Sziasztok....gyors kérdés....
Nincs töltés a motoromon....mit nézzek meg rajta először mielőtt pánikszerűen szervízért kiálltanék?
Köszi Durva hogy folyamatosan jönnek emberek ezzel problémával...
mi az hogy nincs töltés megmérted multiméterrel az akksin a feszültségét alapjáraton és emelt fordulatszámon is?
Ülés alatt van az egyenirányító és feszültségszabályozó egység. Egy bordás öntvényt keress. Belemegy három sárga kábel. Ez a generátortól jön. Húzd szét a csatlakozót, lehet hogy szét van égve. Nézd, hogy nincs e szakadás. Ugyanezt a zöld-piros kábelen is ellenőrizd.
Ha ez nem segít, akkor rendelhetsz fesszabályzót. Egyeseknek bejött a kínai 6-7 ezer forintos, nekem például szétégett azonnal. Gyári az irreálisan drága és ugyan olyan szar mint előtte. Tönkre fog menni úgyis.
Javaslom hogy vegyél univerzális MOSFET (Yamaha R1-esnek pédául már ez a gyári) fesszabályzót. Nekem bevállt. Amerikai fórumokon ajánlották. ebben FET-ek térvezérlésű tranzostorok vannak. Elég új cucc és szinte nem melegszik. Örökös nagyjából.
Nekem így néz ki. Kicsit bele kellett gépészkedni a monsterbe.
Másik generátor is szakadhatott, de kisebb a valószínűsége. A három csatlakozón kellene szakadást viszgálni multiméterrel, hogy megállapítsd.
Szia...
igen,megmértem az akksin,....12,6-7....ennyi és nem változik fordulaton sem....
Indításkor lemegy 13 ról 10,5-ig aztán vissza erre a 12,5-re és ott marad ha fordulaton van ha nem....
Biztosítékokat ellenőrizted? Nem csapkodta ki az izzókat mielőtt elment a töltés? Megmérted a generátort? Három sárga vezetéken kettesével mérj ellenállást, hogy nincs-e szakadás a tekercsen, ha kábé egyforma értékeket mérsz és vezetékek épek, akkor valószínű hogy fesszabályzó:
Ötleteim
- 1: Veszel kínait: Kajakmannnak jól működik nekem nem jött be. 3 hét alatt jön meg, de legalább olcsó.
- 2: Szerzel gyárit: Second handet kereshetsz, ebay képes motor apró: egy ideig jól működik, de kérdés hogy mikor fog megint szétmenni.
- 3: Veszel MOSFET-est: Típus: Shindengen FH020AA. Ez drága és lemezt kell hozzá vágni, hogy beférjen az ülés alád, de utána nagyjából örökös lesz.