Oldal: 2 / 61

 

Elküldve: Sun Mar 03, 2019 8:32 pm
Szerző: PistaFR
Na èn is így gondoltam a cserèt.
Igazából nem èrdekel ha költeni kell a motorra. Ez a hobbim, csak a fölösleges kiadásokat nem szeretem. A hètköznapi motorosnak van egy videója ahol egy cagiva endurót szerelnek amibe monster blokk van, ès ott mondja el, hogy abba valami honda accord szíja való. Gates powergrip család tagja, ugyan az mint a gyári ducati, csak a szöveg színe más. 4500Ft tán darabja. Ennek szeretnèk utánajárni, itt is van-e ilyen alternatíva.
Szerintem csak olyan szíjat tegyél fel, ami erre van méretezve. Dayco elvileg van Ducatihoz való, meg van Flennor (német márka) is. Állítólag a Gates gyártja a gyári Ducatit, de olyan szerződéssel, hogy saját maga saját márkanéven nem árulhatja.

 

Elküldve: Sun Mar 03, 2019 8:13 pm
Szerző: Areteosz
Na èn is így gondoltam a cserèt.
Igazából nem èrdekel ha költeni kell a motorra. Ez a hobbim, csak a fölösleges kiadásokat nem szeretem. A hètköznapi motorosnak van egy videója ahol egy cagiva endurót szerelnek amibe monster blokk van, ès ott mondja el, hogy abba valami honda accord szíja való. Gates powergrip család tagja, ugyan az mint a gyári ducati, csak a szöveg színe más. 4500Ft tán darabja. Ennek szeretnèk utánajárni, itt is van-e ilyen alternatíva.

 

Elküldve: Sun Mar 03, 2019 7:28 pm
Szerző: Attilahunter
Ez eszembe se jutott.
Vezérlés alkatrészeket, honnan veszitek? Szíjból mi a gyári megfelelője? Ha jól tudom kisebb ducatikra van a gyárival azonos de csak pár ezer Ft-os változat. 1100-es blokkra is létezik? Vezérlésrögzítő szükséges a cseréhez, vagy valami extre?

Én a téli szíjcseréhez az oemparts-ról vettem a gyári szíjakat. Talan Dayco-ból van erre megfelelő is. De, hogy az mennyire azonos minőség az már kérdéses...ezt csak az tudná megmondani aki használta már egy csereintervallumot... Én a cserét megoldom magam, de a szíjból csakis gyárit teszek fel.
36e volt a két szíj, nem kevés az tény, de ha úgy nézem, hogy csak 20e km-ként kell akkor ki lehet bírni.

A cseréhez egyébként nem kell csak pár imbuszkulcs és egy jelölőfilc.
Youtubon van fent számos videó is róla.

 

Elküldve: Sun Mar 03, 2019 3:24 pm
Szerző: Areteosz
Ez eszembe se jutott.
Vezérlés alkatrészeket, honnan veszitek? Szíjból mi a gyári megfelelője? Ha jól tudom kisebb ducatikra van a gyárival azonos de csak pár ezer Ft-os változat. 1100-es blokkra is létezik? Vezérlésrögzítő szükséges a cseréhez, vagy valami extre?

 

Elküldve: Sat Mar 02, 2019 9:16 am
Szerző: EchoPeti1
Egyik kollegám eredetileg műszerèsz, ő már ránèzett. Szerinte is beázás lehetett, volt benne szakadás is, meg hibás led. Ezeket javította meg kitakarította. Règebbi kèpet nèzve valamivel jobb is lett, de nem nagy a változás. Szerinte az átvezető grafitos szilikonos csík a ludas ami a nyák ès a kijelző kapcsolatát biztosítja. Elvileg megèr mègegy takarítást. Ha nem jön be felkeresem a pixel kft-t. Attól tartok a csere se csak egy csatlakozó. Kell valamit tanítani is igaz?
Plusz egy örök magyarázkodás a későbbiekben, miért is cseréltél műszerfalat. Ha így döntesz minimum videóval dokumentálnám miért cseréltem ki, úgy, hogy az eredeti alkatrész még a helyén van, és működik
Az a baj a műszerfal csere dolog már most is gyanús, mert csak 3 karakter jelenik meg gyújtás ráadáskor, márpedig az 1100 az 4 karakter.
Mondjuk azt a hármat se tudom elolvasni.
Lehet csak lemarad az eleje.

Egyèbkènt az adatokat nem a motorvezèrlő tárolja, ès a műszerfal csak megjeleníti?
Szerintem a műszerfal tárolja, mivel sokan kicserélik a motorvezérlőt kipufogó rendszer cserekor, így ha az tárolna mindent logikusan nullázódna a km. :D

 

Elküldve: Sat Mar 02, 2019 5:05 am
Szerző: Areteosz
Keresd meg a Pixelfix Kft-t. Autók kijelzőinek javításával foglalkoznak, persze attól is függ itt milyen technológiával jut el a jel a szegmensekhez. Lehet, hogy egy egyszerű szétszedés és tisztítás segíthet, csak csínján kell bánni a vezető felületekkel, mert a legjobb szándékkal is le lehet kapni a vezető felületet tisztítás helyett. Ha epoxi alapú a cucc, akkor azt cserélni kell, azt házilag nem lehet.
Egyik kollegám eredetileg műszerèsz, ő már ránèzett. Szerinte is beázás lehetett, volt benne szakadás is, meg hibás led. Ezeket javította meg kitakarította. Règebbi kèpet nèzve valamivel jobb is lett, de nem nagy a változás. Szerinte az átvezető grafitos szilikonos csík a ludas ami a nyák ès a kijelző kapcsolatát biztosítja. Elvileg megèr mègegy takarítást. Ha nem jön be felkeresem a pixel kft-t. Attól tartok a csere se csak egy csatlakozó. Kell valamit tanítani is igaz?
Plusz egy örök magyarázkodás a későbbiekben, miért is cseréltél műszerfalat. Ha így döntesz minimum videóval dokumentálnám miért cseréltem ki, úgy, hogy az eredeti alkatrész még a helyén van, és működik
Az a baj a műszerfal csere dolog már most is gyanús, mert csak 3 karakter jelenik meg gyújtás ráadáskor, márpedig az 1100 az 4 karakter.
Mondjuk azt a hármat se tudom elolvasni.
Lehet csak lemarad az eleje.

Egyèbkènt az adatokat nem a motorvezèrlő tárolja, ès a műszerfal csak megjeleníti?

 

Elküldve: Thu Feb 28, 2019 9:39 pm
Szerző: Lendvai
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?
Keresd meg a Pixelfix Kft-t. Autók kijelzőinek javításával foglalkoznak, persze attól is függ itt milyen technológiával jut el a jel a szegmensekhez. Lehet, hogy egy egyszerű szétszedés és tisztítás segíthet, csak csínján kell bánni a vezető felületekkel, mert a legjobb szándékkal is le lehet kapni a vezető felületet tisztítás helyett. Ha epoxi alapú a cucc, akkor azt cserélni kell, azt házilag nem lehet.
Egyik kollegám eredetileg műszerèsz, ő már ránèzett. Szerinte is beázás lehetett, volt benne szakadás is, meg hibás led. Ezeket javította meg kitakarította. Règebbi kèpet nèzve valamivel jobb is lett, de nem nagy a változás. Szerinte az átvezető grafitos szilikonos csík a ludas ami a nyák ès a kijelző kapcsolatát biztosítja. Elvileg megèr mègegy takarítást. Ha nem jön be felkeresem a pixel kft-t. Attól tartok a csere se csak egy csatlakozó. Kell valamit tanítani is igaz?
Ha a szilikoncsík vezeti át a jelet, akkor azt lehet cserélni, ha gáz, bár takarítani is lehet. Tanítani szerintem nem kell semmit, mert ha kiszereled az akkut utána is működik minden. Lehet egy kis kontaktspray-s simogatást megér, ha beázástól lett ilyen, akkor az esetleges koszt, maradék vízkövet az leszedi, de ha a beázástól sérült az elektronika azon nem fog segíteni sajnos.

 

Elküldve: Thu Feb 28, 2019 6:57 am
Szerző: Kajakman
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?
Keresd meg a Pixelfix Kft-t. Autók kijelzőinek javításával foglalkoznak, persze attól is függ itt milyen technológiával jut el a jel a szegmensekhez. Lehet, hogy egy egyszerű szétszedés és tisztítás segíthet, csak csínján kell bánni a vezető felületekkel, mert a legjobb szándékkal is le lehet kapni a vezető felületet tisztítás helyett. Ha epoxi alapú a cucc, akkor azt cserélni kell, azt házilag nem lehet.
Egyik kollegám eredetileg műszerèsz, ő már ránèzett. Szerinte is beázás lehetett, volt benne szakadás is, meg hibás led. Ezeket javította meg kitakarította. Règebbi kèpet nèzve valamivel jobb is lett, de nem nagy a változás. Szerinte az átvezető grafitos szilikonos csík a ludas ami a nyák ès a kijelző kapcsolatát biztosítja. Elvileg megèr mègegy takarítást. Ha nem jön be felkeresem a pixel kft-t. Attól tartok a csere se csak egy csatlakozó. Kell valamit tanítani is igaz?
Plusz egy örök magyarázkodás a későbbiekben, miért is cseréltél műszerfalat. Ha így döntesz minimum videóval dokumentálnám miért cseréltem ki, úgy, hogy az eredeti alkatrész még a helyén van, és működik

 

Elküldve: Thu Feb 28, 2019 5:27 am
Szerző: Areteosz
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?
Keresd meg a Pixelfix Kft-t. Autók kijelzőinek javításával foglalkoznak, persze attól is függ itt milyen technológiával jut el a jel a szegmensekhez. Lehet, hogy egy egyszerű szétszedés és tisztítás segíthet, csak csínján kell bánni a vezető felületekkel, mert a legjobb szándékkal is le lehet kapni a vezető felületet tisztítás helyett. Ha epoxi alapú a cucc, akkor azt cserélni kell, azt házilag nem lehet.
Egyik kollegám eredetileg műszerèsz, ő már ránèzett. Szerinte is beázás lehetett, volt benne szakadás is, meg hibás led. Ezeket javította meg kitakarította. Règebbi kèpet nèzve valamivel jobb is lett, de nem nagy a változás. Szerinte az átvezető grafitos szilikonos csík a ludas ami a nyák ès a kijelző kapcsolatát biztosítja. Elvileg megèr mègegy takarítást. Ha nem jön be felkeresem a pixel kft-t. Attól tartok a csere se csak egy csatlakozó. Kell valamit tanítani is igaz?

 

Elküldve: Wed Feb 27, 2019 10:31 pm
Szerző: Lendvai
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?
Keresd meg a Pixelfix Kft-t. Autók kijelzőinek javításával foglalkoznak, persze attól is függ itt milyen technológiával jut el a jel a szegmensekhez. Lehet, hogy egy egyszerű szétszedés és tisztítás segíthet, csak csínján kell bánni a vezető felületekkel, mert a legjobb szándékkal is le lehet kapni a vezető felületet tisztítás helyett. Ha epoxi alapú a cucc, akkor azt cserélni kell, azt házilag nem lehet.

 

Elküldve: Wed Feb 27, 2019 7:39 pm
Szerző: Hobo
Sziasztok! Szeretném átfesteni a nyomólapot, illetve a rugókat. Van tapasztalata ezzel valakinek? Illetve milyen festék ajánlott?

 

Elküldve: Wed Feb 27, 2019 5:31 pm
Szerző: majomka
Sziasztok!

Telószimering cserénél használtok szimering beütőt? (monster).

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 9:47 pm
Szerző: Attilahunter
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?

Nagy eséllyel beázott vmikor. Nem tudom mennyire javítható. Egy cseredarab szemmel jól látható összegbe fáj az tuti.

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 7:56 pm
Szerző: Areteosz
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?
Nem mostad le mostanában?
Hát még most került hozzám a motor. Lekérdezve rendszám alapján ilyen egy pár éve. Most lett kitakarítva, egy műszerész álltal, volt is benne retek bőven, de nem javult meg sajnos.

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 7:27 pm
Szerző: Kajakman
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?
Nem mostad le mostanában?

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 5:56 pm
Szerző: Areteosz
Üdv!
Találkoztatok már hasonló problèmával?
Mi a megoldás?

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 4:29 pm
Szerző: Warpig
Csütörtökön az Aldiban lesz nyomatékkulcs. Lehet valakit érdekel.

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 12:51 pm
Szerző: majomka
Monster 600-hoz tudja valaki a gyari benzinszűrő csonk- és benzincső belső átmérőjét? Tudom, hogy megnézni a legkönnyebb, de egy hétig nincs rá lehetőségem.
Teló szimeringet hol kapok? Se a maleducatin, de az oem-n, se a motoralkatresz.eu-n nem találok. :/
Maráczi Zsolt (MaleDucati) tuti be tudja szerezni, írj neki itt fórumon, vagy egy emailt esetleg hívd fel! :)

Köszi! Ez jó, mert minden oldalon vagy ez hiányzik vagy az.

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 7:52 am
Szerző: dudu
Monster 600-hoz tudja valaki a gyari benzinszűrő csonk- és benzincső belső átmérőjét? Tudom, hogy megnézni a legkönnyebb, de egy hétig nincs rá lehetőségem.
Teló szimeringet hol kapok? Se a maleducatin, de az oem-n, se a motoralkatresz.eu-n nem találok. :/
Maráczi Zsolt (MaleDucati) tuti be tudja szerezni, írj neki itt fórumon, vagy egy emailt esetleg hívd fel! :)

 

Elküldve: Mon Feb 25, 2019 5:44 am
Szerző: DieselManiaco
Monster 600-hoz tudja valaki a gyari benzinszűrő csonk- és benzincső belső átmérőjét? Tudom, hogy megnézni a legkönnyebb, de egy hétig nincs rá lehetőségem.
Teló szimeringet hol kapok? Se a maleducatin, de az oem-n, se a motoralkatresz.eu-n nem találok. :/
a benzincső illetve csonk 8-as.

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 6:55 pm
Szerző: PistaFR
Sziasztok, a generátor és a feszszabályzó (vagy fesszabályzó?) közti csati meg van égve. Mit lehet/érdemes/kell ellenőrizni, és hogy érdemes javítani? Forrasztás? Vagy van valami bevált csatlakozó típus, ami könnyen és olcsón beszerezhető?
PistaFR, mindennemű elektromos csatlakozó akkor ég meg, ha nagy áramot ereszt át, de a kontaktus elszennyeződött, így folyamatosan áthúzásos ívekkel tud csak az áram továbbjutni. Vagy ha a kelleténél jóval nagyobb áram folyik (zárlat valahol, de az nem annyira gyakori és észrevennéd, mert olyankor valami általában nem működik). Semmi extra, bárhol előfordulhat, ilyenkor ha lecseréli az ember a csatlakozót biztosítani kell, hogy ne korrodáljon (pl. szilikonzsír, vagy erre specializált zsírok) de persze nem közvetlenül az érintkező felületekre, hanem a csatlakozás után köré), illetve legyen felület (ha rugalmas a csatlakozás, akkor fokozni az érintkező felületeknél az erőt).
Köszi. Az új stekkert gyakrabban fogom ellenőrizni.

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 6:28 pm
Szerző: majomka
Monster 600-hoz tudja valaki a gyari benzinszűrő csonk- és benzincső belső átmérőjét? Tudom, hogy megnézni a legkönnyebb, de egy hétig nincs rá lehetőségem.
Teló szimeringet hol kapok? Se a maleducatin, de az oem-n, se a motoralkatresz.eu-n nem találok. :/

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 3:58 pm
Szerző: Lendvai
Sziasztok, a generátor és a feszszabályzó (vagy fesszabályzó?) közti csati meg van égve. Mit lehet/érdemes/kell ellenőrizni, és hogy érdemes javítani? Forrasztás? Vagy van valami bevált csatlakozó típus, ami könnyen és olcsón beszerezhető?
PistaFR, mindennemű elektromos csatlakozó akkor ég meg, ha nagy áramot ereszt át, de a kontaktus elszennyeződött, így folyamatosan áthúzásos ívekkel tud csak az áram továbbjutni. Vagy ha a kelleténél jóval nagyobb áram folyik (zárlat valahol, de az nem annyira gyakori és észrevennéd, mert olyankor valami általában nem működik). Semmi extra, bárhol előfordulhat, ilyenkor ha lecseréli az ember a csatlakozót biztosítani kell, hogy ne korrodáljon (pl. szilikonzsír, vagy erre specializált zsírok) de persze nem közvetlenül az érintkező felületekre, hanem a csatlakozás után köré), illetve legyen felület (ha rugalmas a csatlakozás, akkor fokozni az érintkező felületeknél az erőt).

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 3:11 pm
Szerző: PistaFR


http://www.ducatisuite.com/belttension.html

A linken némi angoltudással részletesen elolvashatod a feszítés módját.

Röviden annyi a lényeg, hogy a vezetőgörgő és a szíj közé betolod az 5 ill. 6-os imbuszkulcsot. Passzosan kell beférjen, ha befér egyel nagyobb akkor laza lesz, ha nem fér be csak kisebb akkor pedig feszes. A fekvő hengernél 5 mm, az állónál pedig 6mm a nagyobb hőterhelés miatt.
A régi szíjat ami herzre volt beállítva megnéztem a leszerelés előtt ezzel a módszerrel és szerintem simán használható a módszer. Ha olvasol külföldi fórumokat ott is megtalálható több helyen is.

Bár lehet megköveznek majd páran ezért, hogy nem a NASA-hoz vittem szíjcserére....
Ha a leszerelés előtt megnéztél egy (elvileg) kb 20e-t futott szíjat, az nem sokat bizonyít. Ennyi futás utan tuti lazább volt, mint amikor a szerelő beállította pontosaan, a szíj is nyúlik, stb. A kétszelepesek karbantartási kézikönyvét nem szoktam olvasni, de gyanítom azok szíjfeszességét is kell ellenőrizni (illetve szükség esetén újra beállítani) féltávnál, nem véletlenül.

Tisztában vagyok vele, hogy kell ellenőrizni és utána állítani ha szükséges. Ez megtörtént a lecserélt szíjnál is az előző tulajnál 3e km ezelőtt, ekkor lett beállítva szervízben..... és ezt ellenőriztem le leszerelés előtt.
Ok, a részletek ismerete nélkül írtam, amit írtam.

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 2:51 pm
Szerző: Attilahunter

Szia!
Az imbuszkulcsos módszer alatt mit értesz? Azért kérdezem mert ma biztonsagkedveert raneztem a szijakra hogy mig idopontot kapok szervizben legalabb tudjam elmehetek e odaig. Mindket szijam szep, es latszik csereltek, minden jelolve, de az egyik lazabb volt latgatoan valamivel. Tudsz vmi megoldast a megfelelo feszitesre?


http://www.ducatisuite.com/belttension.html

A linken némi angoltudással részletesen elolvashatod a feszítés módját.

Röviden annyi a lényeg, hogy a vezetőgörgő és a szíj közé betolod az 5 ill. 6-os imbuszkulcsot. Passzosan kell beférjen, ha befér egyel nagyobb akkor laza lesz, ha nem fér be csak kisebb akkor pedig feszes. A fekvő hengernél 5 mm, az állónál pedig 6mm a nagyobb hőterhelés miatt.
A régi szíjat ami herzre volt beállítva megnéztem a leszerelés előtt ezzel a módszerrel és szerintem simán használható a módszer. Ha olvasol külföldi fórumokat ott is megtalálható több helyen is.

Bár lehet megköveznek majd páran ezért, hogy nem a NASA-hoz vittem szíjcserére....


Nagyon köszi! Sok videóban láttam ezt. Megosztó a felhasználók között ez biztos. De az is, hogy az enyémnél szerintem egy 8as imbusz is befért volna.. így örülök, hogy beállítottam a leírásod szerint.
Igazán nincs mit, örülök, hogy tudtam egy kis infot adni.
Nagyon megosztó téma a házi szerelés az tény. Ki mire esküszik... Szerelési tapasztalattal azért rá lehet jönni, hogy ez sem földönkívüli technológia.
De hozzáteszem mindenképp, hogy saját felelősségünk tudatában cselekszünk!

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 2:41 pm
Szerző: Attilahunter

Szia!
Az imbuszkulcsos módszer alatt mit értesz? Azért kérdezem mert ma biztonsagkedveert raneztem a szijakra hogy mig idopontot kapok szervizben legalabb tudjam elmehetek e odaig. Mindket szijam szep, es latszik csereltek, minden jelolve, de az egyik lazabb volt latgatoan valamivel. Tudsz vmi megoldast a megfelelo feszitesre?


http://www.ducatisuite.com/belttension.html

A linken némi angoltudással részletesen elolvashatod a feszítés módját.

Röviden annyi a lényeg, hogy a vezetőgörgő és a szíj közé betolod az 5 ill. 6-os imbuszkulcsot. Passzosan kell beférjen, ha befér egyel nagyobb akkor laza lesz, ha nem fér be csak kisebb akkor pedig feszes. A fekvő hengernél 5 mm, az állónál pedig 6mm a nagyobb hőterhelés miatt.
A régi szíjat ami herzre volt beállítva megnéztem a leszerelés előtt ezzel a módszerrel és szerintem simán használható a módszer. Ha olvasol külföldi fórumokat ott is megtalálható több helyen is.

Bár lehet megköveznek majd páran ezért, hogy nem a NASA-hoz vittem szíjcserére....
Ha a leszerelés előtt megnéztél egy (elvileg) kb 20e-t futott szíjat, az nem sokat bizonyít. Ennyi futás utan tuti lazább volt, mint amikor a szerelő beállította pontosaan, a szíj is nyúlik, stb. A kétszelepesek karbantartási kézikönyvét nem szoktam olvasni, de gyanítom azok szíjfeszességét is kell ellenőrizni (illetve szükség esetén újra beállítani) féltávnál, nem véletlenül.

Tisztában vagyok vele, hogy kell ellenőrizni és utána állítani ha szükséges. Ez megtörtént a lecserélt szíjnál is az előző tulajnál 3e km ezelőtt, ekkor lett beállítva szervízben..... és ezt ellenőriztem le leszerelés előtt.

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 11:31 am
Szerző: majomka

Meglesem majd, egy próbát megér, úgy is kell majd ellenőrizni pár 100 km után.
Csere után az imbuszkulcsos módszerrel lett beállítva a feszesség a végén. Jónak tűnt a módszer.

Szia!
Az imbuszkulcsos módszer alatt mit értesz? Azért kérdezem mert ma biztonsagkedveert raneztem a szijakra hogy mig idopontot kapok szervizben legalabb tudjam elmehetek e odaig. Mindket szijam szep, es latszik csereltek, minden jelolve, de az egyik lazabb volt latgatoan valamivel. Tudsz vmi megoldast a megfelelo feszitesre?


http://www.ducatisuite.com/belttension.html

A linken némi angoltudással részletesen elolvashatod a feszítés módját.

Röviden annyi a lényeg, hogy a vezetőgörgő és a szíj közé betolod az 5 ill. 6-os imbuszkulcsot. Passzosan kell beférjen, ha befér egyel nagyobb akkor laza lesz, ha nem fér be csak kisebb akkor pedig feszes. A fekvő hengernél 5 mm, az állónál pedig 6mm a nagyobb hőterhelés miatt.
A régi szíjat ami herzre volt beállítva megnéztem a leszerelés előtt ezzel a módszerrel és szerintem simán használható a módszer. Ha olvasol külföldi fórumokat ott is megtalálható több helyen is.

Bár lehet megköveznek majd páran ezért, hogy nem a NASA-hoz vittem szíjcserére....


Nagyon köszi! Sok videóban láttam ezt. Megosztó a felhasználók között ez biztos. De az is, hogy az enyémnél szerintem egy 8as imbusz is befért volna.. így örülök, hogy beállítottam a leírásod szerint.

 

Elküldve: Sun Feb 24, 2019 10:38 am
Szerző: PistaFR

Meglesem majd, egy próbát megér, úgy is kell majd ellenőrizni pár 100 km után.
Csere után az imbuszkulcsos módszerrel lett beállítva a feszesség a végén. Jónak tűnt a módszer.

Szia!
Az imbuszkulcsos módszer alatt mit értesz? Azért kérdezem mert ma biztonsagkedveert raneztem a szijakra hogy mig idopontot kapok szervizben legalabb tudjam elmehetek e odaig. Mindket szijam szep, es latszik csereltek, minden jelolve, de az egyik lazabb volt latgatoan valamivel. Tudsz vmi megoldast a megfelelo feszitesre?


http://www.ducatisuite.com/belttension.html

A linken némi angoltudással részletesen elolvashatod a feszítés módját.

Röviden annyi a lényeg, hogy a vezetőgörgő és a szíj közé betolod az 5 ill. 6-os imbuszkulcsot. Passzosan kell beférjen, ha befér egyel nagyobb akkor laza lesz, ha nem fér be csak kisebb akkor pedig feszes. A fekvő hengernél 5 mm, az állónál pedig 6mm a nagyobb hőterhelés miatt.
A régi szíjat ami herzre volt beállítva megnéztem a leszerelés előtt ezzel a módszerrel és szerintem simán használható a módszer. Ha olvasol külföldi fórumokat ott is megtalálható több helyen is.

Bár lehet megköveznek majd páran ezért, hogy nem a NASA-hoz vittem szíjcserére....
Ha a leszerelés előtt megnéztél egy (elvileg) kb 20e-t futott szíjat, az nem sokat bizonyít. Ennyi futás utan tuti lazább volt, mint amikor a szerelő beállította pontosaan, a szíj is nyúlik, stb. A kétszelepesek karbantartási kézikönyvét nem szoktam olvasni, de gyanítom azok szíjfeszességét is kell ellenőrizni (illetve szükség esetén újra beállítani) féltávnál, nem véletlenül.

 

Elküldve: Sat Feb 23, 2019 8:27 pm
Szerző: Attilahunter
Egy youtube videón a Musical Tuner v1.2 alkalmazással ellenőrizték a szíjfeszességet.

Meglesem majd, egy próbát megér, úgy is kell majd ellenőrizni pár 100 km után.
Csere után az imbuszkulcsos módszerrel lett beállítva a feszesség a végén. Jónak tűnt a módszer.

Szia!
Az imbuszkulcsos módszer alatt mit értesz? Azért kérdezem mert ma biztonsagkedveert raneztem a szijakra hogy mig idopontot kapok szervizben legalabb tudjam elmehetek e odaig. Mindket szijam szep, es latszik csereltek, minden jelolve, de az egyik lazabb volt latgatoan valamivel. Tudsz vmi megoldast a megfelelo feszitesre?


http://www.ducatisuite.com/belttension.html

A linken némi angoltudással részletesen elolvashatod a feszítés módját.

Röviden annyi a lényeg, hogy a vezetőgörgő és a szíj közé betolod az 5 ill. 6-os imbuszkulcsot. Passzosan kell beférjen, ha befér egyel nagyobb akkor laza lesz, ha nem fér be csak kisebb akkor pedig feszes. A fekvő hengernél 5 mm, az állónál pedig 6mm a nagyobb hőterhelés miatt.
A régi szíjat ami herzre volt beállítva megnéztem a leszerelés előtt ezzel a módszerrel és szerintem simán használható a módszer. Ha olvasol külföldi fórumokat ott is megtalálható több helyen is.

Bár lehet megköveznek majd páran ezért, hogy nem a NASA-hoz vittem szíjcserére....

 

Elküldve: Sat Feb 23, 2019 7:27 pm
Szerző: majomka
Sziasztok!
Szíjfeszesség mérésnél használta már valaki a Gates Carbon Drive programot? Külföldi fórumokon dícs
érték, én kipróbáltam ma de semmire se jutottam vele 40 hz-től mértem 230 hz-ig elég sokféle értéket...

Van vele tapasztalata vkinek?
Egy youtube videón a Musical Tuner v1.2 alkalmazással ellenőrizték a szíjfeszességet.

Meglesem majd, egy próbát megér, úgy is kell majd ellenőrizni pár 100 km után.
Csere után az imbuszkulcsos módszerrel lett beállítva a feszesség a végén. Jónak tűnt a módszer.

Szia!
Az imbuszkulcsos módszer alatt mit értesz? Azért kérdezem mert ma biztonsagkedveert raneztem a szijakra hogy mig idopontot kapok szervizben legalabb tudjam elmehetek e odaig. Mindket szijam szep, es latszik csereltek, minden jelolve, de az egyik lazabb volt latgatoan valamivel. Tudsz vmi megoldast a megfelelo feszitesre?

 

Elküldve: Sat Feb 23, 2019 5:28 pm
Szerző: majomka
Még mindig én vagyok a Monster 600al. Az volna a kérdésem, hogy létezik, hogy ha sokaig van felnyitva a tank - és vele együtt a benzinszűrő, gondolom az - akkor utána nehezebben indul?

 

Elküldve: Fri Feb 22, 2019 3:27 pm
Szerző: gonosz
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!

https://motoralkatresz.eu/motorok/ducat ... _600/2000/

520-as 102 szemű a gyári áttételhez.

Én is innen rendeltem nemrég a multira a teljes láncszettet. Minden klappolt.

Köszi!
Idekolbászoltam véletlenül magamtól is mert az OEMen nem volt minden. Ennek jó a tematikus keresője, innen rendeltem :)
én is több dolgot rendeltem már tőlük, minden ok velük. Még talán kedvezményünk is van ott...

 

Elküldve: Thu Feb 21, 2019 8:33 pm
Szerző: majomka
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!

https://motoralkatresz.eu/motorok/ducat ... _600/2000/

520-as 102 szemű a gyári áttételhez.

Én is innen rendeltem nemrég a multira a teljes láncszettet. Minden klappolt.

Köszi!
Idekolbászoltam véletlenül magamtól is mert az OEMen nem volt minden. Ennek jó a tematikus keresője, innen rendeltem :)

 

Elküldve: Thu Feb 21, 2019 7:47 pm
Szerző: Attilahunter
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!

https://motoralkatresz.eu/motorok/ducat ... _600/2000/

520-as 102 szemű a gyári áttételhez.

Én is innen rendeltem nemrég a multira a teljes láncszettet. Minden klappolt.

 

Elküldve: Thu Feb 21, 2019 4:35 pm
Szerző: majomka
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!


Esetleg 520-as és 102?
az attól is függ, hogy gyári fogaskerekek vannak-e fönn vagy esetleg lett cserélve másra, de én 520-as DID-t használok, ha jól emlékszem az 100-as. De valaki anno azt írta itt, amikor ugyanezt kérdeztem, ha tuti biztosra akarsz menni: számold meg. :)

még csak holnap jön haza a paci, én meg türelmetlen vagyok =)
fogaskerekekkel együtt cserélem természetesen, gyári méretűekkel

Köszi

 

Elküldve: Thu Feb 21, 2019 4:17 pm
Szerző: gonosz
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!


Esetleg 520-as és 102?
az attól is függ, hogy gyári fogaskerekek vannak-e fönn vagy esetleg lett cserélve másra, de én 520-as DID-t használok, ha jól emlékszem az 100-as. De valaki anno azt írta itt, amikor ugyanezt kérdeztem, ha tuti biztosra akarsz menni: számold meg. :)

 

Elküldve: Thu Feb 21, 2019 4:16 pm
Szerző: dudu
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!


Esetleg 520-as és 102?
Én anno tőlük rendeltem a komplett szettet: http://www.ekchain.hu/ (Klubbtagoknak 10%-kedvezmény is volt :) )

520 SRX / 102 szemes lánc kellett (Bár az én motorom 2001-es volt, de gondolom nincs különbség.)

 

Elküldve: Thu Feb 21, 2019 3:39 pm
Szerző: majomka
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!


Esetleg 520-as és 102?

 

Elküldve: Thu Feb 21, 2019 3:05 pm
Szerző: majomka
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy Monster 600 (2000) mocihoz milyen láncszettet kell venni? OEM-en az első-hátsó lánckereket megtaláltam, de láncot nem. Itt mondjuk jóval drágább a gyári lánckerék, mint pl google találatok. Hány szemes lánc kell?
Előre is köszi!

 

Elküldve: Wed Feb 20, 2019 7:14 pm
Szerző: PistaFR
Én akkor vettem észre, hogy megvan égve, amikor elment a töltésem, majd kiderült, hogy a tekercsem lett zárlatos (a tekercs kivezetései és a test között zárlatot mérsz). Amikor visszaszereltem újratekercselés után, ezt a csatlakozót egy erős és jó minőségű sorkapocsra cseréltem. Beválni látszik, nem melegszik.
Köszi. :) Az önindító és a szabadonfutó állapotának akarok utánajárni, ehhez ugye le kell venni a generátor fedelet, amiatt került elő ez a stekker. Töltés problémám nem volt (szerintem), mert aktîv használat mellett indult a gép rendesen. A sorkapocs jó ötletnek tűnik, nem gondoltam rá, pedig a fixen összeforrasztás után egyből a legegyszerűbb :) Le is szigetelted valahogy?
Nem találtam ki semmi jó megodlást erre, de arra gondoltam, hogy legalább körbetekerem szigszalaggal, de még nem tettem meg ezt sem (az elején figyeltem melegszik-e, utána meg már így maradt...)
Amikor vettem a sorkapcsot, azt javasolták, hogy 30A legyen, és olyan kivitel amiben egy fémlapka van a csavarok alatt, hogy az nyomja a vezetékeket, de direktbe a csavar.
Közben elvégeztem pár mérést, azok alapján a generátor és a szabályzó is rendben van.

Köszi a választ, szerintem ilyet keresek majd én is. 20$+horror szállításért találtam olyan csatlakozót, mint a gyári, de azt nagyon sokallom. A sorkapocs jónak tűnik, tuti stabilabb a kontakt, de megmarad a szerelhetőség is.

Hoppá! Találtam Kínából gyárival megegyező kivitelűt, 3 párat rendeltem, $3-ért :D
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2454539657

 

Elküldve: Wed Feb 20, 2019 6:27 pm
Szerző: Bali Beta
Sziasztok, a generátor és a feszszabályzó (vagy fesszabályzó?) közti csati meg van égve. Mit lehet/érdemes/kell ellenőrizni, és hogy érdemes javítani? Forrasztás? Vagy van valami bevált csatlakozó típus, ami könnyen és olcsón beszerezhető?
Én akkor vettem észre, hogy megvan égve, amikor elment a töltésem, majd kiderült, hogy a tekercsem lett zárlatos (a tekercs kivezetései és a test között zárlatot mérsz). Amikor visszaszereltem újratekercselés után, ezt a csatlakozót egy erős és jó minőségű sorkapocsra cseréltem. Beválni látszik, nem melegszik.
Köszi. :) Az önindító és a szabadonfutó állapotának akarok utánajárni, ehhez ugye le kell venni a generátor fedelet, amiatt került elő ez a stekker. Töltés problémám nem volt (szerintem), mert aktîv használat mellett indult a gép rendesen. A sorkapocs jó ötletnek tűnik, nem gondoltam rá, pedig a fixen összeforrasztás után egyből a legegyszerűbb :) Le is szigetelted valahogy?
Nem találtam ki semmi jó megodlást erre, de arra gondoltam, hogy legalább körbetekerem szigszalaggal, de még nem tettem meg ezt sem (az elején figyeltem melegszik-e, utána meg már így maradt...)
Amikor vettem a sorkapcsot, azt javasolták, hogy 30A legyen, és olyan kivitel amiben egy fémlapka van a csavarok alatt, hogy az nyomja a vezetékeket, de direktbe a csavar.

 

Elküldve: Wed Feb 20, 2019 3:21 pm
Szerző: PistaFR
Sziasztok, a generátor és a feszszabályzó (vagy fesszabályzó?) közti csati meg van égve. Mit lehet/érdemes/kell ellenőrizni, és hogy érdemes javítani? Forrasztás? Vagy van valami bevált csatlakozó típus, ami könnyen és olcsón beszerezhető?
Én akkor vettem észre, hogy megvan égve, amikor elment a töltésem, majd kiderült, hogy a tekercsem lett zárlatos (a tekercs kivezetései és a test között zárlatot mérsz). Amikor visszaszereltem újratekercselés után, ezt a csatlakozót egy erős és jó minőségű sorkapocsra cseréltem. Beválni látszik, nem melegszik.
Köszi. :) Az önindító és a szabadonfutó állapotának akarok utánajárni, ehhez ugye le kell venni a generátor fedelet, amiatt került elő ez a stekker. Töltés problémám nem volt (szerintem), mert aktîv használat mellett indult a gép rendesen. A sorkapocs jó ötletnek tűnik, nem gondoltam rá, pedig a fixen összeforrasztás után egyből a legegyszerűbb :) Le is szigetelted valahogy?

 

Elküldve: Wed Feb 20, 2019 12:56 pm
Szerző: Bali Beta
Sziasztok, a generátor és a feszszabályzó (vagy fesszabályzó?) közti csati meg van égve. Mit lehet/érdemes/kell ellenőrizni, és hogy érdemes javítani? Forrasztás? Vagy van valami bevált csatlakozó típus, ami könnyen és olcsón beszerezhető?
Én akkor vettem észre, hogy megvan égve, amikor elment a töltésem, majd kiderült, hogy a tekercsem lett zárlatos (a tekercs kivezetései és a test között zárlatot mérsz). Amikor visszaszereltem újratekercselés után, ezt a csatlakozót egy erős és jó minőségű sorkapocsra cseréltem. Beválni látszik, nem melegszik.

 

Elküldve: Tue Feb 19, 2019 11:59 pm
Szerző: PistaFR
Sziasztok, a generátor és a feszszabályzó (vagy fesszabályzó?) közti csati meg van égve. Mit lehet/érdemes/kell ellenőrizni, és hogy érdemes javítani? Forrasztás? Vagy van valami bevált csatlakozó típus, ami könnyen és olcsón beszerezhető?

 

Elküldve: Tue Feb 19, 2019 10:14 pm
Szerző: DieselManiaco
Köszönöm Urak!:)

 

Elküldve: Tue Feb 19, 2019 8:35 pm
Szerző: Attilahunter
Vezérműszíjat ki honnan szokott venni?

Én is az oem-parts -ról rendeltem januárban. Gyorsan megjött, gyári és jó árban is volt. Maleducati, stb helyeken csak drágábban találtam a gyári szíjakat a multira...
Ja és mindent le tudtam rendelni egy helyről a szervízhez. (kivéve olaj)

 

Elküldve: Tue Feb 19, 2019 8:32 pm
Szerző: Attilahunter
Sziasztok!
Szíjfeszesség mérésnél használta már valaki a Gates Carbon Drive programot? Külföldi fórumokon dícs
érték, én kipróbáltam ma de semmire se jutottam vele 40 hz-től mértem 230 hz-ig elég sokféle értéket...

Van vele tapasztalata vkinek?
Egy youtube videón a Musical Tuner v1.2 alkalmazással ellenőrizték a szíjfeszességet.

Meglesem majd, egy próbát megér, úgy is kell majd ellenőrizni pár 100 km után.
Csere után az imbuszkulcsos módszerrel lett beállítva a feszesség a végén. Jónak tűnt a módszer.

 

Elküldve: Tue Feb 19, 2019 2:53 pm
Szerző: Multi17
Vezérműszíjat ki honnan szokott venni?
oem-parts.hu - ról vettem legutóbb.

 

Elküldve: Tue Feb 19, 2019 2:18 pm
Szerző: DieselManiaco
Vezérműszíjat ki honnan szokott venni?

 

Elküldve: Tue Feb 19, 2019 12:51 pm
Szerző: Multi17
Sziasztok!
Szíjfeszesség mérésnél használta már valaki a Gates Carbon Drive programot? Külföldi fórumokon dícs
érték, én kipróbáltam ma de semmire se jutottam vele 40 hz-től mértem 230 hz-ig elég sokféle értéket...

Van vele tapasztalata vkinek?
Egy youtube videón a Musical Tuner v1.2 alkalmazással ellenőrizték a szíjfeszességet.