adalékolást. Nagyon jó meglátás, hogy ha ez az adalék egy „csodaszer” lenne, akkor mindenki csak ezzel versenyezne, sőt a nagy olaj gyártók, mint a Mobil, a Castrol, a Repsol, a Motul és a többiek már rég felvásárolták volna a technológiát vagy akár az egész céget és a saját olajaikban is ezt használnák alapanyagként, hiszen a Forma 1-ben, a Moto GP-ben és a többi csúcskategóriás versenysportban igazán nagy terheléseknek vannak kitéve a motorok. Valami miatt azonban ezek a cégek a saját maguk által fejlesztett kenőanyagokat ajánlják és a McLaren, a Ferrari, a RBR, a Lotus és a többiek is ezek közül a kenőanyagok közül választották ki a számukra megfelelőt.

A kenőanyagoknak vitathatatlanul nagyon fontos tulajdonsága a súrlódás- és kopáscsökkentés, de ezen kívül még számos más elvárásnak is meg kell felelniük. Mivel minden kenőanyag csak viszonylag kis mennyiségben (3-18%) tartalmaz adalékot, ezért nagyon jól be kell osztani a rendelkezésre álló szűk tartományt, hogy minden megkívánt tulajdonságot a kellő mértékben tudjunk támogatni. Alapvető dolog, hogy a kenőanyagok egy kiegyensúlyozott rendszert alkotnak az adalékaikkal, amely rendszernek a használat során egészen az olajcseréig „működőképes” állapotban kell maradnia. Ha ezt a rendszert megbontjuk egy külső adalék bevitelével, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Esetünkben valószínűleg kiemelkedő kopásgátló hatást fogunk tapasztalni, de ennek fejében a kenőanyag többi tulajdonságai (pl. tisztító hatás, oxidáció gátlás, csereperiódus...) sérülhetnek a belső egyensúly felbomlása miatt. Ha belegondolunk abba, hogy egy új olaj kifejlesztése több százezer Euro-t emészt fel, nem gondolhatja komolyan senki azt, hogy az otthoni kis garázsban betöltött pár ezer Ft-os adalékkal, mindenféle tesztelés nélkül, világmegváltó eredményeket lehet elérni. Azt sem lehet pontosan előre meghatározni, hogy a felhasználó milyen típusú kenőanyaghoz kívánja illeszteni a megvásárolt extra adalékot. Előfordulhat ugyanis, hogy a Mobil, a Shell, a Total vagy a MOL olajai teljesen különböző adalékcsomagokból épülnek fel, teljesen különböző alaptulajdonságokkal. Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! Ugyanúgy, ahogy mi nem ismerhetjük a Metabond összetételét, ők sem ismerhetik a Shell vagy a MOL vagy bármely más termék összetételét, ami további rizikófaktort hordoz magában.

Napjainkra már nagyon fontossá vált a környezetvédelem kérdése, ami egyes esetekben speciális, alacsony hamutartalmú olajok felhasználását igényli. Ki biztosítja a felhasználót arról, hogy az alacsony hamutartalmú olaj az utólagos adalékolás után is alacsony hamutartalmú marad? Senki! Ha megnő a hamutartalma a kenőanyagnak, akkor a beépített részecskeszűrő gyorsabban eltömődhet, gyorsabban tönkremehet és évente cserélgetheti a felhasználó, ami több százezer forintos tételt jelet darabonként. Bár valószínűleg az utólagos adalékok nagy részének formulája is már megváltozott az idők folyamán, azt azért tudni kell, hogy ezek az adalékok igen agresszív környezetszennyező anyagokat is tartalmaztak, tartalmaznak.

Összegezve az eddigieket, az utólagos adalékok felhasználását az olajtársaságok egyértelműen elutasítják, sőt a gépgyártókhoz hasonlóan a garanciát is megszűntetik, amennyiben kimutatható az utólagos adalékolás alkalmazása a kenőanyagban. A fő probléma a bizonytalanság, hiszen ezek az termékek nincsenek tesztelve üzemi körülmények között a kenőanyagokkal együtt, és különböző összetételű olajokhoz keverve hatásuk is eltérő lehet, amiért az olajgyártók nem vállalhatják és nem is vállalják a felelősséget.

Üdvözlettel

Olajdoki
Ezt a cikket már olvastam, nem győzött meg:

"Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! "

H a végén azt írja, hogy NEM TUDHATJUK, akkor minek kezdett bele az író a cikkbe?
Az olajtársaság elutasítja az elektromos autót is, mindent elutasít ami neki nem haszon, nem?

Jah és nem sértésnek, de ez vonatkozik a cikk írójára is , hogy aki eddig válaszolt senki se próbálta, mégis csak a mínuszt írjátok az adalékról, a kérdésem meg olyannak szól aki "próbálta már?", mert esetleg az tud érdemi választ adni....


Avatar
 gizi
#7697
Szerintem itt a válasz az adalékokra!!!

Gondolom már ezren kérdezték hogy merjék-e használni ezt az adalékot nagy teljesítményű autóknál (Civic Type R) és motoroknál ( Suzuki 450 RMZ). Úgy tudom jobb kerülni de sehol sem találok rá magyarázatot hogy miért is. Gondolom ha olyan jó lenne minden versenyző beloborítaná a versenygépébe. Ha tudna egy linket ami engem igazol (mármint hogy hülyeség ez az adalék) megnyugodnék és nagyon megköszönném.

Az említett autó és motor amit használok és próbáltak meggyőzni hogy öntsem bele.

Előre is köszönöm válaszát

Székely László

Kedves László!

Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű. Mivel a Metabond pontos összetételét csak maga a gyártó ismeri, ezért nyilván senki sem mer nagyon sarkos véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban, főként az interneten nem. Nagyon súlyos jogi következményei lehetnek annak, ha valaki téves adatok alapján mond ítéletet akár pro, akár kontra. Így sajnos nem valószínű, hogy az interneten egzakt tájékoztatáshoz juthat erről a témáról.

Inkább arról mondanék pár szót, a teljesség igénye nélkül, hogy olaj oldalról miért nem javasoljuk az utólagos kenőanyag adalékolást. Nagyon jó meglátás, hogy ha ez az adalék egy „csodaszer” lenne, akkor mindenki csak ezzel versenyezne, sőt a nagy olaj gyártók, mint a Mobil, a Castrol, a Repsol, a Motul és a többiek már rég felvásárolták volna a technológiát vagy akár az egész céget és a saját olajaikban is ezt használnák alapanyagként, hiszen a Forma 1-ben, a Moto GP-ben és a többi csúcskategóriás versenysportban igazán nagy terheléseknek vannak kitéve a motorok. Valami miatt azonban ezek a cégek a saját maguk által fejlesztett kenőanyagokat ajánlják és a McLaren, a Ferrari, a RBR, a Lotus és a többiek is ezek közül a kenőanyagok közül választották ki a számukra megfelelőt.

A kenőanyagoknak vitathatatlanul nagyon fontos tulajdonsága a súrlódás- és kopáscsökkentés, de ezen kívül még számos más elvárásnak is meg kell felelniük. Mivel minden kenőanyag csak viszonylag kis mennyiségben (3-18%) tartalmaz adalékot, ezért nagyon jól be kell osztani a rendelkezésre álló szűk tartományt, hogy minden megkívánt tulajdonságot a kellő mértékben tudjunk támogatni. Alapvető dolog, hogy a kenőanyagok egy kiegyensúlyozott rendszert alkotnak az adalékaikkal, amely rendszernek a használat során egészen az olajcseréig „működőképes” állapotban kell maradnia. Ha ezt a rendszert megbontjuk egy külső adalék bevitelével, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Esetünkben valószínűleg kiemelkedő kopásgátló hatást fogunk tapasztalni, de ennek fejében a kenőanyag többi tulajdonságai (pl. tisztító hatás, oxidáció gátlás, csereperiódus...) sérülhetnek a belső egyensúly felbomlása miatt. Ha belegondolunk abba, hogy egy új olaj kifejlesztése több százezer Euro-t emészt fel, nem gondolhatja komolyan senki azt, hogy az otthoni kis garázsban betöltött pár ezer Ft-os adalékkal, mindenféle tesztelés nélkül, világmegváltó eredményeket lehet elérni. Azt sem lehet pontosan előre meghatározni, hogy a felhasználó milyen típusú kenőanyaghoz kívánja illeszteni a megvásárolt extra adalékot. Előfordulhat ugyanis, hogy a Mobil, a Shell, a Total vagy a MOL olajai teljesen különböző adalékcsomagokból épülnek fel, teljesen különböző alaptulajdonságokkal. Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! Ugyanúgy, ahogy mi nem ismerhetjük a Metabond összetételét, ők sem ismerhetik a Shell vagy a MOL vagy bármely más termék összetételét, ami további rizikófaktort hordoz magában.

Napjainkra már nagyon fontossá vált a környezetvédelem kérdése, ami egyes esetekben speciális, alacsony hamutartalmú olajok felhasználását igényli. Ki biztosítja a felhasználót arról, hogy az alacsony hamutartalmú olaj az utólagos adalékolás után is alacsony hamutartalmú marad? Senki! Ha megnő a hamutartalma a kenőanyagnak, akkor a beépített részecskeszűrő gyorsabban eltömődhet, gyorsabban tönkremehet és évente cserélgetheti a felhasználó, ami több százezer forintos tételt jelet darabonként. Bár valószínűleg az utólagos adalékok nagy részének formulája is már megváltozott az idők folyamán, azt azért tudni kell, hogy ezek az adalékok igen agresszív környezetszennyező anyagokat is tartalmaztak, tartalmaznak.

Összegezve az eddigieket, az utólagos adalékok felhasználását az olajtársaságok egyértelműen elutasítják, sőt a gépgyártókhoz hasonlóan a garanciát is megszűntetik, amennyiben kimutatható az utólagos adalékolás alkalmazása a kenőanyagban. A fő probléma a bizonytalanság, hiszen ezek az termékek nincsenek tesztelve üzemi körülmények között a kenőanyagokkal együtt, és különböző összetételű olajokhoz keverve hatásuk is eltérő lehet, amiért az olajgyártók nem vállalhatják és nem is vállalják a felelősséget.

Üdvözlettel

Olajdoki
 PETTI
#7696
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!
Én minden szezon elején cserélem az olajat, tavaly mentem kb 3000km, csak arra gondoltam, hogy esetleg léghűtésesnél számít valamit, úgyhogy vettem is bele, majd meglátjuk....
Személyes tapasztalatom nincs, de én úgy hallottam, hogy a prolong meg társai a reklámokkal ellentétben inkább ártanak a motornak. Menni megy vele, de akkor se ugyanaz, mintha jó minőségi olajjal mennének a gépek.
Én is olvastam mindenfélét, kap hideg-meleg vizet a fórumokon, mondjuk általában mindenki a már gajra vágott motort akarja újra varázsolni ilyen szerekkel (olajfogyasztásra vannak más cuccok), holott nem az a lényege, hanem a megelőzés, utána meg írja a negatív véleményt, egyszer kipróbálom szerintem nem árt olyan sokat, ha tényleg árt, úgyhogy marad a próba...
Avatar
 Ringu84
#7695
Nem olajcsere helyett gondoltam...
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!
Én minden szezon elején cserélem az olajat, tavaly mentem kb 3000km, csak arra gondoltam, hogy esetleg léghűtésesnél számít valamit, úgyhogy vettem is bele, majd meglátjuk....
Személyes tapasztalatom nincs, de én úgy hallottam, hogy a prolong meg társai a reklámokkal ellentétben inkább ártanak a motornak. Menni megy vele, de akkor se ugyanaz, mintha jó minőségi olajjal mennének a gépek.
 PETTI
#7694
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem
Nem olajcsere helyett gondoltam...
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!
Én minden szezon elején cserélem az olajat, tavaly mentem kb 3000km, csak arra gondoltam, hogy esetleg léghűtésesnél számít valamit, úgyhogy vettem is bele, majd meglátjuk....
Avatar
 76
#7693
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem
Nem olajcsere helyett gondoltam...
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!
 PETTI
#7692
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem
Nem olajcsere helyett gondoltam...
Avatar
 76
#7691
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem
Avatar
 ricsi
#7689
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
még véletlen sem
Avatar
 pakesz
#7686
Jó estét mindenkinek!

Ma estére is lenne egy kérdésem. :-)
Milyen típusú és jelölésű olajat ajánlotok az Monster 1000 DS-hez?
Avatar
 dino74
#7685
Sziasztok! A users manual a Shell Advance Ultra 4-t írja megfelelő olajnak....na most tudom, hogy ez a füzet már nem mai gyerek, meg azóta fejlődött a technika is.....olvastam is itt vissza rendesen, de nem egészen tudtam kibogozni, hogy mi lenne az ideális az M600-asomnak. Segítenétek? Köszi
ami a 620ba jó jó a 600ba is, olvass lentebb
Avatar
 gonosz
#7684
Sziasztok! A users manual a Shell Advance Ultra 4-t írja megfelelő olajnak....na most tudom, hogy ez a füzet már nem mai gyerek, meg azóta fejlődött a technika is.....olvastam is itt vissza rendesen, de nem egészen tudtam kibogozni, hogy mi lenne az ideális az M600-asomnak. Segítenétek? Köszi
Avatar
 76
#7683
Köszi megnyugodtam. Máshol kérdeztem: olajleerestő csavaron van egy tömitő gyűrü. Nemtom fém vagy müanyag. Szóval annak tudtok méretet mert cserélném olajcserekor. Sajna nekem kell mert ezek az átok Motorossos fiuk nem hajlandók a kedvemért nyitni itt is egy szervízt!!! :-)
réz amit te kint lopsz!
Erzsebeti címet tudok kg adjak!
Avatar
 DiMatta
#7682
Köszi megnyugodtam. Máshol kérdeztem: olajleerestő csavaron van egy tömitő gyűrü. Nemtom fém vagy müanyag. Szóval annak tudtok méretet mert cserélném olajcserekor. Sajna nekem kell mert ezek az átok Motorossos fiuk nem hajlandók a kedvemért nyitni itt is egy szervízt!!! :-)
Avatar
 kopi
#7681
Én is castrol t használok 20w-50 amióta megvan a gép , öt éve és nem tapasztaltam semmi rosszat .
 PETTI
#7680
Most vettem castrol racing 10-40. Rábasztam vagy nem? Tapasztalat? Mondjuk az én tempómhoz elég a fasirt alól kivett használt is! :-) (50 eu. akcijjósan 4 lityi)
Magasabb hőfokon kicsit hígabb lesz mint az 50-es, de kétlem hogy baja lenne tőle a motornak.
Én 10 e. Huf ért vettem 4 kiló repsolt.
Avatar
 DiMatta
#7679
Most vettem castrol racing 10-40. Rábasztam vagy nem? Tapasztalat? Mondjuk az én tempómhoz elég a fasirt alól kivett használt is! :-) (50 eu. akcijjósan 4 lityi)
 PETTI
#7678
Sziasztok!
Ducati 620S-be milyen olajat tegyek és menny kell bele?
köszi a választ
Én 620 ba repsol 10w50 et rakok, olyan 3kg megy bele.
Avatar
 Berik
#7677
Sziasztok!
Ducati 620S-be milyen olajat tegyek és menny kell bele?
köszi a választ
Csatolmányok:
tmp_23545233_3_644x461_ducati-620-ie-sport-ducati_rev005-1264016791.jpg
tmp_23545233_3_644x461_ducati-620-ie-sport-ducati_rev005-1264016791.jpg (42.23 KiB) Megtekintve 11532 alkalommal
Avatar
 Ton-up
#7675
Ez az olajtéma annyira túl van misztifikálva. Mikor adták ki a 916-t? 1993-ban? Ez több, mint 20 éve volt. A 748 1994-ben forgott 11.000-t , Ugyanaz a gördülő-és siklócsapágyak vannak a 1198-ban is, amely forog kb. 10.000-t, a csapágyillesztések is megegyeznek a 1198-al.
Az akkori olajminőség mi lehetett? API SG? Most már a legtöbb olaj SL minősítésű, bőven felülmúlja az 1993-as szabványokat.
Rendszeres olajcsere!
Hideg motort nem forgatjuk vörös mezőig!
Lehetőleg egy olajtípus több intervallumon keresztüli használata!
Ámen Pisti!!!
Avatar
 sarkany
#7674
Ez az olajtéma annyira túl van misztifikálva. Mikor adták ki a 916-t? 1993-ban? Ez több, mint 20 éve volt. A 748 1994-ben forgott 11.000-t , Ugyanaz a gördülő-és siklócsapágyak vannak a 1198-ban is, amely forog kb. 10.000-t, a csapágyillesztések is megegyeznek a 1198-al.
Az akkori olajminőség mi lehetett? API SG? Most már a legtöbb olaj SL minősítésű, bőven felülmúlja az 1993-as szabványokat.
Rendszeres olajcsere!
Hideg motort nem forgatjuk vörös mezőig!
Lehetőleg egy olajtípus több intervallumon keresztüli használata!
Avatar
 dino74
#7673
Tegnap beszéltem a csávó val,akit Kedves "Szépfiú" Sanci ajánlott,valahol a mammut környékén van a bót.
Nekem a km(41E) és évjárat(2003) alapján az 5100 -et ajánlotta,rész szintetik.
A Nagy Laci meg azt mondja,hogy a Shell Advance 4T a frankó,idáig mindig az vólt benne,nem volt vele bajom.
Sándor,Mit tegyek??!!
ja, részszintetikus és hc synthese hydrocrack (castrol) olajat csak a kukába használunk
Avatar
 76
#7672
Tegnap beszéltem a csávó val,akit Kedves "Szépfiú" Sanci ajánlott,valahol a mammut környékén van a bót.
Nekem a km(41E) és évjárat(2003) alapján az 5100 -et ajánlotta,rész szintetik.
A Nagy Laci meg azt mondja,hogy a Shell Advance 4T a frankó,idáig mindig az vólt benne,nem volt vele bajom.
Sándor,Mit tegyek??!!
ha a rossoban szerelt etsz akkor shell,ha nem akkor 7100
Avatar
 MihalyZotya
#7671
Tegnap beszéltem a csávó val,akit Kedves "Szépfiú" Sanci ajánlott,valahol a mammut környékén van a bót.
Nekem a km(41E) és évjárat(2003) alapján az 5100 -et ajánlotta,rész szintetik.
A Nagy Laci meg azt mondja,hogy a Shell Advance 4T a frankó,idáig mindig az vólt benne,nem volt vele bajom.
Sándor,Mit tegyek??!!
Avatar
 Akos
#7670
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus
igaz azt elfelejtettem,hogy szintetikus legyen.
Nekem 300v van benne,az elm versenyolaj.
Ezzel kapcsolatban egy kérdés foglalkoztat nagyon. Az pedig az, hogy a verseny olaj adta többlet a teljesítményben (leadott lóerő, nyomaték), vagy pedig a motor védelmében (nagyobb nyírási ellenállás, extra magas hőmérsékleten nyújtott stabil kenési tulajdonságok) nyilvánul meg?
Avatar
 76
#7669
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus
igaz azt elfelejtettem,hogy szintetikus legyen.
Nekem 300v van benne,az elm versenyolaj.
Avatar
 Akos
#7668
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus
Igen, igazad van, akkoriban még a motul oldalán talált keresővel választottam. Cseppet sem megalapozott módon. A Shellben egyáltalán nem gondolkodtam amíg a Motorosso-nál meg nem győztek, hogy az a tuti.
Avatar
 dino74
#7667
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus
Avatar
 Akos
#7666
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
Avatar
 76
#7664
Én ráérős időmben megnéztem pár használati útmutatót,mind 15w-50 írt. Én a köv márkákból választanék(Motul,Agip,Shell,Castrol)és csak megbízható helyről venném a hamisítás miatt!Importör nem sportmotor.hu és nem benzinkút! Ott a literes kiszerelést áll pillanatragasztózzák.15-50 nem biztos,hogy mindegyik gyárt de valszeg 10-50 igen.És ne az olajon spórolj!ricsi,tedd át! :p

If you've been into sports betting for a while, th[…]

Handicap betting, also known as spread betting, is[…]