Ducatit vennék! Szabad?

-  1838
Általános kérdések

#
A barátaid röhögnek rajtad, mert Ducatit vennél? Mindenki a suzukira akar rábeszélni, mert az "jó"? Félsz, hogy a szervizben fogod tölteni a napjaidat? Itt van pár okosság, régi tulajdonosoktól:

A Ducati nem egy szar motor, bármit is mondjanak a népek. Viszont ez nem egy tömeggyártott termék, ráadásul olaszországban készül. A gyár egy idee már az Audi tulajdonában van, ez és a piaci igények is biztosítják, hogy rendes minőségbiztosítással rendelkeznek, és nem ipari hulladék gurul ki a kapun.

Sajnos a magyar piac sajátosságai miatt kevesen engedhetik meg maguknak, hogy vadi új motor vegyenek, ezért a használtpiacon fellelhető verdák felé fordulnak. A kínálat alja kb. 500 ezer forintról indul, de őszintén ezt a nagyságrendet senkinek nem ajánljuk. Tisztázatlan előélet, tákolt megoldások, esélyesen komoly sérülésből felélesztett alkatrészekkel. Persze mindenkinek szíve joga a knálat aljából választani, de nagyrészt ezekből az emberekből lesz a későbbi "megszívtam, vettem egy szar Ducatit" szajkózók.

Ha megtaláltad a szívednek tetsző motort, fejben rakd össze a számokat. Az egy dolog, hogy ki kell fizetned a vételárat, arra rájön még a névreírás azonnali költsége, valamint esélyesen egy közepes halom pénz amit karbantartásra fordítasz. Azt szoktuk mondani, hogy egy olajcsere akkor is kötelező, ha tökéletesen ismered a motor előéletét. Ha nem, akkor számolj a következőkkel:
  • Vajon mikor cseréltek folyadékokat? - olaj, fék és kuplung
  • Mikor volt nagyszervíz? - szelephézag és szíjak. Időigényes feladat, amit nem tud bárki megcsinálni (hiába hajtogatja az ellenkezőjét). Az országban pár helyen van csak szakszerszám, ami szükséges a pontos munkához. Ha ezen spórolnál, inkább keress más márkát.
  • Milyen állapotban vannak a fékek? - lehet, hogy az előző tulaj inkább felujította a betéteket, mintsem ráköltsön pár ezrest? Ne már egy ilyen miatt ess pofára!
  • Rozsdásodik, esetleg repedt a tank? - benne van a pakliban, sok fejfájást okozhat.
  • Milyen állapotban van a futómű? - sokaknak eszébe sem jut, hogy ez is része a motornak, ráadásul használódik el, főleg a csodás úthálózatunkon. Akár már egy 5+ éves motornál is érdemes egy teleszkópfelújítással számolni.
  • Milyenek a gumik? - persze, el lehet motorozgatni 8-10 éves gumival. De inkább ne tedd.
Ha mindezek megvannak fejben és élőben is, rakd össze a matekot. Tényleg jobban megéri az olcsóbb megoldás, vagy a később ráköltendővel inkább nézel egy jobb állapotban levőt, esetleg vársz amíg megengedheted magadnak?

Külföldről behozott motoroknál még pár dolgot dobj be az egyenletbe:
  • Az a nagyon csábító ár nem a vége, arra rájön még a forgalombahelyezés is. Ha már lejárt a kinti műszaki, akkor ráadásul még csináltathatsz (=kötelező) egy komolyabb, drágábbat.
  • Az a nagyon csábító ár nem ám annyi, amennyibe a motor kerül. A "nepper" kiautózott érte külföldre (benzin, autópályamatrica),ott vélhetőleg aludt is pár napot (szállás, étkezés), megvette valami ok miatti nagyon jó áron (vagy tényleg nyugdíjas orvos tulajtól, aki kihasználatlanság miatt adta el, vagy nem), majd hazahozta, és szépen rátette a fenti költségeken felül azt a kis pénzt,amit ő keres rajta. Ezt a képzeletbeli összeget vond le a motor árából - így is hihető és nagyon hívogató? (A válasz persze lehet igen is, akkor uccu megvenni)

Egy klubtagunk véleménye, szerkesztetlenül a fórumból:
Én elég régóta Ducati rajongó vagyok,és az elmúlt 19 évben volt is egy pár Ducatim, amelyik tipus nem volt az viszont volt a közvetlen környezetemben. Én ki merem jelenteni, hogy a Ducati nem egy problémás motor! Igaz, hogy vagy új motort vettem vagy a piac drágább szegmenséből választottam, és sosem spóroltam a szervízen vagy az alkatrészen. Tudatosan kerültem a külföldről behozott és összerakott romokat, vagy az olyan kereskedőket akik köztudottan ebből élnek. Szóval csak azt akartam ebből kihozni, hogy az olcsó motorok álltalában nem hiába olcsók, és aminek megkérik az árát annak meg van az oka...

Oké, ez idáig világos. D[…]

Nagy Monster topic

Sziasztok, ha esetleg valakit érdekelne: […]

0 km rendszámtartó indexel, tukr&oum[…]