Avatar
 ricsi
#22404
Dani írta: 5 years ago Tud valaki abban segíteni, hogy a 821-esnek mi a szervizintervalluma?
Hány kilométernél mit kell csinálni?
15.000 km "kis" szerviz
30.000 km vagy 2 évente "desmo" szerviz (szíjak cseréje, szelephézag állítás)
Avatar
 Dani
#22402
Tud valaki abban segíteni, hogy a 821-esnek mi a szervizintervalluma?
Hány kilométernél mit kell csinálni?
Avatar
 ricsi
#7662
Sziasztok! Tudja valaki, hogy hogyan lehet a szervízjelet kitörőlni a 2006-2010ig gyártott 1100Hypermotardon?
csak gyári műszerrel
 Vendég
#7661
Sziasztok! Tudja valaki, hogy hogyan lehet a szervízjelet kitörőlni a 2006-2010ig gyártott 1100Hypermotardon?
Avatar
 kmpeter
#7657
Sziasztok! Azert irok Nektek mert szeretnek segitseget kerni. Szeretnek Ducatit vasarolni es gondoltam Ti biztos tudtok benne segiteni. Ez lenne az elso a markabol, tortenetesen egy Hypermotard 1100s. Az lenne a kerdesem, hogy vannak-e olyan dolgok amikre kulonosen figyeni kell vasarlaskor? Elore is koszi a valaszokat!

Szia,nagyon jó gép, én 30 ezret tettem bele, igazi "élménymotor"!!!
Ja,egyébként -pont-eladó:-)
#7656
Sziasztok! Azert irok Nektek mert szeretnek segitseget kerni. Szeretnek Ducatit vasarolni es gondoltam Ti biztos tudtok benne segiteni. Ez lenne az elso a markabol, tortenetesen egy Hypermotard 1100s. Az lenne a kerdesem, hogy vannak-e olyan dolgok amikre kulonosen figyeni kell vasarlaskor? Elore is koszi a valaszokat!
nekem volt hyperem, a blokk alján az olajszivárgás azonnali tömítéscserét igényel, a légszűrőházban lévő olajpára nem gáz pályahasználat során beveri az olajat oda. jó kis motor egyébként... :D
#7655
Sziasztok! Azert irok Nektek mert szeretnek segitseget kerni. Szeretnek Ducatit vasarolni es gondoltam Ti biztos tudtok benne segiteni. Ez lenne az elso a markabol, tortenetesen egy Hypermotard 1100s. Az lenne a kerdesem, hogy vannak-e olyan dolgok amikre kulonosen figyeni kell vasarlaskor? Elore is koszi a valaszokat!
Avatar
 dino74
#7652
Én is úgy tudtam hogy magasabb, ezért nem kerestem soha.
mondjuk a monsteren az újfajta láthatóan laposabb, viszont szélesebb a teteje, a régi zselés alacsonyabb volt és puhább is. Nehéz lesz szerezni, én most adtam el, hamarabb elvitték mint hogy felraktam volna. Ja és drágábban mint vetten :D
Akkor olcsóbb csináltatni egyet, mint ilyenre vadászni?
olcsóbb is meg gyorsabb is, de hogy szép is meg jó is lesz az kérdéses
Avatar
 Warpig
#7651
monsteren alacsonyabb
Én is úgy tudtam hogy magasabb, ezért nem kerestem soha.
mondjuk a monsteren az újfajta láthatóan laposabb, viszont szélesebb a teteje, a régi zselés alacsonyabb volt és puhább is. Nehéz lesz szerezni, én most adtam el, hamarabb elvitték mint hogy felraktam volna. Ja és drágábban mint vetten :D
Akkor olcsóbb csináltatni egyet, mint ilyenre vadászni?
Avatar
 dino74
#7649


nekem is volt az S2R-en és az 848Sf-en is :)

csak azért érdeklődtem, mert ahogy nézegettem, a komfort ülés 20mm-el alacsonyabb, mint a normál, és a korábbi motoroknál meg inkább magasított

de lényegében megerősítettétek azt, amire én is gondoltam, akkor télen beruházok egyre
monsteren alacsonyabb
Én is úgy tudtam hogy magasabb, ezért nem kerestem soha.
mondjuk a monsteren az újfajta láthatóan laposabb, viszont szélesebb a teteje, a régi zselés alacsonyabb volt és puhább is. Nehéz lesz szerezni, én most adtam el, hamarabb elvitték mint hogy felraktam volna. Ja és drágábban mint vetten :D
Avatar
 Trade7
#7648
Vagy növessz pinát és nem nyomja többet a prosztatátad. Egyébként elnök úr jól mondja, nekem is minden motoron az volt az első és egyiken sem bántam meg. Úgy kb ég és föld


nekem is volt az S2R-en és az 848Sf-en is :)

csak azért érdeklődtem, mert ahogy nézegettem, a komfort ülés 20mm-el alacsonyabb, mint a normál, és a korábbi motoroknál meg inkább magasított

de lényegében megerősítettétek azt, amire én is gondoltam, akkor télen beruházok egyre
monsteren alacsonyabb
Én is úgy tudtam hogy magasabb, ezért nem kerestem soha.
Avatar
 dino74
#7647
nekem volt 620-on, hyperen és most a multin is, sokkal sokkal jobbak mint a gyáriak. kb a legjobb tuning amit csinálhatsz ha mész 2-3 óráknál többet egyhuzamban
Vagy növessz pinát és nem nyomja többet a prosztatátad. Egyébként elnök úr jól mondja, nekem is minden motoron az volt az első és egyiken sem bántam meg. Úgy kb ég és föld
Neked az oldaldekni nyomta össze prosztatádat!!! :D
miközben bevág az esőruci? :D
Avatar
 dino74
#7646
nekem volt 620-on, hyperen és most a multin is, sokkal sokkal jobbak mint a gyáriak. kb a legjobb tuning amit csinálhatsz ha mész 2-3 óráknál többet egyhuzamban
Vagy növessz pinát és nem nyomja többet a prosztatátad. Egyébként elnök úr jól mondja, nekem is minden motoron az volt az első és egyiken sem bántam meg. Úgy kb ég és föld


nekem is volt az S2R-en és az 848Sf-en is :)

csak azért érdeklődtem, mert ahogy nézegettem, a komfort ülés 20mm-el alacsonyabb, mint a normál, és a korábbi motoroknál meg inkább magasított

de lényegében megerősítettétek azt, amire én is gondoltam, akkor télen beruházok egyre
monsteren alacsonyabb
#7645


821-re kellene valami, hosszabb távra
nekem volt 620-on, hyperen és most a multin is, sokkal sokkal jobbak mint a gyáriak. kb a legjobb tuning amit csinálhatsz ha mész 2-3 óráknál többet egyhuzamban
Vagy növessz pinát és nem nyomja többet a prosztatátad. Egyébként elnök úr jól mondja, nekem is minden motoron az volt az első és egyiken sem bántam meg. Úgy kb ég és föld
Neked az oldaldekni nyomta össze prosztatádat!!! :D
Avatar
 Dani
#7644


821-re kellene valami, hosszabb távra
nekem volt 620-on, hyperen és most a multin is, sokkal sokkal jobbak mint a gyáriak. kb a legjobb tuning amit csinálhatsz ha mész 2-3 óráknál többet egyhuzamban
Vagy növessz pinát és nem nyomja többet a prosztatátad. Egyébként elnök úr jól mondja, nekem is minden motoron az volt az első és egyiken sem bántam meg. Úgy kb ég és föld


nekem is volt az S2R-en és az 848Sf-en is :)

csak azért érdeklődtem, mert ahogy nézegettem, a komfort ülés 20mm-el alacsonyabb, mint a normál, és a korábbi motoroknál meg inkább magasított

de lényegében megerősítettétek azt, amire én is gondoltam, akkor télen beruházok egyre
Avatar
 dino74
#7643
melyik modellre? 1100-on . nekem volt, ég és föld


821-re kellene valami, hosszabb távra
nekem volt 620-on, hyperen és most a multin is, sokkal sokkal jobbak mint a gyáriak. kb a legjobb tuning amit csinálhatsz ha mész 2-3 óráknál többet egyhuzamban
Vagy növessz pinát és nem nyomja többet a prosztatátad. Egyébként elnök úr jól mondja, nekem is minden motoron az volt az első és egyiken sem bántam meg. Úgy kb ég és föld
Avatar
 ricsi
#7642
gyári komfortüléssel van valakinek tapasztalata?
melyik modellre? 1100-on . nekem volt, ég és föld


821-re kellene valami, hosszabb távra
nekem volt 620-on, hyperen és most a multin is, sokkal sokkal jobbak mint a gyáriak. kb a legjobb tuning amit csinálhatsz ha mész 2-3 óráknál többet egyhuzamban
Avatar
 Dani
#7641
gyári komfortüléssel van valakinek tapasztalata?
melyik modellre? 1100-on . nekem volt, ég és föld


821-re kellene valami, hosszabb távra
Avatar
 LM
#7637
na most jön egy hülye kérdés

néha álló helyzetben a hyper béget
ilyen hülye hangot ad ki, csak úgy, mintha valami membrán, vagy szelep engedne
mint valami vérszegény tehén bőgés
nem tudom jobban körbe írni

eleinte azt hittem, hogy amikor hűl a motor, akkor csinálja csak, de néha hallom napközben is
A Monster is csinál ilyet, már én is hallottam többször is.
Avatar
 Dani
#7636
na most jön egy hülye kérdés

néha álló helyzetben a hyper béget
ilyen hülye hangot ad ki, csak úgy, mintha valami membrán, vagy szelep engedne
mint valami vérszegény tehén bőgés
nem tudom jobban körbe írni

eleinte azt hittem, hogy amikor hűl a motor, akkor csinálja csak, de néha hallom napközben is

Avatar
 Dani
#7635
Ma Pestről haza felé megálltam Paksnál, kis pihi. Indítással indultak a gondok. Laci mondta, hogy indítómotor gondok alap a típusnál (HYP 821), de a kijelző is újra indult, és mintha hiba kódot is kiírt volna. Ezt megcsinálta 2x, és utána elindulta.
Haza felé, Pakstól 2x átment "biztonsági üzemmódba", motor lámpa felvillant, error felírat a műszerfalon. Mind a kétszer sikerült újra indítani gond nélkül.

Utána hazáig a maradék 40km-en semmi.

Járt már valaki így?

Holnap úgy is felhívom Lacit, csak kíváncsi vagyok, hogy tud e valaki valami hasonló problémáról.
A külföldi fórumokon több ilyesmit olvastam, de ezt több minden is okozhatja.

A motorba én eddig gond nélkül 1700+km-t tettem 2 hét alatt, viszont ma volt először meleg, és az első hibáig kb 300km+ mentem.
Szia Dani! Monster 821-nél fordult elő hasonló, 1-2 alkalommal menet közben leállt. Eladtam a motort és pár napra rá hívott aki megvette, hogy neki is leállt valamint össze-vissza mutat a kijelző, nem megy a motor, stb. Újraindítás után megszűnt a probléma aztán egyszer csak megint előjött neki. Baromira aggódtam, gyors megoldásként rendeltem neki egy új akkumulátort, kicserélte és utána írt, hogy úgy néz ki az akksi csere megoldotta a problémát. Az újabb Ducatiknak eléggé érzékeny az elektronikai rendszerük, valószínűleg cellazárlatos lehetett az akksi ami megbolondította az egészet. Nem mondom, hogy ez a 100% megoldás, de ez a legolcsóbb tétel, ezért én először az akksi cserével próbálkoznék (ha még nem cseréltél). A 821 Hypernek és a 821 monsternek gyakorlatilag ugyanaz az elektronikai csomagja, annyi különbséggel, hogy a 821/1200 monsternél a lengővillában van az akksi, azért az ott rázkódik rendesen a jó kis magyar utakon.


Az akkumulátorhoz annyit, hogy ha zárlatos pár cella, akkor indításnál a feszültség leesik jóval a 12V alá. Ezt egy olcsó mérőműszerrel is ki lehet mérni, de a HYP 821ben van feszültség kijelző, amin ezt lehet látni, azért nem is gyanakodtam az akksira, mert néztem indításnál, és járó motor mellett is.
Avatar
 Dani
#7634
Szia Dani! Monster 821-nél fordult elő hasonló, 1-2 alkalommal menet közben leállt. Eladtam a motort és pár napra rá hívott aki megvette, hogy neki is leállt valamint össze-vissza mutat a kijelző, nem megy a motor, stb. Újraindítás után megszűnt a probléma aztán egyszer csak megint előjött neki. Baromira aggódtam, gyors megoldásként rendeltem neki egy új akkumulátort, kicserélte és utána írt, hogy úgy néz ki az akksi csere megoldotta a problémát. Az újabb Ducatiknak eléggé érzékeny az elektronikai rendszerük, valószínűleg cellazárlatos lehetett az akksi ami megbolondította az egészet. Nem mondom, hogy ez a 100% megoldás, de ez a legolcsóbb tétel, ezért én először az akksi cserével próbálkoznék (ha még nem cseréltél). A 821 Hypernek és a 821 monsternek gyakorlatilag ugyanaz az elektronikai csomagja, annyi különbséggel, hogy a 821/1200 monsternél a lengővillában van az akksi, azért az ott rázkódik rendesen a jó kis magyar utakon.


fején találtad a szöget majdnem, az akkumulátor + saru volt laza, lötyögött, b@ssza meg, alig aludtam az éjjel

beszéltem Lacival, és ő mondta, hogy nézzem meg, és tényleg

mondta, hogy az akkumulátort le kellene kötegelni. hogy ne rázkódjon
... akkor ezek tényleg érzékenyek az elektronokra! :) Örülök, hogy gyorsan megoldódott!


hát még én
2 hete vettem, és nem úgy szeretném kezdeni, hogy már szerelőhöz járok
Avatar
 LM
#7633
Ma Pestről haza felé megálltam Paksnál, kis pihi. Indítással indultak a gondok. Laci mondta, hogy indítómotor gondok alap a típusnál (HYP 821), de a kijelző is újra indult, és mintha hiba kódot is kiírt volna. Ezt megcsinálta 2x, és utána elindulta.
Haza felé, Pakstól 2x átment "biztonsági üzemmódba", motor lámpa felvillant, error felírat a műszerfalon. Mind a kétszer sikerült újra indítani gond nélkül.

Utána hazáig a maradék 40km-en semmi.

Járt már valaki így?

Holnap úgy is felhívom Lacit, csak kíváncsi vagyok, hogy tud e valaki valami hasonló problémáról.
A külföldi fórumokon több ilyesmit olvastam, de ezt több minden is okozhatja.

A motorba én eddig gond nélkül 1700+km-t tettem 2 hét alatt, viszont ma volt először meleg, és az első hibáig kb 300km+ mentem.
Szia Dani! Monster 821-nél fordult elő hasonló, 1-2 alkalommal menet közben leállt. Eladtam a motort és pár napra rá hívott aki megvette, hogy neki is leállt valamint össze-vissza mutat a kijelző, nem megy a motor, stb. Újraindítás után megszűnt a probléma aztán egyszer csak megint előjött neki. Baromira aggódtam, gyors megoldásként rendeltem neki egy új akkumulátort, kicserélte és utána írt, hogy úgy néz ki az akksi csere megoldotta a problémát. Az újabb Ducatiknak eléggé érzékeny az elektronikai rendszerük, valószínűleg cellazárlatos lehetett az akksi ami megbolondította az egészet. Nem mondom, hogy ez a 100% megoldás, de ez a legolcsóbb tétel, ezért én először az akksi cserével próbálkoznék (ha még nem cseréltél). A 821 Hypernek és a 821 monsternek gyakorlatilag ugyanaz az elektronikai csomagja, annyi különbséggel, hogy a 821/1200 monsternél a lengővillában van az akksi, azért az ott rázkódik rendesen a jó kis magyar utakon.


fején találtad a szöget majdnem, az akkumulátor + saru volt laza, lötyögött, b@ssza meg, alig aludtam az éjjel

beszéltem Lacival, és ő mondta, hogy nézzem meg, és tényleg

mondta, hogy az akkumulátort le kellene kötegelni. hogy ne rázkódjon
... akkor ezek tényleg érzékenyek az elektronokra! :) Örülök, hogy gyorsan megoldódott!
Avatar
 Dani
#7632
Ma Pestről haza felé megálltam Paksnál, kis pihi. Indítással indultak a gondok. Laci mondta, hogy indítómotor gondok alap a típusnál (HYP 821), de a kijelző is újra indult, és mintha hiba kódot is kiírt volna. Ezt megcsinálta 2x, és utána elindulta.
Haza felé, Pakstól 2x átment "biztonsági üzemmódba", motor lámpa felvillant, error felírat a műszerfalon. Mind a kétszer sikerült újra indítani gond nélkül.

Utána hazáig a maradék 40km-en semmi.

Járt már valaki így?

Holnap úgy is felhívom Lacit, csak kíváncsi vagyok, hogy tud e valaki valami hasonló problémáról.
A külföldi fórumokon több ilyesmit olvastam, de ezt több minden is okozhatja.

A motorba én eddig gond nélkül 1700+km-t tettem 2 hét alatt, viszont ma volt először meleg, és az első hibáig kb 300km+ mentem.
Szia Dani! Monster 821-nél fordult elő hasonló, 1-2 alkalommal menet közben leállt. Eladtam a motort és pár napra rá hívott aki megvette, hogy neki is leállt valamint össze-vissza mutat a kijelző, nem megy a motor, stb. Újraindítás után megszűnt a probléma aztán egyszer csak megint előjött neki. Baromira aggódtam, gyors megoldásként rendeltem neki egy új akkumulátort, kicserélte és utána írt, hogy úgy néz ki az akksi csere megoldotta a problémát. Az újabb Ducatiknak eléggé érzékeny az elektronikai rendszerük, valószínűleg cellazárlatos lehetett az akksi ami megbolondította az egészet. Nem mondom, hogy ez a 100% megoldás, de ez a legolcsóbb tétel, ezért én először az akksi cserével próbálkoznék (ha még nem cseréltél). A 821 Hypernek és a 821 monsternek gyakorlatilag ugyanaz az elektronikai csomagja, annyi különbséggel, hogy a 821/1200 monsternél a lengővillában van az akksi, azért az ott rázkódik rendesen a jó kis magyar utakon.


fején találtad a szöget majdnem, az akkumulátor + saru volt laza, lötyögött, b@ssza meg, alig aludtam az éjjel

beszéltem Lacival, és ő mondta, hogy nézzem meg, és tényleg

mondta, hogy az akkumulátort le kellene kötegelni. hogy ne rázkódjon
Avatar
 LM
#7631
Ma Pestről haza felé megálltam Paksnál, kis pihi. Indítással indultak a gondok. Laci mondta, hogy indítómotor gondok alap a típusnál (HYP 821), de a kijelző is újra indult, és mintha hiba kódot is kiírt volna. Ezt megcsinálta 2x, és utána elindulta.
Haza felé, Pakstól 2x átment "biztonsági üzemmódba", motor lámpa felvillant, error felírat a műszerfalon. Mind a kétszer sikerült újra indítani gond nélkül.

Utána hazáig a maradék 40km-en semmi.

Járt már valaki így?

Holnap úgy is felhívom Lacit, csak kíváncsi vagyok, hogy tud e valaki valami hasonló problémáról.
A külföldi fórumokon több ilyesmit olvastam, de ezt több minden is okozhatja.

A motorba én eddig gond nélkül 1700+km-t tettem 2 hét alatt, viszont ma volt először meleg, és az első hibáig kb 300km+ mentem.
Szia Dani! Monster 821-nél fordult elő hasonló, 1-2 alkalommal menet közben leállt. Eladtam a motort és pár napra rá hívott aki megvette, hogy neki is leállt valamint össze-vissza mutat a kijelző, nem megy a motor, stb. Újraindítás után megszűnt a probléma aztán egyszer csak megint előjött neki. Baromira aggódtam, gyors megoldásként rendeltem neki egy új akkumulátort, kicserélte és utána írt, hogy úgy néz ki az akksi csere megoldotta a problémát. Az újabb Ducatiknak eléggé érzékeny az elektronikai rendszerük, valószínűleg cellazárlatos lehetett az akksi ami megbolondította az egészet. Nem mondom, hogy ez a 100% megoldás, de ez a legolcsóbb tétel, ezért én először az akksi cserével próbálkoznék (ha még nem cseréltél). A 821 Hypernek és a 821 monsternek gyakorlatilag ugyanaz az elektronikai csomagja, annyi különbséggel, hogy a 821/1200 monsternél a lengővillában van az akksi, azért az ott rázkódik rendesen a jó kis magyar utakon.
Avatar
 gonosz
#7630
Ma Pestről haza felé megálltam Paksnál, kis pihi. Indítással indultak a gondok. Laci mondta, hogy indítómotor gondok alap a típusnál (HYP 821), de a kijelző is újra indult, és mintha hiba kódot is kiírt volna. Ezt megcsinálta 2x, és utána elindulta.
Haza felé, Pakstól 2x átment "biztonsági üzemmódba", motor lámpa felvillant, error felírat a műszerfalon. Mind a kétszer sikerült újra indítani gond nélkül.

Utána hazáig a maradék 40km-en semmi.

Járt már valaki így?

Holnap úgy is felhívom Lacit, csak kíváncsi vagyok, hogy tud e valaki valami hasonló problémáról.
A külföldi fórumokon több ilyesmit olvastam, de ezt több minden is okozhatja.

A motorba én eddig gond nélkül 1700+km-t tettem 2 hét alatt, viszont ma volt először meleg, és az első hibáig kb 300km+ mentem.
nem konkrétan ez a videó, de láttam a youtube-on ilyet, majd nézz utána!
Avatar
 Dani
#7629
Ma Pestről haza felé megálltam Paksnál, kis pihi. Indítással indultak a gondok. Laci mondta, hogy indítómotor gondok alap a típusnál (HYP 821), de a kijelző is újra indult, és mintha hiba kódot is kiírt volna. Ezt megcsinálta 2x, és utána elindulta.
Haza felé, Pakstól 2x átment "biztonsági üzemmódba", motor lámpa felvillant, error felírat a műszerfalon. Mind a kétszer sikerült újra indítani gond nélkül.

Utána hazáig a maradék 40km-en semmi.

Járt már valaki így?

Holnap úgy is felhívom Lacit, csak kíváncsi vagyok, hogy tud e valaki valami hasonló problémáról.
A külföldi fórumokon több ilyesmit olvastam, de ezt több minden is okozhatja.

A motorba én eddig gond nélkül 1700+km-t tettem 2 hét alatt, viszont ma volt először meleg, és az első hibáig kb 300km+ mentem.
Avatar
 pacsy
#7628
Sziasztok!

Köszi a sok visszajelzést.
Én ezt találtam a vezérműszíj témakörben. Lásd lentebb.
Mint mondtam minden szükséges szerszámot legyártunk vagy beszerzünk.
Megvételkor átvizsgálták a vasat hivatalos szervizben. Ettől függetlenül el akartam menni egy másikba is de elhúzódott az első felfüggesztésem javítása és a rég lefoglalt időpontom elveszett. Ha várnék még akkor egész nyáron nem használnám a vasat. Az átvételkor feltűnt a fékfolyadék állapot de azt mondták minden rendben. Akkor nem tudtam mennyi időként kell cserélni most, hogy van szerviz könyvem tudom és hát ki kellett volna cseréjék. Első túrámkor fellevegősödött a hátsó fék kör. Akkor az első felfüggesztésem is tönkrement és mint kiderült abban is kellett volna folyadékot cserélni. Most a vezérlést nézzük és ott is a feszítő görgő csapágyak már rosszak voltak sőt az egyik már a tartó csonkon futott. Az egészet azért szedtük szét mert zajos volt a motor ahhoz képest mint amikor megvettem. Az index kapcsoló is néha kapcsolt néha nem pár hetes állás után. Valószínűleg eloxidálódik. A kézvédőbe integrált irányjelző sarui összeértek mert a kivezetett vezetéket semmi nem gátolja meg egy kis rángatás esetén, hogy összehajlítsa őket. Az ECU gyorsan lelő még biztosíték sem megy ki. Könnyű orvosolni.
Remélem ez csak a nem gondos tulajnak köszönhető nem pedig annak, hogy a Ducatik ennyire silány minőségűek lennének. Nagyon kevés a futott kilométere és ahhoz képest elég sok problémába futottam már bele.
Közben kaptam egy kis segítséget a markászérvíztől és úgy néz ki az eredeti kérdésemre az a válasz, hogy a kihajtó tengely egy kicsit mozoghat. Annyit amennyit egy normál főtengely is lóghat. Hát annyira nem tűnik vészesnek a dolog szóval maradunk a nem teljes szétszerelés mellett. Ti hogy ítélitek meg a Ducati mechanikai és elektronikai minőségét? Nektek is voltak ilyen problémáitok?




Attachments area
Preview YouTube video Ducatitech.com: Ducati 749/999 Timing Belt Change Part 2


Ducatitech.com: Ducati 749/999 Timing Belt Change Part 2
Avatar
 negga
#7627
@wolvesmonster93. Pontosan mire gondolsz? Ducati Diagnostic System végez más diagnosztikát is mint a feszesség vizsgálatot mikrofonnal? A célszerszám a service manualban van említve azt le is gyártottuk. Az a szerszám csak arra való hogy a vezérmű tengelyeket rögzítse amíg a szíj csere megtörténik. Ezt egyébként a szíjnak és a fogaknak a festésével is megoldható meglátásunk szerint. Van esetleg valami más dolog is amiről tudsz és a Ducati esetén el kell végezni? A service manual nem említ semmi mást.
Meg tudjátok csinálni mindenféle spéci dolog nélkül, de kicsit pontatlan ez a fogszám alapján kiszámolgatós dolog. A vezérlés elcsúszik néhány fokot. Ducati célszerszámmal szokták restelni a vezérlést ami beleillik a vezérműtengely kis vágataiba.
Főtengely csavaró kéziszerszám viszont még kell hogy felső holtpontba állítva mérjétek mindig az adott henger szíjfeszességét...
Itt a homemade megoldás:
Szerintem egy ilyen videó alapján aki megcsinálja, az ne lepődjön meg ha később nagyobb baja lesz a motorjának... Már a pengetés eleve..... egy kiszuperált fejhallgató mikrofon??? Ne mááárrrr.... :( A DDS vevőjének eleve van egy menetes helye, és ott KELL mérni a Hz-t. Biztos véletlenül találták ki a gyárban....
Tudom, de o akarja mindenkeppen megcsinalni....
#7626
@wolvesmonster93. Pontosan mire gondolsz? Ducati Diagnostic System végez más diagnosztikát is mint a feszesség vizsgálatot mikrofonnal? A célszerszám a service manualban van említve azt le is gyártottuk. Az a szerszám csak arra való hogy a vezérmű tengelyeket rögzítse amíg a szíj csere megtörténik. Ezt egyébként a szíjnak és a fogaknak a festésével is megoldható meglátásunk szerint. Van esetleg valami más dolog is amiről tudsz és a Ducati esetén el kell végezni? A service manual nem említ semmi mást.
Meg tudjátok csinálni mindenféle spéci dolog nélkül, de kicsit pontatlan ez a fogszám alapján kiszámolgatós dolog. A vezérlés elcsúszik néhány fokot. Ducati célszerszámmal szokták restelni a vezérlést ami beleillik a vezérműtengely kis vágataiba.
Főtengely csavaró kéziszerszám viszont még kell hogy felső holtpontba állítva mérjétek mindig az adott henger szíjfeszességét...
Itt a homemade megoldás:
Szerintem egy ilyen videó alapján aki megcsinálja, az ne lepődjön meg ha később nagyobb baja lesz a motorjának... Már a pengetés eleve..... egy kiszuperált fejhallgató mikrofon??? Ne mááárrrr.... :( A DDS vevőjének eleve van egy menetes helye, és ott KELL mérni a Hz-t. Biztos véletlenül találták ki a gyárban....
Avatar
 negga
#7625
@wolvesmonster93. Pontosan mire gondolsz? Ducati Diagnostic System végez más diagnosztikát is mint a feszesség vizsgálatot mikrofonnal? A célszerszám a service manualban van említve azt le is gyártottuk. Az a szerszám csak arra való hogy a vezérmű tengelyeket rögzítse amíg a szíj csere megtörténik. Ezt egyébként a szíjnak és a fogaknak a festésével is megoldható meglátásunk szerint. Van esetleg valami más dolog is amiről tudsz és a Ducati esetén el kell végezni? A service manual nem említ semmi mást.
Meg tudjátok csinálni mindenféle spéci dolog nélkül, de kicsit pontatlan ez a fogszám alapján kiszámolgatós dolog. A vezérlés elcsúszik néhány fokot. Ducati célszerszámmal szokták restelni a vezérlést ami beleillik a vezérműtengely kis vágataiba.
Főtengely csavaró kéziszerszám viszont még kell hogy felső holtpontba állítva mérjétek mindig az adott henger szíjfeszességét...
Itt a homemade megoldás:
#7624
@wolvesmonster93. Pontosan mire gondolsz? Ducati Diagnostic System végez más diagnosztikát is mint a feszesség vizsgálatot mikrofonnal? A célszerszám a service manualban van említve azt le is gyártottuk. Az a szerszám csak arra való hogy a vezérmű tengelyeket rögzítse amíg a szíj csere megtörténik. Ezt egyébként a szíjnak és a fogaknak a festésével is megoldható meglátásunk szerint. Van esetleg valami más dolog is amiről tudsz és a Ducati esetén el kell végezni? A service manual nem említ semmi mást.
Tudomásom szerint a DDS-hez csatlakozó mikrofon elhelyezése sem mindegy, és ehhez van a DDS-hez csatlakoztatható külön toldalék. Én biztos nem csinálnám házilag, 3-4-szer láttam már hogyan csinálják szerelők és nem tűnt túl egyszerűnek...
Avatar
 pacsy
#7623
@wolvesmonster93. Pontosan mire gondolsz? Ducati Diagnostic System végez más diagnosztikát is mint a feszesség vizsgálatot mikrofonnal? A célszerszám a service manualban van említve azt le is gyártottuk. Az a szerszám csak arra való hogy a vezérmű tengelyeket rögzítse amíg a szíj csere megtörténik. Ezt egyébként a szíjnak és a fogaknak a festésével is megoldható meglátásunk szerint. Van esetleg valami más dolog is amiről tudsz és a Ducati esetén el kell végezni? A service manual nem említ semmi mást.
#7622
Jogos. Nem egyedül csinálom hanem egy motorszerelővel de tekintve, hogy nem mindig fut be hozzá egy Ducati ezért max a megadott adatokból (service manual) és tűrésekből tudja kiszámolni mi az elfogadható és mi nem. Nyilván meg is teszi ezt de eszembe jutott hátha tudtok ebben ti megerősítést adni. A srácban eléggé megbízok mert már jó pár éve bütyköli a motorjaimat és sosem sült fel semmivel. Mit ne mondjak az első futóművét is negyed áron felújította a motoromnak pedig a hivatalos Ducati szervizek a nagykönyv szerint cseréltek volna benne mindent amit egybe lehet kapni. Végül pár szimeringgel volt csak baj de amíg oda eljutunk, hogy kiszereljük a service manual szerint nem bontható alkatrészből eltartott egy kis ideig. Sajnos használtan vettem a vasat és vagy átvertek vele vagy nagyon silány a használt alkatrészek minősége és összeszerelési pontossága. Remélem hamarosan túl leszek és mint egy végre jól fog muzsikálni a vas.
Viszont a vezérműszíj csere, célszerszám nélkül, szerintem sötétben tapogatózás....És szerintem nem mindenkinek áll otthon egy Ducati Diagnostic System..
Avatar
 pacsy
#7621
Jogos. Nem egyedül csinálom hanem egy motorszerelővel de tekintve, hogy nem mindig fut be hozzá egy Ducati ezért max a megadott adatokból (service manual) és tűrésekből tudja kiszámolni mi az elfogadható és mi nem. Nyilván meg is teszi ezt de eszembe jutott hátha tudtok ebben ti megerősítést adni. A srácban eléggé megbízok mert már jó pár éve bütyköli a motorjaimat és sosem sült fel semmivel. Mit ne mondjak az első futóművét is negyed áron felújította a motoromnak pedig a hivatalos Ducati szervizek a nagykönyv szerint cseréltek volna benne mindent amit egybe lehet kapni. Végül pár szimeringgel volt csak baj de amíg oda eljutunk, hogy kiszereljük a service manual szerint nem bontható alkatrészből eltartott egy kis ideig. Sajnos használtan vettem a vasat és vagy átvertek vele vagy nagyon silány a használt alkatrészek minősége és összeszerelési pontossága. Remélem hamarosan túl leszek és mint egy végre jól fog muzsikálni a vas.
Avatar
 negga
#7620
Sziasztok!

Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy mennyire elfogadható a vezérműszíjnak a kihajtó tengelyének a mozgása amikor az egyik szíj két felét összeszorítom. Életemben először látok ilyet de lehet, hogy a csúszó csapágy miatt ez a Ducatinál elfogadható. Éppen vezérműszíj cserére adtam a fejem és túl azon, hogy beállítom a max 110 HZ-es rezgési frekvenciát a szíjnak, szeretném tudni, hogy nincs más baj a vezérlésnél.

Előre is köszi.
Ha életedben először látsz ilyet, akkor nem biztos hogy neked kéne beállítanod...
Avatar
 pacsy
#7619
Sziasztok!

Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy mennyire elfogadható a vezérműszíjnak a kihajtó tengelyének a mozgása amikor az egyik szíj két felét összeszorítom. Életemben először látok ilyet de lehet, hogy a csúszó csapágy miatt ez a Ducatinál elfogadható. Éppen vezérműszíj cserére adtam a fejem és túl azon, hogy beállítom a max 110 HZ-es rezgési frekvenciát a szíjnak, szeretném tudni, hogy nincs más baj a vezérlésnél.

Előre is köszi.
Avatar
 TorzsiMTS
#7618
Sziasztok!

Kellene egy pontos infó arról, hogy mennyi olaj kell az első teleszkópba. (1100 Hyper)

Köszi a segítséget!
Utánanéztem pár fórumon és 7,5W 650ml száranként :)

Handicap betting, also known as spread betting, is[…]

What is the 1X2 Asian Handicap bet? Is this type o[…]