- 10 years ago
#19488
Üdv mindenki és Ketyosz! Megint itt vagyok ezzel a rühes akku bajjal, az agyatoka megyek tudom, nekem meg a motorom. De csak hozzátok fordulok.
No, az akku az bitang jó, baja csak az volt hogy mélykisütött lett. 36órás töltés után olyan mint bika, többszöri agyongyepálás után is.( agyongyepálás=akku terhelő műszerrel 300Amperos [mert kisebbet nem tudott már terhelni] terhelésnél fél percig se esett 11volt alá, majd vissza is állt a 12,4. egyébként 98%-ot dobott a műszer rá).
Hoppá, szopatás az emeleten ott kezdődik, hogy melegen NO töltés. Ezért süthette ki az akut. Konkrétan hideg (napi első) indításnál, 11v alá nem esik az indító fesz; töltés 13,8-14,1, világítással és minden vacakkal együtt is megemeli 13,8ra és kikapcsolva a fogyasztókat, visszaáll a 13,6-14,1 közé.
Viszont ahogy melegszik a moci, úgy romlik a töltés( 2óra aktív használat után már 12voltal is alig tölt.)
A másik észrevétel ami közös gocpont lehetne esetleg, de lehet hogy nem értek hozzá, sőt biztos.
Van ezen a csoda mocin egy kis kijelző az órák alatt, ami üzemanyagot, időt, és vízhőfokot jelez vissza. Ugye még nem melegszik addig a vízhőfok 45fokig LO(alacsony hőfok)-t ír ki. Majd melegszk és mutatja az értéket. Mivel minden felé jó utak vannak, így döccenőkből sincs hiány. Van hogy döccenésre elugrik a kijelző LO-ra, holott előtte pölö 85fokot mutatott, majd megint döcc és visszajön a hőfok. Azt megfigyeltem már hogy mikor pont úgy sikerül megállni a garázsnál, hogy LO-s a forró víz. akkor 100% hogy nincs töltés, de pölö ha betolom és megdöccen a bejárópadkánk és visszaugrik a műszerfal(pölö 100fokra), akkor se a legtökéletesebb a töltés, de olyankor a 12,8-13at eléri.
Kerestem ezt az LO hülyeséget korábban is, az összes vezetéket, csatit, gombát átbogarásztam, de semmit nem találtam, minden jó.
Ha valaki ebben tudna segíteni, azelőtt meghajolnék és valahogy viszonoznám neki segítségét! Köszönöm! Tuti, hogy érintkezési gondod van, a mozgás-mozgatás erre utal. Mivel a töltőkör és a hőfok között SEMMILYEN kapcsolat nincs, ezért én azt is ki merném jelenteni, hogy test csatlakozási problémád van. Egyes rosszabb mozdulatkor, nem érintkezik a testkábel és az érintett egységeken másfelé folyik az áram, emiatt bolondul meg pl. a hőfokmérő is.
Amit én tennék:
Akkusarukat le, alaposan megtisztítani. A pozitív kábel másik végét is alaposan megtisztítanám. Keresd meg a testkábel motorblokkra való csatlakozási pontját is - ott egy csavaros csatlakozást fogsz találni. Szedd le, drótkefével csiszpapírral ALAPOSAN minden felületet tisztíts meg mielőtt visszateszed. (Ez az egyik legsarkalatosabb pont!) Ezután az ÖSSZES csatlakozót amit csak találok a motoron széthúznám, majd befújnám kontaktsprayvel, hol oxidációt is találok, ott jól meg is kapargatnám, utána fújnám át. Ne hagyd ki a biztosítékokat sem, mint ahogy a fesszabályzó csatiját se - sőt főleg azokat ne, mert ellenben a többi csatival azok nem vízszigeteltek. Ha ezek sem segítenek, akkor szakemberhez vidd mindenképpen, mert valamelyik részegységben belül van a hiba. Szia! Nagyon jók a tanácsaid, szakszerűek, és érthetőek. Így tovább! Kösz!
- 10 years ago
#19487
Illetve most nézem, hogy egy hónapos az akksi. Akkor vidd vissza és cseréljék gariba.
Üdv mindenki és Ketyosz! Megint itt vagyok ezzel a rühes akku bajjal, az agyatoka megyek tudom, nekem meg a motorom. De csak hozzátok fordulok.
No, az akku az bitang jó, baja csak az volt hogy mélykisütött lett. 36órás töltés után olyan mint bika, többszöri agyongyepálás után is.( agyongyepálás=akku terhelő műszerrel 300Amperos [mert kisebbet nem tudott már terhelni] terhelésnél fél percig se esett 11volt alá, majd vissza is állt a 12,4. egyébként 98%-ot dobott a műszer rá).
Hoppá, szopatás az emeleten ott kezdődik, hogy melegen NO töltés. Ezért süthette ki az akut. Konkrétan hideg (napi első) indításnál, 11v alá nem esik az indító fesz; töltés 13,8-14,1, világítással és minden vacakkal együtt is megemeli 13,8ra és kikapcsolva a fogyasztókat, visszaáll a 13,6-14,1 közé.
Viszont ahogy melegszik a moci, úgy romlik a töltés( 2óra aktív használat után már 12voltal is alig tölt.)
A másik észrevétel ami közös gocpont lehetne esetleg, de lehet hogy nem értek hozzá, sőt biztos.
Van ezen a csoda mocin egy kis kijelző az órák alatt, ami üzemanyagot, időt, és vízhőfokot jelez vissza. Ugye még nem melegszik addig a vízhőfok 45fokig LO(alacsony hőfok)-t ír ki. Majd melegszk és mutatja az értéket. Mivel minden felé jó utak vannak, így döccenőkből sincs hiány. Van hogy döccenésre elugrik a kijelző LO-ra, holott előtte pölö 85fokot mutatott, majd megint döcc és visszajön a hőfok. Azt megfigyeltem már hogy mikor pont úgy sikerül megállni a garázsnál, hogy LO-s a forró víz. akkor 100% hogy nincs töltés, de pölö ha betolom és megdöccen a bejárópadkánk és visszaugrik a műszerfal(pölö 100fokra), akkor se a legtökéletesebb a töltés, de olyankor a 12,8-13at eléri.
Kerestem ezt az LO hülyeséget korábban is, az összes vezetéket, csatit, gombát átbogarásztam, de semmit nem találtam, minden jó.
Ha valaki ebben tudna segíteni, azelőtt meghajolnék és valahogy viszonoznám neki segítségét! Köszönöm! Tuti, hogy érintkezési gondod van, a mozgás-mozgatás erre utal. Mivel a töltőkör és a hőfok között SEMMILYEN kapcsolat nincs, ezért én azt is ki merném jelenteni, hogy test csatlakozási problémád van. Egyes rosszabb mozdulatkor, nem érintkezik a testkábel és az érintett egységeken másfelé folyik az áram, emiatt bolondul meg pl. a hőfokmérő is.
Amit én tennék:
Akkusarukat le, alaposan megtisztítani. A pozitív kábel másik végét is alaposan megtisztítanám. Keresd meg a testkábel motorblokkra való csatlakozási pontját is - ott egy csavaros csatlakozást fogsz találni. Szedd le, drótkefével csiszpapírral ALAPOSAN minden felületet tisztíts meg mielőtt visszateszed. (Ez az egyik legsarkalatosabb pont!) Ezután az ÖSSZES csatlakozót amit csak találok a motoron széthúznám, majd befújnám kontaktsprayvel, hol oxidációt is találok, ott jól meg is kapargatnám, utána fújnám át. Ne hagyd ki a biztosítékokat sem, mint ahogy a fesszabályzó csatiját se - sőt főleg azokat ne, mert ellenben a többi csatival azok nem vízszigeteltek. Ha ezek sem segítenek, akkor szakemberhez vidd mindenképpen, mert valamelyik részegységben belül van a hiba. Szia! Nagyon jók a tanácsaid, szakszerűek, és érthetőek. Így tovább!
- 10 years ago
#19486
Szerintem ne küzdj vele, savsűrűség mérő és terhelővilla nélkül úgy sem tudsz releváns infót meg az akksiról. Tedd fel töltőre éjjelre és reggel szaladj el vele egy akksis szaküzletbe. Mondjuk ekkora feszültség esésekkel túl sok jó hírre ne számíts...
Ha rossz hírt kapsz és vékony a pénztárca, valamint nincs zárlatos cella, akkor érdemes lehet az újrasavazással megpróbálkozni. (Természetesen védőszemüveg, védőkesztyű, kötény legyen rajtad! Tartsd be a "vízbe savat nem, csak fordítva" szabályt is! A szellőzésre is figyelj, mint ahogy arra is, hogy ne lélegezd be a savas párát-gőzt.)
Ha viszont fut a szekér, akkor ne kockáztass, vegyél egy másikat. Illetve most nézem, hogy egy hónapos az akksi. Akkor vidd vissza és cseréljék gariba.
Üdv mindenki és Ketyosz! Megint itt vagyok ezzel a rühes akku bajjal, az agyatoka megyek tudom, nekem meg a motorom. De csak hozzátok fordulok.
No, az akku az bitang jó, baja csak az volt hogy mélykisütött lett. 36órás töltés után olyan mint bika, többszöri agyongyepálás után is.( agyongyepálás=akku terhelő műszerrel 300Amperos [mert kisebbet nem tudott már terhelni] terhelésnél fél percig se esett 11volt alá, majd vissza is állt a 12,4. egyébként 98%-ot dobott a műszer rá).
Hoppá, szopatás az emeleten ott kezdődik, hogy melegen NO töltés. Ezért süthette ki az akut. Konkrétan hideg (napi első) indításnál, 11v alá nem esik az indító fesz; töltés 13,8-14,1, világítással és minden vacakkal együtt is megemeli 13,8ra és kikapcsolva a fogyasztókat, visszaáll a 13,6-14,1 közé.
Viszont ahogy melegszik a moci, úgy romlik a töltés( 2óra aktív használat után már 12voltal is alig tölt.)
A másik észrevétel ami közös gocpont lehetne esetleg, de lehet hogy nem értek hozzá, sőt biztos.
Van ezen a csoda mocin egy kis kijelző az órák alatt, ami üzemanyagot, időt, és vízhőfokot jelez vissza. Ugye még nem melegszik addig a vízhőfok 45fokig LO(alacsony hőfok)-t ír ki. Majd melegszk és mutatja az értéket. Mivel minden felé jó utak vannak, így döccenőkből sincs hiány. Van hogy döccenésre elugrik a kijelző LO-ra, holott előtte pölö 85fokot mutatott, majd megint döcc és visszajön a hőfok. Azt megfigyeltem már hogy mikor pont úgy sikerül megállni a garázsnál, hogy LO-s a forró víz. akkor 100% hogy nincs töltés, de pölö ha betolom és megdöccen a bejárópadkánk és visszaugrik a műszerfal(pölö 100fokra), akkor se a legtökéletesebb a töltés, de olyankor a 12,8-13at eléri.
Kerestem ezt az LO hülyeséget korábban is, az összes vezetéket, csatit, gombát átbogarásztam, de semmit nem találtam, minden jó.
Ha valaki ebben tudna segíteni, azelőtt meghajolnék és valahogy viszonoznám neki segítségét! Köszönöm! Tuti, hogy érintkezési gondod van, a mozgás-mozgatás erre utal. Mivel a töltőkör és a hőfok között SEMMILYEN kapcsolat nincs, ezért én azt is ki merném jelenteni, hogy test csatlakozási problémád van. Egyes rosszabb mozdulatkor, nem érintkezik a testkábel és az érintett egységeken másfelé folyik az áram, emiatt bolondul meg pl. a hőfokmérő is.
Amit én tennék:
Akkusarukat le, alaposan megtisztítani. A pozitív kábel másik végét is alaposan megtisztítanám. Keresd meg a testkábel motorblokkra való csatlakozási pontját is - ott egy csavaros csatlakozást fogsz találni. Szedd le, drótkefével csiszpapírral ALAPOSAN minden felületet tisztíts meg mielőtt visszateszed. (Ez az egyik legsarkalatosabb pont!) Ezután az ÖSSZES csatlakozót amit csak találok a motoron széthúznám, majd befújnám kontaktsprayvel, hol oxidációt is találok, ott jól meg is kapargatnám, utána fújnám át. Ne hagyd ki a biztosítékokat sem, mint ahogy a fesszabályzó csatiját se - sőt főleg azokat ne, mert ellenben a többi csatival azok nem vízszigeteltek. Ha ezek sem segítenek, akkor szakemberhez vidd mindenképpen, mert valamelyik részegységben belül van a hiba.
- 10 years ago
#19485
Üdv mindenki és Ketyosz! Megint itt vagyok ezzel a rühes akku bajjal, az agyatoka megyek tudom, nekem meg a motorom. De csak hozzátok fordulok.
No, az akku az bitang jó, baja csak az volt hogy mélykisütött lett. 36órás töltés után olyan mint bika, többszöri agyongyepálás után is.( agyongyepálás=akku terhelő műszerrel 300Amperos [mert kisebbet nem tudott már terhelni] terhelésnél fél percig se esett 11volt alá, majd vissza is állt a 12,4. egyébként 98%-ot dobott a műszer rá).
Hoppá, szopatás az emeleten ott kezdődik, hogy melegen NO töltés. Ezért süthette ki az akut. Konkrétan hideg (napi első) indításnál, 11v alá nem esik az indító fesz; töltés 13,8-14,1, világítással és minden vacakkal együtt is megemeli 13,8ra és kikapcsolva a fogyasztókat, visszaáll a 13,6-14,1 közé.
Viszont ahogy melegszik a moci, úgy romlik a töltés( 2óra aktív használat után már 12voltal is alig tölt.)
A másik észrevétel ami közös gocpont lehetne esetleg, de lehet hogy nem értek hozzá, sőt biztos.
Van ezen a csoda mocin egy kis kijelző az órák alatt, ami üzemanyagot, időt, és vízhőfokot jelez vissza. Ugye még nem melegszik addig a vízhőfok 45fokig LO(alacsony hőfok)-t ír ki. Majd melegszk és mutatja az értéket. Mivel minden felé jó utak vannak, így döccenőkből sincs hiány. Van hogy döccenésre elugrik a kijelző LO-ra, holott előtte pölö 85fokot mutatott, majd megint döcc és visszajön a hőfok. Azt megfigyeltem már hogy mikor pont úgy sikerül megállni a garázsnál, hogy LO-s a forró víz. akkor 100% hogy nincs töltés, de pölö ha betolom és megdöccen a bejárópadkánk és visszaugrik a műszerfal(pölö 100fokra), akkor se a legtökéletesebb a töltés, de olyankor a 12,8-13at eléri.
Kerestem ezt az LO hülyeséget korábban is, az összes vezetéket, csatit, gombát átbogarásztam, de semmit nem találtam, minden jó.
Ha valaki ebben tudna segíteni, azelőtt meghajolnék és valahogy viszonoznám neki segítségét! Köszönöm! a ló akkor szokott megbokrosodni (hahaha) amikor megadja magát a bimetál, ami érzékeli a hőt ügyesen. a jobb oldali dekliben az olajbetöltő melletti fekete kábel vége az. néha el szokott pusztulni, pár forintos alkatrész csere. Mire gondolsz pontosan? Mert én ST2-esemen beöntő mellett olajgolmba van, az meg zsír új(nem gyári, de ugyanúgy 0,6barnál kapcsol).túlodalon meg a szenzor van, ami a fordulatszámhoz kell.
Vizcsővekbe van bedugva a két gomba(hengerenként).
(netes kép, de ugyanez a blokkom) nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem a gombánál van a hőérzékelő is. azt nem tudom, hogy része vagy külön van. tuti nekem egyszer volt ilyen LO gondom a monsteren, és akkor a bimetál cseréje lett a megoldás, de szerviz csinálta, szóval ötletem sincs pontosan mit és hol
- 10 years ago
#19484
Illetve most nézem, hogy egy hónapos az akksi. Akkor vidd vissza és cseréljék gariba.
Üdv mindenki és Ketyosz! Megint itt vagyok ezzel a rühes akku bajjal, az agyatoka megyek tudom, nekem meg a motorom. De csak hozzátok fordulok.
No, az akku az bitang jó, baja csak az volt hogy mélykisütött lett. 36órás töltés után olyan mint bika, többszöri agyongyepálás után is.( agyongyepálás=akku terhelő műszerrel 300Amperos [mert kisebbet nem tudott már terhelni] terhelésnél fél percig se esett 11volt alá, majd vissza is állt a 12,4. egyébként 98%-ot dobott a műszer rá).
Hoppá, szopatás az emeleten ott kezdődik, hogy melegen NO töltés. Ezért süthette ki az akut. Konkrétan hideg (napi első) indításnál, 11v alá nem esik az indító fesz; töltés 13,8-14,1, világítással és minden vacakkal együtt is megemeli 13,8ra és kikapcsolva a fogyasztókat, visszaáll a 13,6-14,1 közé.
Viszont ahogy melegszik a moci, úgy romlik a töltés( 2óra aktív használat után már 12voltal is alig tölt.)
A másik észrevétel ami közös gocpont lehetne esetleg, de lehet hogy nem értek hozzá, sőt biztos.
Van ezen a csoda mocin egy kis kijelző az órák alatt, ami üzemanyagot, időt, és vízhőfokot jelez vissza. Ugye még nem melegszik addig a vízhőfok 45fokig LO(alacsony hőfok)-t ír ki. Majd melegszk és mutatja az értéket. Mivel minden felé jó utak vannak, így döccenőkből sincs hiány. Van hogy döccenésre elugrik a kijelző LO-ra, holott előtte pölö 85fokot mutatott, majd megint döcc és visszajön a hőfok. Azt megfigyeltem már hogy mikor pont úgy sikerül megállni a garázsnál, hogy LO-s a forró víz. akkor 100% hogy nincs töltés, de pölö ha betolom és megdöccen a bejárópadkánk és visszaugrik a műszerfal(pölö 100fokra), akkor se a legtökéletesebb a töltés, de olyankor a 12,8-13at eléri.
Kerestem ezt az LO hülyeséget korábban is, az összes vezetéket, csatit, gombát átbogarásztam, de semmit nem találtam, minden jó.
Ha valaki ebben tudna segíteni, azelőtt meghajolnék és valahogy viszonoznám neki segítségét! Köszönöm! a ló akkor szokott megbokrosodni (hahaha) amikor megadja magát a bimetál, ami érzékeli a hőt ügyesen. a jobb oldali dekliben az olajbetöltő melletti fekete kábel vége az. néha el szokott pusztulni, pár forintos alkatrész csere. Mire gondolsz pontosan? Mert én ST2-esemen beöntő mellett olajgolmba van, az meg zsír új(nem gyári, de ugyanúgy 0,6barnál kapcsol).túlodalon meg a szenzor van, ami a fordulatszámhoz kell.
Vizcsővekbe van bedugva a két gomba(hengerenként).
(netes kép, de ugyanez a blokkom)Csatolmányok:
geezer_engine.jpg (71.82 KiB) Megtekintve 14907 alkalommal
- 10 years ago
#19483
Szerintem ne küzdj vele, savsűrűség mérő és terhelővilla nélkül úgy sem tudsz releváns infót meg az akksiról. Tedd fel töltőre éjjelre és reggel szaladj el vele egy akksis szaküzletbe. Mondjuk ekkora feszültség esésekkel túl sok jó hírre ne számíts...
Ha rossz hírt kapsz és vékony a pénztárca, valamint nincs zárlatos cella, akkor érdemes lehet az újrasavazással megpróbálkozni. (Természetesen védőszemüveg, védőkesztyű, kötény legyen rajtad! Tartsd be a "vízbe savat nem, csak fordítva" szabályt is! A szellőzésre is figyelj, mint ahogy arra is, hogy ne lélegezd be a savas párát-gőzt.)
Ha viszont fut a szekér, akkor ne kockáztass, vegyél egy másikat. Illetve most nézem, hogy egy hónapos az akksi. Akkor vidd vissza és cseréljék gariba.
Üdv mindenki és Ketyosz! Megint itt vagyok ezzel a rühes akku bajjal, az agyatoka megyek tudom, nekem meg a motorom. De csak hozzátok fordulok.
No, az akku az bitang jó, baja csak az volt hogy mélykisütött lett. 36órás töltés után olyan mint bika, többszöri agyongyepálás után is.( agyongyepálás=akku terhelő műszerrel 300Amperos [mert kisebbet nem tudott már terhelni] terhelésnél fél percig se esett 11volt alá, majd vissza is állt a 12,4. egyébként 98%-ot dobott a műszer rá).
Hoppá, szopatás az emeleten ott kezdődik, hogy melegen NO töltés. Ezért süthette ki az akut. Konkrétan hideg (napi első) indításnál, 11v alá nem esik az indító fesz; töltés 13,8-14,1, világítással és minden vacakkal együtt is megemeli 13,8ra és kikapcsolva a fogyasztókat, visszaáll a 13,6-14,1 közé.
Viszont ahogy melegszik a moci, úgy romlik a töltés( 2óra aktív használat után már 12voltal is alig tölt.)
A másik észrevétel ami közös gocpont lehetne esetleg, de lehet hogy nem értek hozzá, sőt biztos.
Van ezen a csoda mocin egy kis kijelző az órák alatt, ami üzemanyagot, időt, és vízhőfokot jelez vissza. Ugye még nem melegszik addig a vízhőfok 45fokig LO(alacsony hőfok)-t ír ki. Majd melegszk és mutatja az értéket. Mivel minden felé jó utak vannak, így döccenőkből sincs hiány. Van hogy döccenésre elugrik a kijelző LO-ra, holott előtte pölö 85fokot mutatott, majd megint döcc és visszajön a hőfok. Azt megfigyeltem már hogy mikor pont úgy sikerül megállni a garázsnál, hogy LO-s a forró víz. akkor 100% hogy nincs töltés, de pölö ha betolom és megdöccen a bejárópadkánk és visszaugrik a műszerfal(pölö 100fokra), akkor se a legtökéletesebb a töltés, de olyankor a 12,8-13at eléri.
Kerestem ezt az LO hülyeséget korábban is, az összes vezetéket, csatit, gombát átbogarásztam, de semmit nem találtam, minden jó.
Ha valaki ebben tudna segíteni, azelőtt meghajolnék és valahogy viszonoznám neki segítségét! Köszönöm! a ló akkor szokott megbokrosodni (hahaha) amikor megadja magát a bimetál, ami érzékeli a hőt ügyesen. a jobb oldali dekliben az olajbetöltő melletti fekete kábel vége az. néha el szokott pusztulni, pár forintos alkatrész csere.
- 10 years ago
#19482
Jah, mondassz valamit...bár nekem van sajátom, de egy harmadik talán felfért volna a mocira!
Nem, olyan szép külsőre mint mikor újonan beletettem! Szerintem ne küzdj vele, savsűrűség mérő és terhelővilla nélkül úgy sem tudsz releváns infót meg az akksiról. Tedd fel töltőre éjjelre és reggel szaladj el vele egy akksis szaküzletbe. Mondjuk ekkora feszültség esésekkel túl sok jó hírre ne számíts...
Ha rossz hírt kapsz és vékony a pénztárca, valamint nincs zárlatos cella, akkor érdemes lehet az újrasavazással megpróbálkozni. (Természetesen védőszemüveg, védőkesztyű, kötény legyen rajtad! Tartsd be a "vízbe savat nem, csak fordítva" szabályt is! A szellőzésre is figyelj, mint ahogy arra is, hogy ne lélegezd be a savas párát-gőzt.)
Ha viszont fut a szekér, akkor ne kockáztass, vegyél egy másikat. Illetve most nézem, hogy egy hónapos az akksi. Akkor vidd vissza és cseréljék gariba.
Üdv mindenki és Ketyosz! Megint itt vagyok ezzel a rühes akku bajjal, az agyatoka megyek tudom, nekem meg a motorom. De csak hozzátok fordulok.
No, az akku az bitang jó, baja csak az volt hogy mélykisütött lett. 36órás töltés után olyan mint bika, többszöri agyongyepálás után is.( agyongyepálás=akku terhelő műszerrel 300Amperos [mert kisebbet nem tudott már terhelni] terhelésnél fél percig se esett 11volt alá, majd vissza is állt a 12,4. egyébként 98%-ot dobott a műszer rá).
Hoppá, szopatás az emeleten ott kezdődik, hogy melegen NO töltés. Ezért süthette ki az akut. Konkrétan hideg (napi első) indításnál, 11v alá nem esik az indító fesz; töltés 13,8-14,1, világítással és minden vacakkal együtt is megemeli 13,8ra és kikapcsolva a fogyasztókat, visszaáll a 13,6-14,1 közé.
Viszont ahogy melegszik a moci, úgy romlik a töltés( 2óra aktív használat után már 12voltal is alig tölt.)
A másik észrevétel ami közös gocpont lehetne esetleg, de lehet hogy nem értek hozzá, sőt biztos.
Van ezen a csoda mocin egy kis kijelző az órák alatt, ami üzemanyagot, időt, és vízhőfokot jelez vissza. Ugye még nem melegszik addig a vízhőfok 45fokig LO(alacsony hőfok)-t ír ki. Majd melegszk és mutatja az értéket. Mivel minden felé jó utak vannak, így döccenőkből sincs hiány. Van hogy döccenésre elugrik a kijelző LO-ra, holott előtte pölö 85fokot mutatott, majd megint döcc és visszajön a hőfok. Azt megfigyeltem már hogy mikor pont úgy sikerül megállni a garázsnál, hogy LO-s a forró víz. akkor 100% hogy nincs töltés, de pölö ha betolom és megdöccen a bejárópadkánk és visszaugrik a műszerfal(pölö 100fokra), akkor se a legtökéletesebb a töltés, de olyankor a 12,8-13at eléri.
Kerestem ezt az LO hülyeséget korábban is, az összes vezetéket, csatit, gombát átbogarásztam, de semmit nem találtam, minden jó.
Ha valaki ebben tudna segíteni, azelőtt meghajolnék és valahogy viszonoznám neki segítségét! Köszönöm!
- 10 years ago
#19481
Sziasztok!
Hátha valakinek van ilyen... Keresek egy 695 vagy s2r gázkar helyzet érzékelőt azaz TPS szenzort (fix állású).
Hátha valakinek van ilyen... Keresek egy 695 vagy s2r gázkar helyzet érzékelőt azaz TPS szenzort (fix állású).
- 10 years ago
#19480
Közben utánaolvastam kicsit és valahol azt írják, hogy utcai, széria motorba nem ajánlatos a Motul RBF 600-at rakni mert károsítja a gumi alkatrészeket! Ez igaz lehet? az rbf versenycucc azt hamar kell cserélni. ki mondta hogy ezt tedd bele? Ciao! A Motul olajválsztója dobta ki mint lehetséges alternatíva de már módosítottam a rendelésemet Dot 5.1-re. Köszi a infókat!
- 10 years ago
#19479
Sziasztok!
Valaki használta már a TuneEcu nevü progit?
Esetleg az ott talált tartalmakat?
http://www.tuneecu.com
Előre is köszi!
Valaki használta már a TuneEcu nevü progit?
Esetleg az ott talált tartalmakat?
http://www.tuneecu.com
Előre is köszi!
- 10 years ago
#19478
Ezért lehet, hogy megköveztek, de kimondom:
Nem érdemes mindenféle csillivilli címkés cuccot megvenni az autóba-motorba, csak mert szeretitek - ugyan a legtöbbször nem árt, de csak pénzkidobás.
A fékfolyadéknál két dologra figyeljetek oda:
- Kétévente cserélni kell;
- Ellenőrzött forrásból származzék, ugyanis mint mindent, ezeket is hamisítják. Ekképpen az is előfordulhat, hogy a sok pénzért beszerzett csúcs-címkés cucc még a DOT3 szabvány előírásait sem teljesíti.
Kétfajta fékfolyadék van alapanyag szerint:
- polietilén glikol alapúak (ilyen a DOT3, 4 és 5.1);
- szilikon alapúak (ilyen a DOT5).
Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai: A glikol alapúak higroszkopikusak, tehát nedvszívóak. Ez azzal jár, hogy felveszi a környezeti nedvességet és mivel a víz forráspontja 100°C elvegyülve csökkenti a fékfolyadékét is. Emellett természetesen a korrozív hatásai is érvényesülnek, így egyszerre gyilkolja az összes fékalkatrészt. Mindennek a tetejébe erősen mérgező és megtámadja festést is.
A szilikon alapúak már hidrofobikus anyagok - taszítják a vizet - ám az első szériák adalékai keményen marták a gumialkatrészeket. Később sziloxán adalékokat alkalmaztak, ám így nagyon kis mértékben összenyomhatóvá vált. Ezen hátrányai miatt kifejezetten tiltják az ABS-es rendszerekben való használatát. Nem bántja a festést sem.
Szabvány: Száraz forráspont/Nedves forráspont
DOT3: 205/140
DOT4: 230/155
DOT5: 260/180
DOT5.1: 270/190
Mindent összevetve, ha helyesen tárolják és kezelik, akkor a DOT5.1 bőven jó nemcsak utcai használatra, de pályanapokra is.
Ha nem is a bevásárlóközpontok polcain lévő anyagokról beszélünk, de teljesen jók az egyes nagyobb alkatrészcégek leszólt, saját márkás "olcsó" folyadékai is. A Bárdi saját márkás anyagai mögött pl. konkrétan Total anyagok állnak.
A másik jó lehetőség az új, feltörekvő laborok termékei közül való szemezgetés. Én a saját autómba-motoromba Mannol termékeket használok.
Nem érdemes mindenféle csillivilli címkés cuccot megvenni az autóba-motorba, csak mert szeretitek - ugyan a legtöbbször nem árt, de csak pénzkidobás.
A fékfolyadéknál két dologra figyeljetek oda:
- Kétévente cserélni kell;
- Ellenőrzött forrásból származzék, ugyanis mint mindent, ezeket is hamisítják. Ekképpen az is előfordulhat, hogy a sok pénzért beszerzett csúcs-címkés cucc még a DOT3 szabvány előírásait sem teljesíti.
Kétfajta fékfolyadék van alapanyag szerint:
- polietilén glikol alapúak (ilyen a DOT3, 4 és 5.1);
- szilikon alapúak (ilyen a DOT5).
Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai: A glikol alapúak higroszkopikusak, tehát nedvszívóak. Ez azzal jár, hogy felveszi a környezeti nedvességet és mivel a víz forráspontja 100°C elvegyülve csökkenti a fékfolyadékét is. Emellett természetesen a korrozív hatásai is érvényesülnek, így egyszerre gyilkolja az összes fékalkatrészt. Mindennek a tetejébe erősen mérgező és megtámadja festést is.
A szilikon alapúak már hidrofobikus anyagok - taszítják a vizet - ám az első szériák adalékai keményen marták a gumialkatrészeket. Később sziloxán adalékokat alkalmaztak, ám így nagyon kis mértékben összenyomhatóvá vált. Ezen hátrányai miatt kifejezetten tiltják az ABS-es rendszerekben való használatát. Nem bántja a festést sem.
Szabvány: Száraz forráspont/Nedves forráspont
DOT3: 205/140
DOT4: 230/155
DOT5: 260/180
DOT5.1: 270/190
Mindent összevetve, ha helyesen tárolják és kezelik, akkor a DOT5.1 bőven jó nemcsak utcai használatra, de pályanapokra is.
Ha nem is a bevásárlóközpontok polcain lévő anyagokról beszélünk, de teljesen jók az egyes nagyobb alkatrészcégek leszólt, saját márkás "olcsó" folyadékai is. A Bárdi saját márkás anyagai mögött pl. konkrétan Total anyagok állnak.
A másik jó lehetőség az új, feltörekvő laborok termékei közül való szemezgetés. Én a saját autómba-motoromba Mannol termékeket használok.
- 10 years ago
#19477
Közben utánaolvastam kicsit és valahol azt írják, hogy utcai, széria motorba nem ajánlatos a Motul RBF 600-at rakni mert károsítja a gumi alkatrészeket! Ez igaz lehet? Igen. Bár ezt konkrétan nem ismerem, de egyes, kifejezetten sportcélokra kifejlesztett olajok és folyadékok tartalmazhatnak olyan adalékokat, amely "cserébe" a nagy teljesítményért/magas forráspontért hosszútávon megeszi a gumialkatrészeket és korrodálja a fémet.
Utcai gépbe - amivel néha-néha még akár pályára is kimegy az ember - nem kell/nem érdemes versenycélú anyagokat használni.
- 10 years ago
#19476
Közben utánaolvastam kicsit és valahol azt írják, hogy utcai, széria motorba nem ajánlatos a Motul RBF 600-at rakni mert károsítja a gumi alkatrészeket! Ez igaz lehet? az rbf versenycucc azt hamar kell cserélni. ki mondta hogy ezt tedd bele?
- 10 years ago
#19475
Közben utánaolvastam kicsit és valahol azt írják, hogy utcai, széria motorba nem ajánlatos a Motul RBF 600-at rakni mert károsítja a gumi alkatrészeket! Ez igaz lehet?
- 10 years ago
#19474
Ciao!
Fékolaj csere előtt állok a gyári ajánlás ugye Shell Dot4 arra lennék kíváncsi ki mit használ? nekem motul dot5.1
https://www.motul.com/hu/hu/products/oi ... rake-fluid
Elvileg később melegszik el mint a dot4 Erre cseréltem én is az S4-ben....... nem mintha valaha kihasználnám..
- 10 years ago
#19473
Ciao!
Fékolaj csere előtt állok a gyári ajánlás ugye Shell Dot4 arra lennék kíváncsi ki mit használ? Közben szétnéztem a Motul RBF 600 Factory Line és a Brembo Sport Evo 500 ++ között hezitálok de az utóbbit nehéz beszerezni itthon így szerintem marad a Motul..... vajon fél liter elég lesz az első-hátsó fékhez meg a kuplunghoz? bőven! A brembot azt hiszem évente cserélni kell
- 10 years ago
#19472
Ciao!
Fékolaj csere előtt állok a gyári ajánlás ugye Shell Dot4 arra lennék kíváncsi ki mit használ? Közben szétnéztem a Motul RBF 600 Factory Line és a Brembo Sport Evo 500 ++ között hezitálok de az utóbbit nehéz beszerezni itthon így szerintem marad a Motul..... vajon fél liter elég lesz az első-hátsó fékhez meg a kuplunghoz?
- 10 years ago
#19471
Ciao!
Fékolaj csere előtt állok a gyári ajánlás ugye Shell Dot4 arra lennék kíváncsi ki mit használ? nekem motul dot5.1
https://www.motul.com/hu/hu/products/oi ... rake-fluid
Elvileg később melegszik el mint a dot4
- 10 years ago
#19470
Ciao!
Fékolaj csere előtt állok a gyári ajánlás ugye Shell Dot4 arra lennék kíváncsi ki mit használ?
Fékolaj csere előtt állok a gyári ajánlás ugye Shell Dot4 arra lennék kíváncsi ki mit használ?
- 10 years ago
#19469
Ezekben a felvonulásokban egyedül az volt a jó, hogy pl Alsóörsön, út mellett sisakkal várakozó ÉdenJulcsi/VVKatti/AgrárIrén kaliberű lányokat fel tudtad szedniDe már ezek az idők is leáldoztak
)
Akksit kivetted, nem deformálódott el az alja? Én jártam úgy tavaly, mikor meghalt a fesszab, majd az akksi is. Jah, mondassz valamit...bár nekem van sajátom, de egy harmadik talán felfért volna a mocira!
Nem, olyan szép külsőre mint mikor újonan beletettem! Szerintem ne küzdj vele, savsűrűség mérő és terhelővilla nélkül úgy sem tudsz releváns infót meg az akksiról. Tedd fel töltőre éjjelre és reggel szaladj el vele egy akksis szaküzletbe. Mondjuk ekkora feszültség esésekkel túl sok jó hírre ne számíts...
Ha rossz hírt kapsz és vékony a pénztárca, valamint nincs zárlatos cella, akkor érdemes lehet az újrasavazással megpróbálkozni. (Természetesen védőszemüveg, védőkesztyű, kötény legyen rajtad! Tartsd be a "vízbe savat nem, csak fordítva" szabályt is! A szellőzésre is figyelj, mint ahogy arra is, hogy ne lélegezd be a savas párát-gőzt.)
Ha viszont fut a szekér, akkor ne kockáztass, vegyél egy másikat. Köszi, egyértelmű hogy nem szemcseppnek fogom használni a kevert cuccotVégső esetben valóban az újra savazás lesz a megoldás, és azzal kimutatja afoga fehérjét.
Szombat lesz a napja mikor beviszem, előtte kap egy 24órás töltés és mehet bevizsgálni.
Most épp annyira nem fut a szekér, de ha arra kerül a sor, akkor úgy is újat veszek. Több idő a kísérletezés, meg mérgelődés is. Köszi még egyszer az infót!
- 10 years ago
#19468
Ezekben a felvonulásokban egyedül az volt a jó, hogy pl Alsóörsön, út mellett sisakkal várakozó ÉdenJulcsi/VVKatti/AgrárIrén kaliberű lányokat fel tudtad szedniDe már ezek az idők is leáldoztak
)
Akksit kivetted, nem deformálódott el az alja? Én jártam úgy tavaly, mikor meghalt a fesszab, majd az akksi is. Jah, mondassz valamit...bár nekem van sajátom, de egy harmadik talán felfért volna a mocira!
Nem, olyan szép külsőre mint mikor újonan beletettem! Szerintem ne küzdj vele, savsűrűség mérő és terhelővilla nélkül úgy sem tudsz releváns infót meg az akksiról. Tedd fel töltőre éjjelre és reggel szaladj el vele egy akksis szaküzletbe. Mondjuk ekkora feszültség esésekkel túl sok jó hírre ne számíts...
Ha rossz hírt kapsz és vékony a pénztárca, valamint nincs zárlatos cella, akkor érdemes lehet az újrasavazással megpróbálkozni. (Természetesen védőszemüveg, védőkesztyű, kötény legyen rajtad! Tartsd be a "vízbe savat nem, csak fordítva" szabályt is! A szellőzésre is figyelj, mint ahogy arra is, hogy ne lélegezd be a savas párát-gőzt.)
Ha viszont fut a szekér, akkor ne kockáztass, vegyél egy másikat. Illetve most nézem, hogy egy hónapos az akksi. Akkor vidd vissza és cseréljék gariba.
- 10 years ago
#19467
Üdv Cimborák!
Megint nem a bőség hajtott ide.
Ez a hisztis motor mindig produkál valamit!
Hiba: kevés az indító fesz., néha nem tölti az akkut, néha meg semmi baj!
A történet: Új akku felsavaz még egy hónappal ezelőtt, feltölt rendesen, bele a helyére, indít és ok is minden! Az elmúlt vasárnap, sikerült egy döcögni az FMP-s felvonuláson ( felvonulásnak nem nevezhető, mert atomlassu volt a menet), majd féúton kiálltam a sorból, hogy én nem kínzom a vasat tovább. Csak ott már nem indult, csattogtatta a relét, meg alig volt fénye a fényszórónak is. Megbikáztuk, Go haza. Itthon mindjárt utána megmértem, nyugalmi fesz. kemény 11,3 volt. Indító fesz. 3-4volt között ugrált!
Akku ki, feltölt rendesen, ma volt időm visszarakni, 12,4 nyugalmi, 11indító! töltés alapjárat 13,6, fényszóróval meg minden vacakkal se esett le a fesz. tartotta a 13,6ot a szabályzó. Fordulaton 13,8.
Kerültem egy párat, okésnak hittem mindent, melegen hazaérve( mármint a moci) nyugalmi 11,8, indító 7-8között, éppen elkapta és elintult alapjárat:13,6 középford:13,8, magas ford:13,8, és jön a TRÜKK! alapjáraton fényszórók be, Leesik 11,6-7re fényszóró ki, és marad ott azaz 11,6-7en.
Gyújtás le, fel újra épp elkapja ugyanez dettó!!! De mivel minél többször indtom, annál jobban veszítí a feszt. és nem is szedi magát össze az akku pár perc után se.
Az egészbe az az érdekes, hogy miért nem tölti tovább a fényszóró után, azaz miért nem ál vissza?!
Hirtelen arra gondolok hogy megrottyant egy kicsit felvonuláskor az akku, hisz csak 110-120között ugrál a mutató a végefelé már. Cellaszakadás gyanú vagy feszszabi is lehet esetleg?!?!?!? Ezekben a felvonulásokban egyedül az volt a jó, hogy pl Alsóörsön, út mellett sisakkal várakozó ÉdenJulcsi/VVKatti/AgrárIrén kaliberű lányokat fel tudtad szedniDe már ezek az idők is leáldoztak
)
Akksit kivetted, nem deformálódott el az alja? Én jártam úgy tavaly, mikor meghalt a fesszab, majd az akksi is. Jah, mondassz valamit...bár nekem van sajátom, de egy harmadik talán felfért volna a mocira!
Nem, olyan szép külsőre mint mikor újonan beletettem! Szerintem ne küzdj vele, savsűrűség mérő és terhelővilla nélkül úgy sem tudsz releváns infót meg az akksiról. Tedd fel töltőre éjjelre és reggel szaladj el vele egy akksis szaküzletbe. Mondjuk ekkora feszültség esésekkel túl sok jó hírre ne számíts...
Ha rossz hírt kapsz és vékony a pénztárca, valamint nincs zárlatos cella, akkor érdemes lehet az újrasavazással megpróbálkozni. (Természetesen védőszemüveg, védőkesztyű, kötény legyen rajtad! Tartsd be a "vízbe savat nem, csak fordítva" szabályt is! A szellőzésre is figyelj, mint ahogy arra is, hogy ne lélegezd be a savas párát-gőzt.)
Ha viszont fut a szekér, akkor ne kockáztass, vegyél egy másikat.
- 10 years ago
#19466
Üdv Cimborák!
Megint nem a bőség hajtott ide.
Ez a hisztis motor mindig produkál valamit!
Hiba: kevés az indító fesz., néha nem tölti az akkut, néha meg semmi baj!
A történet: Új akku felsavaz még egy hónappal ezelőtt, feltölt rendesen, bele a helyére, indít és ok is minden! Az elmúlt vasárnap, sikerült egy döcögni az FMP-s felvonuláson ( felvonulásnak nem nevezhető, mert atomlassu volt a menet), majd féúton kiálltam a sorból, hogy én nem kínzom a vasat tovább. Csak ott már nem indult, csattogtatta a relét, meg alig volt fénye a fényszórónak is. Megbikáztuk, Go haza. Itthon mindjárt utána megmértem, nyugalmi fesz. kemény 11,3 volt. Indító fesz. 3-4volt között ugrált!
Akku ki, feltölt rendesen, ma volt időm visszarakni, 12,4 nyugalmi, 11indító! töltés alapjárat 13,6, fényszóróval meg minden vacakkal se esett le a fesz. tartotta a 13,6ot a szabályzó. Fordulaton 13,8.
Kerültem egy párat, okésnak hittem mindent, melegen hazaérve( mármint a moci) nyugalmi 11,8, indító 7-8között, éppen elkapta és elintult alapjárat:13,6 középford:13,8, magas ford:13,8, és jön a TRÜKK! alapjáraton fényszórók be, Leesik 11,6-7re fényszóró ki, és marad ott azaz 11,6-7en.
Gyújtás le, fel újra épp elkapja ugyanez dettó!!! De mivel minél többször indtom, annál jobban veszítí a feszt. és nem is szedi magát össze az akku pár perc után se.
Az egészbe az az érdekes, hogy miért nem tölti tovább a fényszóró után, azaz miért nem ál vissza?!
Hirtelen arra gondolok hogy megrottyant egy kicsit felvonuláskor az akku, hisz csak 110-120között ugrál a mutató a végefelé már. Cellaszakadás gyanú vagy feszszabi is lehet esetleg?!?!?!? Ezekben a felvonulásokban egyedül az volt a jó, hogy pl Alsóörsön, út mellett sisakkal várakozó ÉdenJulcsi/VVKatti/AgrárIrén kaliberű lányokat fel tudtad szedniDe már ezek az idők is leáldoztak
)
Akksit kivetted, nem deformálódott el az alja? Én jártam úgy tavaly, mikor meghalt a fesszab, majd az akksi is. Jah, mondassz valamit...bár nekem van sajátom, de egy harmadik talán felfért volna a mocira!
Nem, olyan szép külsőre mint mikor újonan beletettem!
- 10 years ago
#19465
Üdv Cimborák!
Megint nem a bőség hajtott ide.
Ez a hisztis motor mindig produkál valamit!
Hiba: kevés az indító fesz., néha nem tölti az akkut, néha meg semmi baj!
A történet: Új akku felsavaz még egy hónappal ezelőtt, feltölt rendesen, bele a helyére, indít és ok is minden! Az elmúlt vasárnap, sikerült egy döcögni az FMP-s felvonuláson ( felvonulásnak nem nevezhető, mert atomlassu volt a menet), majd féúton kiálltam a sorból, hogy én nem kínzom a vasat tovább. Csak ott már nem indult, csattogtatta a relét, meg alig volt fénye a fényszórónak is. Megbikáztuk, Go haza. Itthon mindjárt utána megmértem, nyugalmi fesz. kemény 11,3 volt. Indító fesz. 3-4volt között ugrált!
Akku ki, feltölt rendesen, ma volt időm visszarakni, 12,4 nyugalmi, 11indító! töltés alapjárat 13,6, fényszóróval meg minden vacakkal se esett le a fesz. tartotta a 13,6ot a szabályzó. Fordulaton 13,8.
Kerültem egy párat, okésnak hittem mindent, melegen hazaérve( mármint a moci) nyugalmi 11,8, indító 7-8között, éppen elkapta és elintult alapjárat:13,6 középford:13,8, magas ford:13,8, és jön a TRÜKK! alapjáraton fényszórók be, Leesik 11,6-7re fényszóró ki, és marad ott azaz 11,6-7en.
Gyújtás le, fel újra épp elkapja ugyanez dettó!!! De mivel minél többször indtom, annál jobban veszítí a feszt. és nem is szedi magát össze az akku pár perc után se.
Az egészbe az az érdekes, hogy miért nem tölti tovább a fényszóró után, azaz miért nem ál vissza?!
Hirtelen arra gondolok hogy megrottyant egy kicsit felvonuláskor az akku, hisz csak 110-120között ugrál a mutató a végefelé már. Cellaszakadás gyanú vagy feszszabi is lehet esetleg?!?!?!? Ezekben a felvonulásokban egyedül az volt a jó, hogy pl Alsóörsön, út mellett sisakkal várakozó ÉdenJulcsi/VVKatti/AgrárIrén kaliberű lányokat fel tudtad szedniDe már ezek az idők is leáldoztak
)
Akksit kivetted, nem deformálódott el az alja? Én jártam úgy tavaly, mikor meghalt a fesszab, majd az akksi is.
- 10 years ago
#19464
Üdv Cimborák!
Megint nem a bőség hajtott ide.
Ez a hisztis motor mindig produkál valamit!
Hiba: kevés az indító fesz., néha nem tölti az akkut, néha meg semmi baj!
A történet: Új akku felsavaz még egy hónappal ezelőtt, feltölt rendesen, bele a helyére, indít és ok is minden! Az elmúlt vasárnap, sikerült egy döcögni az FMP-s felvonuláson ( felvonulásnak nem nevezhető, mert atomlassu volt a menet), majd féúton kiálltam a sorból, hogy én nem kínzom a vasat tovább. Csak ott már nem indult, csattogtatta a relét, meg alig volt fénye a fényszórónak is. Megbikáztuk, Go haza. Itthon mindjárt utána megmértem, nyugalmi fesz. kemény 11,3 volt. Indító fesz. 3-4volt között ugrált!
Akku ki, feltölt rendesen, ma volt időm visszarakni, 12,4 nyugalmi, 11indító! töltés alapjárat 13,6, fényszóróval meg minden vacakkal se esett le a fesz. tartotta a 13,6ot a szabályzó. Fordulaton 13,8.
Kerültem egy párat, okésnak hittem mindent, melegen hazaérve( mármint a moci
) nyugalmi 11,8, indító 7-8között, éppen elkapta és elintult alapjárat:13,6 középford:13,8, magas ford:13,8, és jön a TRÜKK! alapjáraton fényszórók be, Leesik 11,6-7re fényszóró ki, és marad ott azaz 11,6-7en.
Gyújtás le, fel újra épp elkapja ugyanez dettó!!! De mivel minél többször indtom, annál jobban veszítí a feszt. és nem is szedi magát össze az akku pár perc után se.
Az egészbe az az érdekes, hogy miért nem tölti tovább a fényszóró után, azaz miért nem ál vissza?!
Hirtelen arra gondolok hogy megrottyant egy kicsit felvonuláskor az akku, hisz csak 110-120között ugrál a mutató a végefelé már. Cellaszakadás gyanú vagy feszszabi is lehet esetleg?!?!?!?
Megint nem a bőség hajtott ide.
Ez a hisztis motor mindig produkál valamit!
Hiba: kevés az indító fesz., néha nem tölti az akkut, néha meg semmi baj!
A történet: Új akku felsavaz még egy hónappal ezelőtt, feltölt rendesen, bele a helyére, indít és ok is minden! Az elmúlt vasárnap, sikerült egy döcögni az FMP-s felvonuláson ( felvonulásnak nem nevezhető, mert atomlassu volt a menet), majd féúton kiálltam a sorból, hogy én nem kínzom a vasat tovább. Csak ott már nem indult, csattogtatta a relét, meg alig volt fénye a fényszórónak is. Megbikáztuk, Go haza. Itthon mindjárt utána megmértem, nyugalmi fesz. kemény 11,3 volt. Indító fesz. 3-4volt között ugrált!
Akku ki, feltölt rendesen, ma volt időm visszarakni, 12,4 nyugalmi, 11indító! töltés alapjárat 13,6, fényszóróval meg minden vacakkal se esett le a fesz. tartotta a 13,6ot a szabályzó. Fordulaton 13,8.
Kerültem egy párat, okésnak hittem mindent, melegen hazaérve( mármint a moci

Gyújtás le, fel újra épp elkapja ugyanez dettó!!! De mivel minél többször indtom, annál jobban veszítí a feszt. és nem is szedi magát össze az akku pár perc után se.
Az egészbe az az érdekes, hogy miért nem tölti tovább a fényszóró után, azaz miért nem ál vissza?!
Hirtelen arra gondolok hogy megrottyant egy kicsit felvonuláskor az akku, hisz csak 110-120között ugrál a mutató a végefelé már. Cellaszakadás gyanú vagy feszszabi is lehet esetleg?!?!?!?
- 10 years ago
#19463
Köszi Petti, baromi sokat segítettél.
Még egy kérdés?
Nekem mindig ilyesmit mutatnak. http://www.mpservice.hu/motowellservice ... buratorhoz
Természetesen ne a márkát nézd hanem csak az alakját.
Üdv
Amit te linkeltél az alul van, amit én az felül.....amit linkeltél annak, floating needle az angol neve.
http://www.japanbaiku.com/eurobike/cagi ... umph-16q2t
ha lejjebb görgeted, írja a típusokat Köszi! Szerintem ez lesz.
Te ezt az oldalt hogy találtad meg, rendeltél már innen?
Üdv Nem rendeltem, ezt dobta a gép
- 10 years ago
#19462
5CJ1 a típus ami neked kell, és a hármas bemetszésre kell rakni, a 750-es ugyan ez, csak ott 4 es bemetszésre kell rakni. Ez egy japán karbi, több típusban is van, TDM, YZF750 .... lehet könnyebben találsz ha ezekre is rákeresel......
http://www.ebay.com/itm/Mikuni-Carb-Car ... d9&vxp=mtr Köszi Petti, baromi sokat segítettél.
Még egy kérdés?
Nekem mindig ilyesmit mutatnak. http://www.mpservice.hu/motowellservice ... buratorhoz
Természetesen ne a márkát nézd hanem csak az alakját.
Üdv
Amit te linkeltél az alul van, amit én az felül.....amit linkeltél annak, floating needle az angol neve.
http://www.japanbaiku.com/eurobike/cagi ... umph-16q2t
ha lejjebb görgeted, írja a típusokat Köszi! Szerintem ez lesz.
Te ezt az oldalt hogy találtad meg, rendeltél már innen?
Üdv
- 10 years ago
#19461
Jó reggelt! A legtöbb lehetőséget kizártuk, úgy néz ki, hogy a 620-som TPS szenzora rossz. Rengeteg naftát nyom, egyenletlen alapjárat, fulladozás és telinyomja a gyertyákat benzinnel. Esetleg tud valaki segíteni a beállításában? Diagnosztikával ellenőriztétek már, hogy jó értékeket küld-e a CAN-re? Mi pont pénteken szoptunk TPS-el, ott a csatlakozót elég volt kitisztítani (beázott mosásnál). Még sajnos nem mert nincs ilyen eszközünk, a szerelők meg el vannak havazva... Amúgy nekünk autószervizünk van, konyítunk hozzá, de a rendelt kábel 3 hét mire ideér. Esetleg tudsz pest környékén egy rendes szakit aki tudna a diag-ban segíteni?
Hogy tisztítottátok ki? Szét lehet szedni? (Szerintem a miénk is beázott elég vízkár gyanús volt..) Hívd fel a motorossoban Tökit, hogy milyen spray-vel fújkodta meg, szerintem nálatok is lesz olyan. A TPS jeladó szívócsonkon van, ott tudod a csatit lehúzni, és megtisztítani. Ha jól emlékszemCsatolmányok:
img_3531.jpg (270.21 KiB) Megtekintve 14907 alkalommal
- 10 years ago
#19460
Jó reggelt! A legtöbb lehetőséget kizártuk, úgy néz ki, hogy a 620-som TPS szenzora rossz. Rengeteg naftát nyom, egyenletlen alapjárat, fulladozás és telinyomja a gyertyákat benzinnel. Esetleg tud valaki segíteni a beállításában? Diagnosztikával ellenőriztétek már, hogy jó értékeket küld-e a CAN-re? Mi pont pénteken szoptunk TPS-el, ott a csatlakozót elég volt kitisztítani (beázott mosásnál). Még sajnos nem mert nincs ilyen eszközünk, a szerelők meg el vannak havazva... Amúgy nekünk autószervizünk van, konyítunk hozzá, de a rendelt kábel 3 hét mire ideér. Esetleg tudsz pest környékén egy rendes szakit aki tudna a diag-ban segíteni?
Hogy tisztítottátok ki? Szét lehet szedni? (Szerintem a miénk is beázott elég vízkár gyanús volt..)
- 10 years ago
#19459
Jó reggelt! A legtöbb lehetőséget kizártuk, úgy néz ki, hogy a 620-som TPS szenzora rossz. Rengeteg naftát nyom, egyenletlen alapjárat, fulladozás és telinyomja a gyertyákat benzinnel. Esetleg tud valaki segíteni a beállításában? Diagnosztikával ellenőriztétek már, hogy jó értékeket küld-e a CAN-re? Mi pont pénteken szoptunk TPS-el, ott a csatlakozót elég volt kitisztítani (beázott mosásnál).
- 10 years ago
#19458
Jó reggelt! A legtöbb lehetőséget kizártuk, úgy néz ki, hogy a 620-som TPS szenzora rossz. Rengeteg naftát nyom, egyenletlen alapjárat, fulladozás és telinyomja a gyertyákat benzinnel. Esetleg tud valaki segíteni a beállításában?
- 10 years ago
#19457
Srácok segítsetek Nekem egy kicsit. A minap a motorral menni akartam /m600/ ,de nem indult a drága. Orrán száján fojt az üzem anyag. Elvittem szerelőhöz és sajnos az olajba is vissza fojt a benzin. Kiderült hogy tűszelep a gond. Nem zár rendesen. Na és a kérdésem ezzel kapcsolatos. Tudtok tippet adni hogy milyen való bele mert neten nem tudom egyszerüen be azonosítani, a karbi Mikuini BDST 38 B159?
Bocs ha nem jó topikban vagyok.
Üdv
5CJ1 a típus ami neked kell, és a hármas bemetszésre kell rakni, a 750-es ugyan ez, csak ott 4 es bemetszésre kell rakni. Ez egy japán karbi, több típusban is van, TDM, YZF750 .... lehet könnyebben találsz ha ezekre is rákeresel......
http://www.ebay.com/itm/Mikuni-Carb-Car ... d9&vxp=mtr Köszi Petti, baromi sokat segítettél.
Még egy kérdés?
Nekem mindig ilyesmit mutatnak. http://www.mpservice.hu/motowellservice ... buratorhoz
Természetesen ne a márkát nézd hanem csak az alakját.
Üdv
Amit te linkeltél az alul van, amit én az felül.....amit linkeltél annak, floating needle az angol neve.
http://www.japanbaiku.com/eurobike/cagi ... umph-16q2t
ha lejjebb görgeted, írja a típusokat
- 10 years ago
#19456
Köszi Petti, baromi sokat segítettél.
Még egy kérdés?
Nekem mindig ilyesmit mutatnak. http://www.mpservice.hu/motowellservice ... buratorhoz
Természetesen ne a márkát nézd hanem csak az alakját.
Üdv
Nekem a TDM -ben pont ilyen volt. Azt én nem tudom, hogy egyezik-e a karbi. És milyen évjárat volt a TDM?
Üdv
1997
4TX
- 10 years ago
#19455
5CJ1 a típus ami neked kell, és a hármas bemetszésre kell rakni, a 750-es ugyan ez, csak ott 4 es bemetszésre kell rakni. Ez egy japán karbi, több típusban is van, TDM, YZF750 .... lehet könnyebben találsz ha ezekre is rákeresel......
http://www.ebay.com/itm/Mikuni-Carb-Car ... d9&vxp=mtr Köszi Petti, baromi sokat segítettél.
Még egy kérdés?
Nekem mindig ilyesmit mutatnak. http://www.mpservice.hu/motowellservice ... buratorhoz
Természetesen ne a márkát nézd hanem csak az alakját.
Üdv
Nekem a TDM -ben pont ilyen volt. Azt én nem tudom, hogy egyezik-e a karbi. És milyen évjárat volt a TDM?
Üdv
- 10 years ago
#19454
Srácok segítsetek Nekem egy kicsit. A minap a motorral menni akartam /m600/ ,de nem indult a drága. Orrán száján fojt az üzem anyag. Elvittem szerelőhöz és sajnos az olajba is vissza fojt a benzin. Kiderült hogy tűszelep a gond. Nem zár rendesen. Na és a kérdésem ezzel kapcsolatos. Tudtok tippet adni hogy milyen való bele mert neten nem tudom egyszerüen be azonosítani, a karbi Mikuini BDST 38 B159?
Bocs ha nem jó topikban vagyok.
Üdv
5CJ1 a típus ami neked kell, és a hármas bemetszésre kell rakni, a 750-es ugyan ez, csak ott 4 es bemetszésre kell rakni. Ez egy japán karbi, több típusban is van, TDM, YZF750 .... lehet könnyebben találsz ha ezekre is rákeresel......
http://www.ebay.com/itm/Mikuni-Carb-Car ... d9&vxp=mtr Köszi Petti, baromi sokat segítettél.
Még egy kérdés?
Nekem mindig ilyesmit mutatnak. http://www.mpservice.hu/motowellservice ... buratorhoz
Természetesen ne a márkát nézd hanem csak az alakját.
Üdv
Nekem a TDM -ben pont ilyen volt. Azt én nem tudom, hogy egyezik-e a karbi.
- 10 years ago
#19453
Srácok segítsetek Nekem egy kicsit. A minap a motorral menni akartam /m600/ ,de nem indult a drága. Orrán száján fojt az üzem anyag. Elvittem szerelőhöz és sajnos az olajba is vissza fojt a benzin. Kiderült hogy tűszelep a gond. Nem zár rendesen. Na és a kérdésem ezzel kapcsolatos. Tudtok tippet adni hogy milyen való bele mert neten nem tudom egyszerüen be azonosítani, a karbi Mikuini BDST 38 B159?
Bocs ha nem jó topikban vagyok.
Üdv
5CJ1 a típus ami neked kell, és a hármas bemetszésre kell rakni, a 750-es ugyan ez, csak ott 4 es bemetszésre kell rakni. Ez egy japán karbi, több típusban is van, TDM, YZF750 .... lehet könnyebben találsz ha ezekre is rákeresel......
http://www.ebay.com/itm/Mikuni-Carb-Car ... d9&vxp=mtr Köszi Petti, baromi sokat segítettél.
Még egy kérdés?
Nekem mindig ilyesmit mutatnak. http://www.mpservice.hu/motowellservice ... buratorhoz
Természetesen ne a márkát nézd hanem csak az alakját.
Üdv
- 10 years ago
#19452
Srácok segítsetek Nekem egy kicsit. A minap a motorral menni akartam /m600/ ,de nem indult a drága. Orrán száján fojt az üzem anyag. Elvittem szerelőhöz és sajnos az olajba is vissza fojt a benzin. Kiderült hogy tűszelep a gond. Nem zár rendesen. Na és a kérdésem ezzel kapcsolatos. Tudtok tippet adni hogy milyen való bele mert neten nem tudom egyszerüen be azonosítani, a karbi Mikuini BDST 38 B159?
Bocs ha nem jó topikban vagyok.
Üdv
5CJ1 a típus ami neked kell, és a hármas bemetszésre kell rakni, a 750-es ugyan ez, csak ott 4 es bemetszésre kell rakni. Ez egy japán karbi, több típusban is van, TDM, YZF750 .... lehet könnyebben találsz ha ezekre is rákeresel......
http://www.ebay.com/itm/Mikuni-Carb-Car ... d9&vxp=mtr
- 10 years ago
#19451
Srácok segítsetek Nekem egy kicsit. A minap a motorral menni akartam /m600/ ,de nem indult a drága. Orrán száján fojt az üzem anyag. Elvittem szerelőhöz és sajnos az olajba is vissza fojt a benzin. Kiderült hogy tűszelep a gond. Nem zár rendesen. Na és a kérdésem ezzel kapcsolatos. Tudtok tippet adni hogy milyen való bele mert neten nem tudom egyszerüen be azonosítani, a karbi Mikuini BDST 38 B159?
Bocs ha nem jó topikban vagyok.
Üdv
Bocs ha nem jó topikban vagyok.
Üdv
- 10 years ago
#19450
Nem indul az M600. Holnap ha lesz időm kiveszem a gyertyákat, mert már erős benzinszag jön a kipuffból, megszívta magát. Ha már kiveszem kicserélem újra. Nézem az NGK oldalán, alábbit ajánlják: DPR9EA-9, 0,035", azaz 0,89mm hézaggal. Helyes ez az adat vagy mást ajánlotok? ha veszel gyertyát akkor a hézagot állítsd be 0,65 re Köszi a tanácsot, végül most sikerült elindítani. A kivett gyertyák se ezzel a 0,65 távolsággal voltak, lehet ez is baj volt. Meg az, hogy teljesen be voltak köpve, túlszívattam sajnos. Ma viszont már hidegen is egyből pöccre indult és most eleve csak félig nyitottam rá a szívatót)))))))
- 10 years ago
#19449
Napfényes tavaszt!
Úgy néz ki a fesszabom elköltözött az örök vadászmezőkre, túltölti az aksit annyira, h batt 5.1 hibakódot jelez a gép, illetve féklámpán kívul egy világító elem se működik ( műszerfal van)! Kérdés árba mire számíthatok, illetve lehet ezt házilag szerelni? Előre is köszönöm, ha valakinek van infója!
Úgy néz ki a fesszabom elköltözött az örök vadászmezőkre, túltölti az aksit annyira, h batt 5.1 hibakódot jelez a gép, illetve féklámpán kívul egy világító elem se működik ( műszerfal van)! Kérdés árba mire számíthatok, illetve lehet ezt házilag szerelni? Előre is köszönöm, ha valakinek van infója!
- 10 years ago
#19448
Nekem van egy 3000 forintos, kocsihoz használom telefonnal, azzal tökéletesen működik, motorhoz meg azt hiszem valami alfás, vagy fiat átalakítókábel kell, ami megint vagy 2000 ft és működik, ez 620 nál. Én 5000 nél nem adnék többet egy ilyen kütyüért..... nem hinném, hogy bármit el tudnál vele állítani, inkább csak adatokat tudsz kiolvasni, ahhoz, hogy tuning legyen, komolyabb program kell.... Nem tuningolni akarom a motort. Túl dús a keverék, azt szeretném állítani és van egy alapjárati visszapöfögése néha és a szerelő szerint a TPS szenzort kellene resetelni. Ahogy elnéztem a videókat a Ducatitech és a JPDiag progikkal ezeket lehet állítani. Nekem van JPDiagom és a hozzávaló összes kábel. Kipróbálni nem tudtam még, mert most vettem és szétborítottam a motort - olaj, szűrők és szíjcserék, szelephézag állítás, kipufogó rendbetétele, stb. Holnap talán már összeáll a motorom és ki tudom próbálni a JPDiagot és a hozzávalókat. Utána ígérem beszámolok. Köszönöm! Izgatottan várom a beszámolót
- 10 years ago
#19447
Üdv mindenkinek! Segítsetek kérlek!
Időszerű lett egy vezrműszíj csere a 2001-es 750 ss-emen, de sehol sem találok. tanácsolták hogy helyettesítsem de nem tudom mivel kéne. Tud valaki pontos szíj adatokat? Megegyezhet a 97-ig gyártott ss-ekével? Az ugye 68 fogú, 68x19-es. Sürgős lenne!!!
Köszi előre is! A katalógus szerint igen:
http://web.daycogarage.com/catalogue/hu ... =1&t=3#aDP
Köszi szépen
- 10 years ago
#19446
Üdv mindenkinek! Segítsetek kérlek!
Időszerű lett egy vezrműszíj csere a 2001-es 750 ss-emen, de sehol sem találok. tanácsolták hogy helyettesítsem de nem tudom mivel kéne. Tud valaki pontos szíj adatokat? Megegyezhet a 97-ig gyártott ss-ekével? Az ugye 68 fogú, 68x19-es. Sürgős lenne!!!
Köszi előre is! A katalógus szerint igen:
http://web.daycogarage.com/catalogue/hu ... =1&t=3#aDP
- 10 years ago
#19445
Sziasztok!
Otthoni diagnosztikával próbálkozott már valaki? Nézegettem, hogy 11.000 Ft körül már lehet kapni diagnosztikai kábelt a Multistradámhoz. Gondoltam hibakódot olvasgatni TPS t resetelni meg keveréket állítani talán lehet vele. Van tapasztalatotok vele? Konkrétan amit néztem az a híres török MSC Electonics terméke. Csinált már ilyet valaki? Nekem van egy 3000 forintos, kocsihoz használom telefonnal, azzal tökéletesen működik, motorhoz meg azt hiszem valami alfás, vagy fiat átalakítókábel kell, ami megint vagy 2000 ft és működik, ez 620 nál. Én 5000 nél nem adnék többet egy ilyen kütyüért..... nem hinném, hogy bármit el tudnál vele állítani, inkább csak adatokat tudsz kiolvasni, ahhoz, hogy tuning legyen, komolyabb program kell.... Nem tuningolni akarom a motort. Túl dús a keverék, azt szeretném állítani és van egy alapjárati visszapöfögése néha és a szerelő szerint a TPS szenzort kellene resetelni. Ahogy elnéztem a videókat a Ducatitech és a JPDiag progikkal ezeket lehet állítani. Nekem van JPDiagom és a hozzávaló összes kábel. Kipróbálni nem tudtam még, mert most vettem és szétborítottam a motort - olaj, szűrők és szíjcserék, szelephézag állítás, kipufogó rendbetétele, stb. Holnap talán már összeáll a motorom és ki tudom próbálni a JPDiagot és a hozzávalókat. Utána ígérem beszámolok.
- 10 years ago
#19444
Sziasztok!
Otthoni diagnosztikával próbálkozott már valaki? Nézegettem, hogy 11.000 Ft körül már lehet kapni diagnosztikai kábelt a Multistradámhoz. Gondoltam hibakódot olvasgatni TPS t resetelni meg keveréket állítani talán lehet vele. Van tapasztalatotok vele? Konkrétan amit néztem az a híres török MSC Electonics terméke. Csinált már ilyet valaki? Nekem van egy 3000 forintos, kocsihoz használom telefonnal, azzal tökéletesen működik, motorhoz meg azt hiszem valami alfás, vagy fiat átalakítókábel kell, ami megint vagy 2000 ft és működik, ez 620 nál. Én 5000 nél nem adnék többet egy ilyen kütyüért..... nem hinném, hogy bármit el tudnál vele állítani, inkább csak adatokat tudsz kiolvasni, ahhoz, hogy tuning legyen, komolyabb program kell.... Nem tuningolni akarom a motort. Túl dús a keverék, azt szeretném állítani és van egy alapjárati visszapöfögése néha és a szerelő szerint a TPS szenzort kellene resetelni. Ahogy elnéztem a videókat a Ducatitech és a JPDiag progikkal ezeket lehet állítani.
- 10 years ago
#19443
Üdv mindenkinek! Segítsetek kérlek!
Időszerű lett egy vezrműszíj csere a 2001-es 750 ss-emen, de sehol sem találok. tanácsolták hogy helyettesítsem de nem tudom mivel kéne. Tud valaki pontos szíj adatokat? Megegyezhet a 97-ig gyártott ss-ekével? Az ugye 68 fogú, 68x19-es. Sürgős lenne!!!
Köszi előre is!
Időszerű lett egy vezrműszíj csere a 2001-es 750 ss-emen, de sehol sem találok. tanácsolták hogy helyettesítsem de nem tudom mivel kéne. Tud valaki pontos szíj adatokat? Megegyezhet a 97-ig gyártott ss-ekével? Az ugye 68 fogú, 68x19-es. Sürgős lenne!!!
Köszi előre is!
- 10 years ago
#19442
Sziasztok!
Otthoni diagnosztikával próbálkozott már valaki? Nézegettem, hogy 11.000 Ft körül már lehet kapni diagnosztikai kábelt a Multistradámhoz. Gondoltam hibakódot olvasgatni TPS t resetelni meg keveréket állítani talán lehet vele. Van tapasztalatotok vele? Konkrétan amit néztem az a híres török MSC Electonics terméke. Csinált már ilyet valaki? Nekem van egy 3000 forintos, kocsihoz használom telefonnal, azzal tökéletesen működik, motorhoz meg azt hiszem valami alfás, vagy fiat átalakítókábel kell, ami megint vagy 2000 ft és működik, ez 620 nál. Én 5000 nél nem adnék többet egy ilyen kütyüért..... nem hinném, hogy bármit el tudnál vele állítani, inkább csak adatokat tudsz kiolvasni, ahhoz, hogy tuning legyen, komolyabb program kell....
- 10 years ago
#19441
Sziasztok!
Otthoni diagnosztikával próbálkozott már valaki? Nézegettem, hogy 11.000 Ft körül már lehet kapni diagnosztikai kábelt a Multistradámhoz. Gondoltam hibakódot olvasgatni TPS t resetelni meg keveréket állítani talán lehet vele. Van tapasztalatotok vele? Konkrétan amit néztem az a híres török MSC Electonics terméke. Csinált már ilyet valaki?
Otthoni diagnosztikával próbálkozott már valaki? Nézegettem, hogy 11.000 Ft körül már lehet kapni diagnosztikai kábelt a Multistradámhoz. Gondoltam hibakódot olvasgatni TPS t resetelni meg keveréket állítani talán lehet vele. Van tapasztalatotok vele? Konkrétan amit néztem az a híres török MSC Electonics terméke. Csinált már ilyet valaki?
- 10 years ago
#19440
ducatibenzinszuro-filtrontablazat.png (49.06 KiB) Megtekintve 14907 alkalommal
...és egy apróság:
Aki nem akar, nem kell a drágább fémházas szűrőt vegye. A csatolt táblázaton látszik, hogy a háromszáz-egypár forintos Filtron PS881 szűrő is 15 mikronos betéttel rendelkezik (20 mikron az előírás) az ISO19438 szabványú mérési ciklus szerint és tudja a 3,5 bar üzemanyagnyomás alatti üzemet. (A Monster S2R Marelli befecskendező rendszerének üzemi nyomása 3 bar.)
A táblázat forrása Joanna Markiewicz Sales Manager a Filtrontól.
Aki nem akar, nem kell a drágább fémházas szűrőt vegye. A csatolt táblázaton látszik, hogy a háromszáz-egypár forintos Filtron PS881 szűrő is 15 mikronos betéttel rendelkezik (20 mikron az előírás) az ISO19438 szabványú mérési ciklus szerint és tudja a 3,5 bar üzemanyagnyomás alatti üzemet. (A Monster S2R Marelli befecskendező rendszerének üzemi nyomása 3 bar.)
A táblázat forrása Joanna Markiewicz Sales Manager a Filtrontól.
Csatolmányok:
- 10 years ago
#19439
ducatibenzinszuro.jpg (351.52 KiB) Megtekintve 14907 alkalommal
Nem tudom volt-e már, ha igen, akkor elnézést.
A tankban lévő üzemanyagszűrőről van szó, az injektoros modellekhez. A gyári horror árú szűrő az alábbi módon pótolható úgy, hogy igényes is legyen meg olcsó is:
Az alábbi linken láthatóak a gyári szűrővel csereszabatos modellek:
https://alkatreszek.hu/Uza.szUrO_mahle- ... HL+KL145|P
Ezekkel egyetlen gond van, mégpedig, hogy nincs a szélükön a rögzítéshez szükséges fül - az teszi lehetővé ugyanis, hogy a nyúlványhoz csavarozzuk.
A fül pótlásához venni kell egy AWAB - vagy hasonló rendszerű - csavaros bilincset 32-50mm méretben. A szorító csavarba bele kell fúrni egy 2,5mm-es fúróval 10mm mélyen, majd úgy meghúzni a bilincset, hogy a szorítócsavar a tankbetét nyúlványához igazodjon. Ha így igazítod, az ott lévő 3-as lemezcsavart könnyedén bele lehet csavarni a bilincs csavarjának furatába, a mellkelt képen látható módon.
A szűrő márkától függően ~3000 Ft., a bilincs ára ~200 Ft, a csavar ugyanaz, amely a gyári szűrőt fogja. Ha 2,5 mm-es fúró nincs kéznél, ~150 forintért vehető.
A tankban lévő üzemanyagszűrőről van szó, az injektoros modellekhez. A gyári horror árú szűrő az alábbi módon pótolható úgy, hogy igényes is legyen meg olcsó is:
Az alábbi linken láthatóak a gyári szűrővel csereszabatos modellek:
https://alkatreszek.hu/Uza.szUrO_mahle- ... HL+KL145|P
Ezekkel egyetlen gond van, mégpedig, hogy nincs a szélükön a rögzítéshez szükséges fül - az teszi lehetővé ugyanis, hogy a nyúlványhoz csavarozzuk.
A fül pótlásához venni kell egy AWAB - vagy hasonló rendszerű - csavaros bilincset 32-50mm méretben. A szorító csavarba bele kell fúrni egy 2,5mm-es fúróval 10mm mélyen, majd úgy meghúzni a bilincset, hogy a szorítócsavar a tankbetét nyúlványához igazodjon. Ha így igazítod, az ott lévő 3-as lemezcsavart könnyedén bele lehet csavarni a bilincs csavarjának furatába, a mellkelt képen látható módon.
A szűrő márkától függően ~3000 Ft., a bilincs ára ~200 Ft, a csavar ugyanaz, amely a gyári szűrőt fogja. Ha 2,5 mm-es fúró nincs kéznél, ~150 forintért vehető.