Oldal: 4 / 4

 

Elküldve: Mon Mar 31, 2014 3:16 pm
Szerző: XGab
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak
Nem tudom mit használnak. Gondolom a magasabb olajhőmérséklet miatt más viszkozitású olajat, de hogy abban milyen adalék van jó kérdés.

 

Elküldve: Thu Mar 27, 2014 6:17 am
Szerző: pakesz
Sziasztok!
Olyannal találkozott valamelyikőtök, hogy az olajszint-ellenőrző ablakon belül olyan mintha egy csepp víz, vagy pára került volna bele?
Megijedtem a jelenségtől, de láttam egy YouTube-os videón is. Mitől lehet ez?
Üdv!

Hideg van még, ez természetes!
Köszi!

 

Elküldve: Thu Mar 27, 2014 6:02 am
Szerző: angel911
Sziasztok!
Olyannal találkozott valamelyikőtök, hogy az olajszint-ellenőrző ablakon belül olyan mintha egy csepp víz, vagy pára került volna bele?
Megijedtem a jelenségtől, de láttam egy YouTube-os videón is. Mitől lehet ez?
Üdv!

Hideg van még, ez természetes!

 

Elküldve: Wed Mar 26, 2014 10:51 pm
Szerző: pakesz
Sziasztok!
Olyannal találkozott valamelyikőtök, hogy az olajszint-ellenőrző ablakon belül olyan mintha egy csepp víz, vagy pára került volna bele?
Megijedtem a jelenségtől, de láttam egy YouTube-os videón is. Mitől lehet ez?

 

Elküldve: Wed Mar 26, 2014 10:11 pm
Szerző: SQ
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak
sztem prolongot használnak, meg néha átmossák alkohollal a tankot

Az a Prolongos kedvenc videóm, mikor vmi V8-as vasba (talán Corvette)
beöntik a csúcs löttyöt és beindítják, és a speaker ordítja, hogy látjátok emberek, még mindíg megy! Sőt, ha locsoljuk a motor blokkot vízzel akkor sem törik, vagy reped el és nem áll meg!

Ja! Mert hűtitek vízzel ! :)

Baromság!

 

Elküldve: Wed Mar 26, 2014 5:25 pm
Szerző: ricsi
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak
sztem prolongot használnak, meg néha átmossák alkohollal a tankot

 

Elküldve: Wed Mar 26, 2014 4:55 pm
Szerző: PETTI
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.
azért a versenyt ne keverd az utcaival, nem hinném hogy 10w40 használnak

 

Elküldve: Wed Mar 26, 2014 2:16 pm
Szerző: XGab
Szerintem ha az adalékok olyan jók volnának, akkor azokat tuti alkalmaznák a versenyistállók.. De nem teszik. Nem véletlenül.

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 11:01 pm
Szerző: 76
Ezeket az adalekokat nem azok csináljak akik a kopaszodas elleni szereket? :)

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 9:05 pm
Szerző: Ringu84
Szerintem itt a válasz az adalékokra!!!

Gondolom már ezren kérdezték hogy merjék-e használni ezt az adalékot nagy teljesítményű autóknál (Civic Type R) és motoroknál ( Suzuki 450 RMZ). Úgy tudom jobb kerülni de sehol sem találok rá magyarázatot hogy miért is. Gondolom ha olyan jó lenne minden versenyző beloborítaná a versenygépébe. Ha tudna egy linket ami engem igazol (mármint hogy hülyeség ez az adalék) megnyugodnék és nagyon megköszönném.

Az említett autó és motor amit használok és próbáltak meggyőzni hogy öntsem bele.

Előre is köszönöm válaszát

Székely László

Kedves László!

Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű. Mivel a Metabond pontos összetételét csak maga a gyártó ismeri, ezért nyilván senki sem mer nagyon sarkos véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban, főként az interneten nem. Nagyon súlyos jogi következményei lehetnek annak, ha valaki téves adatok alapján mond ítéletet akár pro, akár kontra. Így sajnos nem valószínű, hogy az interneten egzakt tájékoztatáshoz juthat erről a témáról.

Inkább arról mondanék pár szót, a teljesség igénye nélkül, hogy olaj oldalról miért nem javasoljuk az utólagos kenőanyag adalékolást. Nagyon jó meglátás, hogy ha ez az adalék egy „csodaszer” lenne, akkor mindenki csak ezzel versenyezne, sőt a nagy olaj gyártók, mint a Mobil, a Castrol, a Repsol, a Motul és a többiek már rég felvásárolták volna a technológiát vagy akár az egész céget és a saját olajaikban is ezt használnák alapanyagként, hiszen a Forma 1-ben, a Moto GP-ben és a többi csúcskategóriás versenysportban igazán nagy terheléseknek vannak kitéve a motorok. Valami miatt azonban ezek a cégek a saját maguk által fejlesztett kenőanyagokat ajánlják és a McLaren, a Ferrari, a RBR, a Lotus és a többiek is ezek közül a kenőanyagok közül választották ki a számukra megfelelőt.

A kenőanyagoknak vitathatatlanul nagyon fontos tulajdonsága a súrlódás- és kopáscsökkentés, de ezen kívül még számos más elvárásnak is meg kell felelniük. Mivel minden kenőanyag csak viszonylag kis mennyiségben (3-18%) tartalmaz adalékot, ezért nagyon jól be kell osztani a rendelkezésre álló szűk tartományt, hogy minden megkívánt tulajdonságot a kellő mértékben tudjunk támogatni. Alapvető dolog, hogy a kenőanyagok egy kiegyensúlyozott rendszert alkotnak az adalékaikkal, amely rendszernek a használat során egészen az olajcseréig „működőképes” állapotban kell maradnia. Ha ezt a rendszert megbontjuk egy külső adalék bevitelével, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Esetünkben valószínűleg kiemelkedő kopásgátló hatást fogunk tapasztalni, de ennek fejében a kenőanyag többi tulajdonságai (pl. tisztító hatás, oxidáció gátlás, csereperiódus...) sérülhetnek a belső egyensúly felbomlása miatt. Ha belegondolunk abba, hogy egy új olaj kifejlesztése több százezer Euro-t emészt fel, nem gondolhatja komolyan senki azt, hogy az otthoni kis garázsban betöltött pár ezer Ft-os adalékkal, mindenféle tesztelés nélkül, világmegváltó eredményeket lehet elérni. Azt sem lehet pontosan előre meghatározni, hogy a felhasználó milyen típusú kenőanyaghoz kívánja illeszteni a megvásárolt extra adalékot. Előfordulhat ugyanis, hogy a Mobil, a Shell, a Total vagy a MOL olajai teljesen különböző adalékcsomagokból épülnek fel, teljesen különböző alaptulajdonságokkal. Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! Ugyanúgy, ahogy mi nem ismerhetjük a Metabond összetételét, ők sem ismerhetik a Shell vagy a MOL vagy bármely más termék összetételét, ami további rizikófaktort hordoz magában.

Napjainkra már nagyon fontossá vált a környezetvédelem kérdése, ami egyes esetekben speciális, alacsony hamutartalmú olajok felhasználását igényli. Ki biztosítja a felhasználót arról, hogy az alacsony hamutartalmú olaj az utólagos adalékolás után is alacsony hamutartalmú marad? Senki! Ha megnő a hamutartalma a kenőanyagnak, akkor a beépített részecskeszűrő gyorsabban eltömődhet, gyorsabban tönkremehet és évente cserélgetheti a felhasználó, ami több százezer forintos tételt jelet darabonként. Bár valószínűleg az utólagos adalékok nagy részének formulája is már megváltozott az idők folyamán, azt azért tudni kell, hogy ezek az adalékok igen agresszív környezetszennyező anyagokat is tartalmaztak, tartalmaznak.

Összegezve az eddigieket, az utólagos adalékok felhasználását az olajtársaságok egyértelműen elutasítják, sőt a gépgyártókhoz hasonlóan a garanciát is megszűntetik, amennyiben kimutatható az utólagos adalékolás alkalmazása a kenőanyagban. A fő probléma a bizonytalanság, hiszen ezek az termékek nincsenek tesztelve üzemi körülmények között a kenőanyagokkal együtt, és különböző összetételű olajokhoz keverve hatásuk is eltérő lehet, amiért az olajgyártók nem vállalhatják és nem is vállalják a felelősséget.

Üdvözlettel

Olajdoki
Ezt a cikket már olvastam, nem győzött meg:

"Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! "

H a végén azt írja, hogy NEM TUDHATJUK, akkor minek kezdett bele az író a cikkbe?
Az olajtársaság elutasítja az elektromos autót is, mindent elutasít ami neki nem haszon, nem?

Jah és nem sértésnek, de ez vonatkozik a cikk írójára is , hogy aki eddig válaszolt senki se próbálta, mégis csak a mínuszt írjátok az adalékról, a kérdésem meg olyannak szól aki "próbálta már?", mert esetleg az tud érdemi választ adni....

Szerintem itt olyat nem nagyon fogsz találni, aki már kipróbálta, pont a Gizi által idézett cikkek miatt is.
De egy embertől tuti meg tudjuk majd kérdezni, és az te leszel, mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy akármit is mondjunk te már eldöntötted, hogy ki fogod próbálni.
Legyen szerencséd, és ne tegyen kárt a motorodban.

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 9:03 pm
Szerző: dani104
Sziasztok,egy pici off...

Egy picit én is belefolynék....hozzáteszem én NEM próbáltam és nagyon szkeptikus vagyok ezekkel az adalékokkal kapcsolatban,hogy miért nem tudom,nem is tudok érdemi magyarázatot adni rá...
A lényeg....van egy másodállásom ahol elég sok autó van...többségében citroen jumpy meg egy pár ford transit....évente kb 100.000-150.000 km-t futnak ezek az autók.....a főnököm nagyon kényes az autók állapotára és minden olajcsere periódusban megkapják az autók egy tele tank gázolajban a tisztító és fogyasztáscsökkentő adalékukat....az olajhoz nem nyúlnak , semmilyen adalékot nem rakatnak bele....
Tudom,hogy a két dolog nem ugyan az , csak annyit szerettem volna közölni vele , hogy adott egy tulaj,ahol rohadt sok autó fut és rohadt sok km-t évente....valamilyen szinten hisz ezekben az adalékokban , de csak és kizárólag az üzemanyag rendszerre vonatkozólag....az olajhoz nem mer nyúlni.....és ez be is vált a sok futott km be is bizonyította....6-700000 km-es autók(nem mellesleg francia autók) fődarab meghibásodás nélkül 6-7 literes fogyasztással közlekednek a mai napig...

Az én véleményem is az , de hozzáteszem , hogy sosem használtam ilyet és nem is mernék ilyet beletenni semmilyen járművembe,hogy a megfelelő periódusban történt olajcsere százszor többet ér,mintha ilyen cuccokat használnék.

Elnézést az időrablásért ;)

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 7:54 pm
Szerző: gizi
A lényeg,hogy két lehetőség maradt vagy rosszat tesz vagy marad minden a régiben!Szerintem ez a lényeg!
De a te döntésed...

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 6:34 pm
Szerző: PETTI
Szerintem itt a válasz az adalékokra!!!

Gondolom már ezren kérdezték hogy merjék-e használni ezt az adalékot nagy teljesítményű autóknál (Civic Type R) és motoroknál ( Suzuki 450 RMZ). Úgy tudom jobb kerülni de sehol sem találok rá magyarázatot hogy miért is. Gondolom ha olyan jó lenne minden versenyző beloborítaná a versenygépébe. Ha tudna egy linket ami engem igazol (mármint hogy hülyeség ez az adalék) megnyugodnék és nagyon megköszönném.

Az említett autó és motor amit használok és próbáltak meggyőzni hogy öntsem bele.

Előre is köszönöm válaszát

Székely László

Kedves László!

Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű. Mivel a Metabond pontos összetételét csak maga a gyártó ismeri, ezért nyilván senki sem mer nagyon sarkos véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban, főként az interneten nem. Nagyon súlyos jogi következményei lehetnek annak, ha valaki téves adatok alapján mond ítéletet akár pro, akár kontra. Így sajnos nem valószínű, hogy az interneten egzakt tájékoztatáshoz juthat erről a témáról.

Inkább arról mondanék pár szót, a teljesség igénye nélkül, hogy olaj oldalról miért nem javasoljuk az utólagos kenőanyag adalékolást. Nagyon jó meglátás, hogy ha ez az adalék egy „csodaszer” lenne, akkor mindenki csak ezzel versenyezne, sőt a nagy olaj gyártók, mint a Mobil, a Castrol, a Repsol, a Motul és a többiek már rég felvásárolták volna a technológiát vagy akár az egész céget és a saját olajaikban is ezt használnák alapanyagként, hiszen a Forma 1-ben, a Moto GP-ben és a többi csúcskategóriás versenysportban igazán nagy terheléseknek vannak kitéve a motorok. Valami miatt azonban ezek a cégek a saját maguk által fejlesztett kenőanyagokat ajánlják és a McLaren, a Ferrari, a RBR, a Lotus és a többiek is ezek közül a kenőanyagok közül választották ki a számukra megfelelőt.

A kenőanyagoknak vitathatatlanul nagyon fontos tulajdonsága a súrlódás- és kopáscsökkentés, de ezen kívül még számos más elvárásnak is meg kell felelniük. Mivel minden kenőanyag csak viszonylag kis mennyiségben (3-18%) tartalmaz adalékot, ezért nagyon jól be kell osztani a rendelkezésre álló szűk tartományt, hogy minden megkívánt tulajdonságot a kellő mértékben tudjunk támogatni. Alapvető dolog, hogy a kenőanyagok egy kiegyensúlyozott rendszert alkotnak az adalékaikkal, amely rendszernek a használat során egészen az olajcseréig „működőképes” állapotban kell maradnia. Ha ezt a rendszert megbontjuk egy külső adalék bevitelével, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Esetünkben valószínűleg kiemelkedő kopásgátló hatást fogunk tapasztalni, de ennek fejében a kenőanyag többi tulajdonságai (pl. tisztító hatás, oxidáció gátlás, csereperiódus...) sérülhetnek a belső egyensúly felbomlása miatt. Ha belegondolunk abba, hogy egy új olaj kifejlesztése több százezer Euro-t emészt fel, nem gondolhatja komolyan senki azt, hogy az otthoni kis garázsban betöltött pár ezer Ft-os adalékkal, mindenféle tesztelés nélkül, világmegváltó eredményeket lehet elérni. Azt sem lehet pontosan előre meghatározni, hogy a felhasználó milyen típusú kenőanyaghoz kívánja illeszteni a megvásárolt extra adalékot. Előfordulhat ugyanis, hogy a Mobil, a Shell, a Total vagy a MOL olajai teljesen különböző adalékcsomagokból épülnek fel, teljesen különböző alaptulajdonságokkal. Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! Ugyanúgy, ahogy mi nem ismerhetjük a Metabond összetételét, ők sem ismerhetik a Shell vagy a MOL vagy bármely más termék összetételét, ami további rizikófaktort hordoz magában.

Napjainkra már nagyon fontossá vált a környezetvédelem kérdése, ami egyes esetekben speciális, alacsony hamutartalmú olajok felhasználását igényli. Ki biztosítja a felhasználót arról, hogy az alacsony hamutartalmú olaj az utólagos adalékolás után is alacsony hamutartalmú marad? Senki! Ha megnő a hamutartalma a kenőanyagnak, akkor a beépített részecskeszűrő gyorsabban eltömődhet, gyorsabban tönkremehet és évente cserélgetheti a felhasználó, ami több százezer forintos tételt jelet darabonként. Bár valószínűleg az utólagos adalékok nagy részének formulája is már megváltozott az idők folyamán, azt azért tudni kell, hogy ezek az adalékok igen agresszív környezetszennyező anyagokat is tartalmaztak, tartalmaznak.

Összegezve az eddigieket, az utólagos adalékok felhasználását az olajtársaságok egyértelműen elutasítják, sőt a gépgyártókhoz hasonlóan a garanciát is megszűntetik, amennyiben kimutatható az utólagos adalékolás alkalmazása a kenőanyagban. A fő probléma a bizonytalanság, hiszen ezek az termékek nincsenek tesztelve üzemi körülmények között a kenőanyagokkal együtt, és különböző összetételű olajokhoz keverve hatásuk is eltérő lehet, amiért az olajgyártók nem vállalhatják és nem is vállalják a felelősséget.

Üdvözlettel

Olajdoki
Ezt a cikket már olvastam, nem győzött meg:

"Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! "

H a végén azt írja, hogy NEM TUDHATJUK, akkor minek kezdett bele az író a cikkbe?
Az olajtársaság elutasítja az elektromos autót is, mindent elutasít ami neki nem haszon, nem?

Jah és nem sértésnek, de ez vonatkozik a cikk írójára is , hogy aki eddig válaszolt senki se próbálta, mégis csak a mínuszt írjátok az adalékról, a kérdésem meg olyannak szól aki "próbálta már?", mert esetleg az tud érdemi választ adni....



 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 5:44 pm
Szerző: gizi
Szerintem itt a válasz az adalékokra!!!

Gondolom már ezren kérdezték hogy merjék-e használni ezt az adalékot nagy teljesítményű autóknál (Civic Type R) és motoroknál ( Suzuki 450 RMZ). Úgy tudom jobb kerülni de sehol sem találok rá magyarázatot hogy miért is. Gondolom ha olyan jó lenne minden versenyző beloborítaná a versenygépébe. Ha tudna egy linket ami engem igazol (mármint hogy hülyeség ez az adalék) megnyugodnék és nagyon megköszönném.

Az említett autó és motor amit használok és próbáltak meggyőzni hogy öntsem bele.

Előre is köszönöm válaszát

Székely László

Kedves László!

Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű. Mivel a Metabond pontos összetételét csak maga a gyártó ismeri, ezért nyilván senki sem mer nagyon sarkos véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban, főként az interneten nem. Nagyon súlyos jogi következményei lehetnek annak, ha valaki téves adatok alapján mond ítéletet akár pro, akár kontra. Így sajnos nem valószínű, hogy az interneten egzakt tájékoztatáshoz juthat erről a témáról.

Inkább arról mondanék pár szót, a teljesség igénye nélkül, hogy olaj oldalról miért nem javasoljuk az utólagos kenőanyag adalékolást. Nagyon jó meglátás, hogy ha ez az adalék egy „csodaszer” lenne, akkor mindenki csak ezzel versenyezne, sőt a nagy olaj gyártók, mint a Mobil, a Castrol, a Repsol, a Motul és a többiek már rég felvásárolták volna a technológiát vagy akár az egész céget és a saját olajaikban is ezt használnák alapanyagként, hiszen a Forma 1-ben, a Moto GP-ben és a többi csúcskategóriás versenysportban igazán nagy terheléseknek vannak kitéve a motorok. Valami miatt azonban ezek a cégek a saját maguk által fejlesztett kenőanyagokat ajánlják és a McLaren, a Ferrari, a RBR, a Lotus és a többiek is ezek közül a kenőanyagok közül választották ki a számukra megfelelőt.

A kenőanyagoknak vitathatatlanul nagyon fontos tulajdonsága a súrlódás- és kopáscsökkentés, de ezen kívül még számos más elvárásnak is meg kell felelniük. Mivel minden kenőanyag csak viszonylag kis mennyiségben (3-18%) tartalmaz adalékot, ezért nagyon jól be kell osztani a rendelkezésre álló szűk tartományt, hogy minden megkívánt tulajdonságot a kellő mértékben tudjunk támogatni. Alapvető dolog, hogy a kenőanyagok egy kiegyensúlyozott rendszert alkotnak az adalékaikkal, amely rendszernek a használat során egészen az olajcseréig „működőképes” állapotban kell maradnia. Ha ezt a rendszert megbontjuk egy külső adalék bevitelével, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Esetünkben valószínűleg kiemelkedő kopásgátló hatást fogunk tapasztalni, de ennek fejében a kenőanyag többi tulajdonságai (pl. tisztító hatás, oxidáció gátlás, csereperiódus...) sérülhetnek a belső egyensúly felbomlása miatt. Ha belegondolunk abba, hogy egy új olaj kifejlesztése több százezer Euro-t emészt fel, nem gondolhatja komolyan senki azt, hogy az otthoni kis garázsban betöltött pár ezer Ft-os adalékkal, mindenféle tesztelés nélkül, világmegváltó eredményeket lehet elérni. Azt sem lehet pontosan előre meghatározni, hogy a felhasználó milyen típusú kenőanyaghoz kívánja illeszteni a megvásárolt extra adalékot. Előfordulhat ugyanis, hogy a Mobil, a Shell, a Total vagy a MOL olajai teljesen különböző adalékcsomagokból épülnek fel, teljesen különböző alaptulajdonságokkal. Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! Ugyanúgy, ahogy mi nem ismerhetjük a Metabond összetételét, ők sem ismerhetik a Shell vagy a MOL vagy bármely más termék összetételét, ami további rizikófaktort hordoz magában.

Napjainkra már nagyon fontossá vált a környezetvédelem kérdése, ami egyes esetekben speciális, alacsony hamutartalmú olajok felhasználását igényli. Ki biztosítja a felhasználót arról, hogy az alacsony hamutartalmú olaj az utólagos adalékolás után is alacsony hamutartalmú marad? Senki! Ha megnő a hamutartalma a kenőanyagnak, akkor a beépített részecskeszűrő gyorsabban eltömődhet, gyorsabban tönkremehet és évente cserélgetheti a felhasználó, ami több százezer forintos tételt jelet darabonként. Bár valószínűleg az utólagos adalékok nagy részének formulája is már megváltozott az idők folyamán, azt azért tudni kell, hogy ezek az adalékok igen agresszív környezetszennyező anyagokat is tartalmaztak, tartalmaznak.

Összegezve az eddigieket, az utólagos adalékok felhasználását az olajtársaságok egyértelműen elutasítják, sőt a gépgyártókhoz hasonlóan a garanciát is megszűntetik, amennyiben kimutatható az utólagos adalékolás alkalmazása a kenőanyagban. A fő probléma a bizonytalanság, hiszen ezek az termékek nincsenek tesztelve üzemi körülmények között a kenőanyagokkal együtt, és különböző összetételű olajokhoz keverve hatásuk is eltérő lehet, amiért az olajgyártók nem vállalhatják és nem is vállalják a felelősséget.

Üdvözlettel

Olajdoki

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 5:23 pm
Szerző: PETTI
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!
Én minden szezon elején cserélem az olajat, tavaly mentem kb 3000km, csak arra gondoltam, hogy esetleg léghűtésesnél számít valamit, úgyhogy vettem is bele, majd meglátjuk....
Személyes tapasztalatom nincs, de én úgy hallottam, hogy a prolong meg társai a reklámokkal ellentétben inkább ártanak a motornak. Menni megy vele, de akkor se ugyanaz, mintha jó minőségi olajjal mennének a gépek.
Én is olvastam mindenfélét, kap hideg-meleg vizet a fórumokon, mondjuk általában mindenki a már gajra vágott motort akarja újra varázsolni ilyen szerekkel (olajfogyasztásra vannak más cuccok), holott nem az a lényege, hanem a megelőzés, utána meg írja a negatív véleményt, egyszer kipróbálom szerintem nem árt olyan sokat, ha tényleg árt, úgyhogy marad a próba...

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 5:12 pm
Szerző: Ringu84
Nem olajcsere helyett gondoltam...
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!
Én minden szezon elején cserélem az olajat, tavaly mentem kb 3000km, csak arra gondoltam, hogy esetleg léghűtésesnél számít valamit, úgyhogy vettem is bele, majd meglátjuk....
Személyes tapasztalatom nincs, de én úgy hallottam, hogy a prolong meg társai a reklámokkal ellentétben inkább ártanak a motornak. Menni megy vele, de akkor se ugyanaz, mintha jó minőségi olajjal mennének a gépek.

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 12:35 pm
Szerző: PETTI
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem
Nem olajcsere helyett gondoltam...
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!
Én minden szezon elején cserélem az olajat, tavaly mentem kb 3000km, csak arra gondoltam, hogy esetleg léghűtésesnél számít valamit, úgyhogy vettem is bele, majd meglátjuk....

 

Elküldve: Mon Mar 24, 2014 11:00 am
Szerző: 76
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem
Nem olajcsere helyett gondoltam...
rosszul fogalmaztam,12000 helyett inkább 6000-nél cserélem minthogy belerakjak bármit is!

 

Elküldve: Sun Mar 23, 2014 7:02 pm
Szerző: PETTI
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem
Nem olajcsere helyett gondoltam...

 

Elküldve: Sun Mar 23, 2014 5:09 pm
Szerző: 76
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
en adalékok helyett inkabb 6000 km cserélem

 

Elküldve: Sun Mar 23, 2014 1:52 pm
Szerző: pakesz
Jó estét mindenkinek!

Ma estére is lenne egy kérdésem. :-)
Milyen típusú és jelölésű olajat ajánlotok az Monster 1000 DS-hez?
Szeva!
Én a gyárit szoktam Shell advence ultra 10w 40 egyszer raktam bele castrot attol kicsit kormolt ...

http://www.google.ie/aclk?sa=l&ai=CcNkJ ... %3Fp%3Dgcb
Köszi!

 

Elküldve: Sun Mar 23, 2014 11:42 am
Szerző: ricsi
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?
még véletlen sem

 

Elküldve: Sun Mar 23, 2014 11:24 am
Szerző: PETTI
Olajba adalékot használ valaki? Pl.: Prolong Ha igen valami tapasztalat?

 

Elküldve: Sun Mar 23, 2014 10:18 am
Szerző: András
Jó estét mindenkinek!

Ma estére is lenne egy kérdésem. :-)
Milyen típusú és jelölésű olajat ajánlotok az Monster 1000 DS-hez?
Szeva!
Én a gyárit szoktam Shell advence ultra 10w 40 egyszer raktam bele castrot attol kicsit kormolt ...

http://www.google.ie/aclk?sa=l&ai=CcNkJ ... %3Fp%3Dgcb

 

Elküldve: Sat Mar 22, 2014 11:02 pm
Szerző: pakesz
Jó estét mindenkinek!

Ma estére is lenne egy kérdésem. :-)
Milyen típusú és jelölésű olajat ajánlotok az Monster 1000 DS-hez?

 

Elküldve: Sat Mar 15, 2014 11:37 am
Szerző: dino74
Sziasztok! A users manual a Shell Advance Ultra 4-t írja megfelelő olajnak....na most tudom, hogy ez a füzet már nem mai gyerek, meg azóta fejlődött a technika is.....olvastam is itt vissza rendesen, de nem egészen tudtam kibogozni, hogy mi lenne az ideális az M600-asomnak. Segítenétek? Köszi
ami a 620ba jó jó a 600ba is, olvass lentebb

 

Elküldve: Sat Mar 15, 2014 10:57 am
Szerző: gonosz
Sziasztok! A users manual a Shell Advance Ultra 4-t írja megfelelő olajnak....na most tudom, hogy ez a füzet már nem mai gyerek, meg azóta fejlődött a technika is.....olvastam is itt vissza rendesen, de nem egészen tudtam kibogozni, hogy mi lenne az ideális az M600-asomnak. Segítenétek? Köszi

 

Elküldve: Sat Mar 15, 2014 12:01 am
Szerző: 76
Köszi megnyugodtam. Máshol kérdeztem: olajleerestő csavaron van egy tömitő gyűrü. Nemtom fém vagy müanyag. Szóval annak tudtok méretet mert cserélném olajcserekor. Sajna nekem kell mert ezek az átok Motorossos fiuk nem hajlandók a kedvemért nyitni itt is egy szervízt!!! :-)
réz amit te kint lopsz!
Erzsebeti címet tudok kg adjak!

 

Elküldve: Fri Mar 14, 2014 11:51 pm
Szerző: DiMatta
Köszi megnyugodtam. Máshol kérdeztem: olajleerestő csavaron van egy tömitő gyűrü. Nemtom fém vagy müanyag. Szóval annak tudtok méretet mert cserélném olajcserekor. Sajna nekem kell mert ezek az átok Motorossos fiuk nem hajlandók a kedvemért nyitni itt is egy szervízt!!! :-)

 

Elküldve: Fri Mar 14, 2014 9:49 pm
Szerző: kopi
Én is castrol t használok 20w-50 amióta megvan a gép , öt éve és nem tapasztaltam semmi rosszat .

 

Elküldve: Fri Mar 14, 2014 9:45 pm
Szerző: PETTI
Most vettem castrol racing 10-40. Rábasztam vagy nem? Tapasztalat? Mondjuk az én tempómhoz elég a fasirt alól kivett használt is! :-) (50 eu. akcijjósan 4 lityi)
Magasabb hőfokon kicsit hígabb lesz mint az 50-es, de kétlem hogy baja lenne tőle a motornak.
Én 10 e. Huf ért vettem 4 kiló repsolt.

 

Elküldve: Fri Mar 14, 2014 7:03 pm
Szerző: DiMatta
Most vettem castrol racing 10-40. Rábasztam vagy nem? Tapasztalat? Mondjuk az én tempómhoz elég a fasirt alól kivett használt is! :-) (50 eu. akcijjósan 4 lityi)

 

Elküldve: Fri Mar 14, 2014 3:58 pm
Szerző: PETTI
Sziasztok!
Ducati 620S-be milyen olajat tegyek és menny kell bele?
köszi a választ
Én 620 ba repsol 10w50 et rakok, olyan 3kg megy bele.

 

Elküldve: Fri Mar 07, 2014 7:10 pm
Szerző: Berik
Sziasztok!
Ducati 620S-be milyen olajat tegyek és menny kell bele?
köszi a választ

 

Elküldve: Fri Jan 10, 2014 2:48 pm
Szerző: stafford

 

Elküldve: Tue Jan 07, 2014 10:33 pm
Szerző: Ton-up
Ez az olajtéma annyira túl van misztifikálva. Mikor adták ki a 916-t? 1993-ban? Ez több, mint 20 éve volt. A 748 1994-ben forgott 11.000-t , Ugyanaz a gördülő-és siklócsapágyak vannak a 1198-ban is, amely forog kb. 10.000-t, a csapágyillesztések is megegyeznek a 1198-al.
Az akkori olajminőség mi lehetett? API SG? Most már a legtöbb olaj SL minősítésű, bőven felülmúlja az 1993-as szabványokat.
Rendszeres olajcsere!
Hideg motort nem forgatjuk vörös mezőig!
Lehetőleg egy olajtípus több intervallumon keresztüli használata!
Ámen Pisti!!!

 

Elküldve: Tue Jan 07, 2014 10:15 pm
Szerző: sarkany
Ez az olajtéma annyira túl van misztifikálva. Mikor adták ki a 916-t? 1993-ban? Ez több, mint 20 éve volt. A 748 1994-ben forgott 11.000-t , Ugyanaz a gördülő-és siklócsapágyak vannak a 1198-ban is, amely forog kb. 10.000-t, a csapágyillesztések is megegyeznek a 1198-al.
Az akkori olajminőség mi lehetett? API SG? Most már a legtöbb olaj SL minősítésű, bőven felülmúlja az 1993-as szabványokat.
Rendszeres olajcsere!
Hideg motort nem forgatjuk vörös mezőig!
Lehetőleg egy olajtípus több intervallumon keresztüli használata!

 

Elküldve: Tue Jan 07, 2014 9:42 pm
Szerző: dino74
Tegnap beszéltem a csávó val,akit Kedves "Szépfiú" Sanci ajánlott,valahol a mammut környékén van a bót.
Nekem a km(41E) és évjárat(2003) alapján az 5100 -et ajánlotta,rész szintetik.
A Nagy Laci meg azt mondja,hogy a Shell Advance 4T a frankó,idáig mindig az vólt benne,nem volt vele bajom.
Sándor,Mit tegyek??!!
ja, részszintetikus és hc synthese hydrocrack (castrol) olajat csak a kukába használunk

 

Elküldve: Tue Jan 07, 2014 6:49 pm
Szerző: 76
Tegnap beszéltem a csávó val,akit Kedves "Szépfiú" Sanci ajánlott,valahol a mammut környékén van a bót.
Nekem a km(41E) és évjárat(2003) alapján az 5100 -et ajánlotta,rész szintetik.
A Nagy Laci meg azt mondja,hogy a Shell Advance 4T a frankó,idáig mindig az vólt benne,nem volt vele bajom.
Sándor,Mit tegyek??!!
ha a rossoban szerelt etsz akkor shell,ha nem akkor 7100

 

Elküldve: Tue Jan 07, 2014 4:59 pm
Szerző: MihalyZotya
Tegnap beszéltem a csávó val,akit Kedves "Szépfiú" Sanci ajánlott,valahol a mammut környékén van a bót.
Nekem a km(41E) és évjárat(2003) alapján az 5100 -et ajánlotta,rész szintetik.
A Nagy Laci meg azt mondja,hogy a Shell Advance 4T a frankó,idáig mindig az vólt benne,nem volt vele bajom.
Sándor,Mit tegyek??!!

 

Elküldve: Tue Jan 07, 2014 9:19 am
Szerző: Akos
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus
igaz azt elfelejtettem,hogy szintetikus legyen.
Nekem 300v van benne,az elm versenyolaj.
Ezzel kapcsolatban egy kérdés foglalkoztat nagyon. Az pedig az, hogy a verseny olaj adta többlet a teljesítményben (leadott lóerő, nyomaték), vagy pedig a motor védelmében (nagyobb nyírási ellenállás, extra magas hőmérsékleten nyújtott stabil kenési tulajdonságok) nyilvánul meg?

 

Elküldve: Mon Jan 06, 2014 10:57 pm
Szerző: 76
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus
igaz azt elfelejtettem,hogy szintetikus legyen.
Nekem 300v van benne,az elm versenyolaj.

 

Elküldve: Mon Jan 06, 2014 10:57 pm
Szerző: Akos
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus
Igen, igazad van, akkoriban még a motul oldalán talált keresővel választottam. Cseppet sem megalapozott módon. A Shellben egyáltalán nem gondolkodtam amíg a Motorosso-nál meg nem győztek, hogy az a tuti.

 

Elküldve: Mon Jan 06, 2014 10:43 pm
Szerző: dino74
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?
én agip 10w60 racinget használtam, most nekem shell van benne nem érzékelek semmiben különbséget. Ha motul akkor minimum 7100 mert ha jól tudom az 5100 az rész szintetikus

 

Elküldve: Mon Jan 06, 2014 10:32 pm
Szerző: Akos
Első olajcserekor 10W-40 Motul 5100-at tettem bele. Ez első indításkor nagyon tetszett és később sem éreztem bármi olyat ami miatt váltottam volna.
30.000-es szervízen a Desmodoki Castrol Power 1 Racing 10w-50-et tett bele. Ezzel helyben járatva enyhén füstölt a masina. Ez nem annyira tetszett. A perifériás érzékelésem kezdett némi extra mechanikus zajt is észlelni, de lehet, hogy csak simán paranoia volt, nem tudnám megmondani. Ezért ottjártamkor hirtelen ötlettől vezérelve lecseréltettem az olajat a Motorosso-s srácokkal.
Ekkor került bele a Shell Advance Ultra, de hogy 10w-40, vagy 15w-50 nem tudom megmondani. Ezzel viszont teljesen elégedett vagyok, nincs füst, nincs extra mechanikus zaj, szépen veszi a fordulatot. Amin mostanában gondolkodom a Motul 300V olaja.
Erről esetleg tapasztalat valakinek?

 

Elküldve: Mon Jan 06, 2014 10:27 pm
Szerző: 76
Ricsi,milyen ügyesen beraktad,észre se vettem! :p

 

Elküldve: Mon Jan 06, 2014 10:23 pm
Szerző: 76
Én ráérős időmben megnéztem pár használati útmutatót,mind 15w-50 írt. Én a köv márkákból választanék(Motul,Agip,Shell,Castrol)és csak megbízható helyről venném a hamisítás miatt!Importör nem sportmotor.hu és nem benzinkút! Ott a literes kiszerelést áll pillanatragasztózzák.15-50 nem biztos,hogy mindegyik gyárt de valszeg 10-50 igen.És ne az olajon spórolj!ricsi,tedd át! :p